55 Reacties
4 jaar geleden
Is dit raar? Mijn zoon is 16 weken en wordt ongeveer op dezelfde tijdstippe ...
Bij sommige kinderen wel. Mijn dochtertje slaapt al tiiiijden door en was vannacht ook ineens de hele tijd wakker. Ook wou ze een fles hebben, terwijl ze al over de max van 1 liter zit...
4 jaar geleden
Hier ook, overdag heel moeilijk in slaap vallen. En dat deed hij daarvoor ook al, dus we waren met een babyconsulent bezig om hem zelfstandig in slaap te laten vallen. Nou dat is sinds de hitte helemaal van de baan... we zijn weer bij terug bij af. En hij is nu 14 weken dus waarschijnlijk ook start van sprong. Hij laat slaapsignalen zien, maar hij gaat gewoon niet slapen. Als ik hem in m’n arm wieg dan valt hij in slaap, maar zodra ik hem in bed leg is meneer weer druk aan het bewegen en brabbelen. Speen wil hij ook niet meer. Constant met z’n handjes bezig, ook handjes in z’n mond. Alsof hij ze bijna eraf bijt, zo gulzig bezig!
Ik ben benieuwd hoe jullie nu bezig zijn met de slaapjes overdag. Wat langer wakker houden dan? Of toch proberen naar bed te brengen (met wakkertijd in je hoofd)?
Ik ben blij dat ik nog niet hoeft te werken, want ik ben echt fulltime hier mee bezig. De dag begint om 5:00 en ik slaap heel weinig :(
4 jaar geleden
Reactie op ysdnil88
Hier ook, overdag heel moeilijk in slaap vallen. En dat deed hij daarvoor o ...
Hier precies zo...ben een eeuwigheid bezig om haar in slaap te krijgen. En dan slaapt ze max 40 min...dus is ze snel weer moe. Zo ben ik bijna de hele dag alleen maar bezig met haar slaapjes. Gek word ik er van. Voor hittegolf ging het opeens stuk beter (door training) en nu terug bij af en lastiger dan daarvoor.
Ze is 18 wkn
4 jaar geleden
Ondertussen is dit bij ons alweer bijna 5 a 6 weken aan de gang.. ik hoop voor jullie dat het sneller over gaat.
4 jaar geleden
Reactie op 2020baby2022
Hier juist een flesweigeraar in sprong 4. Eerste 50 ml gaat goed, daarna wi ...
Hier ook een kindje die de fles volledig weigerde. Gewoon vier dagen niet gedronken als ze wakker was. Alleen de eerste en laatste voeding ging goed. Overdag haalde ik haar tijdens haar slaapje uit bed maakte haar niet wakker en gaf zo wat fles. Zodra ze wakker was stopte ze. Helemaal wegduwen en boos worden. Draaama, gelukkig gaat het nu weer beter 🙏🏻
4 jaar geleden
Mijn zoontje sliep tot voor kort echt heel goed. Maar sinds een paar dagen raakt hij heel vaak overstuur als hij wordt neergelegd. Overdag kan hij nog zo moe zijn, slapen lukt hem niet. Hij slaapt in de nacht gelukkig nog wel, maar overdag is een drama.
Ik hoop dat het inderdaad het 4e sprongetje (of de hitte) is en het snel over gaat want we hebben onze handen er vol aan en hij put zichzelf volledig uit nu. Arm mannetje
4 jaar geleden
Gedeelde smart.... op het moment is het weinig gezellig huis. Ben blij als deze fase voorbij is. Sjonge, het vreet energie. Dat gejengel...kom nergens aan toe. Heb net man geappt dat we chinees moeten bestellen...😅
4 jaar geleden
Mijn zoontje sliep tot voor kort echt heel goed. Maar sinds een paar dagen ...
Alsof je het over mijn dochtertje hebt! Grappig wel...
Al hoop ik dat deze fase snel over is.
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde hier! Mijn zoontje sliep juist prima van 22 tot 7. Nu sinds afgelopen dagen komt hij om 3 uur weer voor een fles en hij drinkt een hele volle leeg.. daarna slaapt hij ook weer moeilijk in. Hopelijk is het snel voorbij was net weer gehecht aan mijn slaap haha
4 jaar geleden
6 weken lang..😴 sprong is over maar de 2 wakkermomenten + het willen van voeding is nu een gewoonte geworden omdat die sprong zo lang duurde. Gister het nunki lakentje van fedde en kees binnengekregen en vannacht eindelijk een keer van 20.00 tot 4.00 rustig geslapen.
4 jaar geleden
Hier hetzelfde.. ik dacht eerst dat het aan de hitte lag, daarna aan de tandjes die wellicht doorkomen (kwijlt veel en stopt alles in de mond) toen dacht ik slaapregressie dus ik ben het spoor bijster maar ik moet het maar over me heen laten komen. Vannacht was een drama elk uurtje voorbij zien komen 😫 in slaap wiegen wilde hij enkel over de schouder ipv langs de zij. En zodra ik hem neerleg begint het gejammer en daarna huilen en de speen uitspugen en flink trappelen met de benen. Ik hoop voor hem dat hij vannacht weer fijn kan slapen (niet eens zozeer voor mezelf 😂)
4 jaar geleden
Hier ook in sprong 4. Maar hier vooral overdag, veel huilen en weinig slape ...
Bij ons begint het nu pas, en precies dit. Nog tips? Vind het na 3 dagen al erg pittig😭
4 jaar geleden
Hier ook de kindjes zo aan het mopperen NAAST het slechter slapen?
Hier kindje van bijna 16 weken en slaapt stukje slechter.. drinken goed.. maar sinds vandaag... de heeeeele dag door mopperen. Lees; schreeuwend mopperen.. zodra hij mijn aandacht krijgt. Wat vrij vlot is aangezien ik snel reageer op huilen en mopperen, is het goed. Maar "de houding" is snel weer niet goed. 1 minuut op schoot; mopperen. 1 minuut samen in de box spelen, mopperen .. ga zo maar door.. anderen hier ook "last van"?