20 Reacties

3 jaar geleden

Oh hou op hoor. Zelfde verhaal. Loopt altijd met zn speen te klooien, geluidjes te produceren of hij draait zich op zn buik of 180 graden om in bed haha. Maar inderdaad hij huilt niet! Wij gaan er ook niet echt heen, soms om een speen er terug in te doen als het te lang duurt haha.

3 jaar geleden

Ja, ze is nu 8 mnd en ineens maakt ze veel verschillende geluidjes, huilt minder, heeft meee geduld, is nieuwsgieriger; doet ineens volwassenervofzo

3 jaar geleden

Heel erg herkenbaar! Hij brabbelt zichzelf nu in slaap. Normaal moesten we hem echt in slaap wiegen, nu gaat hij na zijn avond fles (geven we in bed) allerlei gekke worstel bewegingen maken, wil niet meer in mijn armen liggen. Als ik hem dan in bed leg is het goed. Beetje met zijn speen spelen en kroelen met zijn knuffeltjes en dan valt hij in slaap. Ook lijkt het alsof hij meer begrijpt. Is rustiger en minder “baby achtig”.

3 jaar geleden

Van wanneer zijn jullie kindjes?? hier is het sinds een paar weken namelijk nog steeds elke avond huilen als ze naar bed moet. Sochtends als ze wakker word is ze wel lekker aan het brabbelen in bed. Ik hoop dat dat huilen nog over gaat😩

3 jaar geleden

Reactie op Juliehm

Oh hou op hoor. Zelfde verhaal. Loopt altijd met zn speen te klooien, gelui ...
Ja nou precies!! Dat is toch bijzonder? Ik ben wel stellig dat als ze niet huilt ze ons ook niet nodig heeft. Maar vanavond na bijna anderhalf uur begon ik het toch wel zielig te vinden. Alsof ze wel wilde slapen maar niet kon ofzo!? Dus haar wel even opgepakt. Even voor haar gezongen en kwartier later sliep ze. Of dat nou aan mij lag, geen idee natuurlijk. Zo lastig! Grappig wel dat het dus overeenkomt, ons verhaal! 😁

3 jaar geleden

Reactie op MamavanMavi

Ja, ze is nu 8 mnd en ineens maakt ze veel verschillende geluidjes, huilt m ...
Nou wat bijzonder he die veranderingen ineens! Wat jij opnoemt is bij ons wel.precies andersom 😂 Geen geduld met aankleden, jengeliger (is dat een woord... Ach je snapt het🥴)aar idd wel heel nieuwsgierig naar alles!

3 jaar geleden

Reactie op Maaike078

Heel erg herkenbaar! Hij brabbelt zichzelf nu in slaap. Normaal moesten we ...
Hahaha jaaaaa die worstel beweging ken ik ook! Dan leg ik haar idd ook maar snel in bed 🙈 Dat is idd wat ze wil dan... Maar duren die in slaap brabbel sessies bij jullie lang?

3 jaar geleden

Reactie op Sunny11

Van wanneer zijn jullie kindjes?? hier is het sinds een paar weken namelijk ...
Onze dochter is 8 maanden nu... Het gebrabbel is heel lief en aandoenlijk. Maar soms zo lastig; hoe lang laat je ze brabbelen. Moet er wat gebeuren... En wanneer dan? 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Elsie1983

Nou wat bijzonder he die veranderingen ineens! Wat jij opnoemt is bij ons w ...
Die van ons heeft op bepaalde momenten ook minder geduld hoor... Met aankleden ook.. Brullen en tegenstribbelen.. Hele liefje soms strekken zodat het alleen maar moeilijker wordt om aan te kleden.. Daarnaast merk ik wel ook dat wat hier onder gezegd werd dat stukje volwassener gedragen.. Hij kan zichzelf heel goed vermaken met spelen en is dan ook heel vrolijk.. Slapen is hier nog steeds drama.. Zodra hij merkt dat ik hem in bed ga leggen begint hij te brullen en lichaam aanspannen zodat slaapzak haast niet aan wil.. Daarna brult hij even een paar minuten heel hard tot hij z'n duim gevonden heeft.. Lijkt net of hij het momenteel veeeeel te druk heeft met spelen ed en gwn echt niet wil slapen, maar wel nodig heeft.

3 jaar geleden

Reactie op Elsie1983

Hahaha jaaaaa die worstel beweging ken ik ook! Dan leg ik haar idd ook maar ...
Ene keer langer dan de andere keer. En inderdaad soms wordt hij zelf ongeduldig en begint hij toch wat te mekkeren, als dat te lang duurt ga ik ook even naar hem toe om voor hem te zingen en even te kroelen. Dus het wisselt heel erg. Ook gaat het niet elke dag top, maar ik merk wel echt een grote verandering in het naar bed gaan. Is mijn rug erg blij mee 😋 Onze man is van 28-04 trouwens.

3 jaar geleden

Ons dametje wil ineens zelf eten, overal meehelpen of eten uit haar mondje pakken en zelf weer terug stoppen. Verder het voelen van eten in haar handjes. Ook kan ze zich een beetje aanstellen hard lachen en neplachen. Ze is druk bezig om te leren lopen, zodat ze achter haar broer aan kan. Hopelijk loopt ze snel want deze fase is verschrikkelijk, ze klimt overal tegenaan om te gaan staan dus kan haar geen seconde uit het oog verliezen. Maar het babytje is er inmiddels wel echt vanaf.

3 jaar geleden

Ik heb eigenlijk nog nooit een sprong bewust meegemaakt omdat ik niet echt zoveel merkte. Maar nu twijfel ik een beetje. Op dik twee weken tijd heeft hij deftig leren kruipen (als in snel en zonder uitschuiven), leren zitten zonder steun en trekt hij zich ineens recht aan een stoel/tafel/zetel,... Sinds hij die dingen doet, is het ‘s avonds soms moeilijker slapen. De voorbije weken hebben we hem drie keer even uit bed gehaald omdat hij gewoon bleef spelen en brabbelen na een uur en een half. Tegen de vroege ochtend aan is hij vaak weer onrustig en huilerig. Daarnaast krijgt hij ook weer twee boventanden. Ik heb dus oprecht geen idee hoe of wat, want er is zoveel tegelijkertijd gaande.

3 jaar geleden

Ik merk het hier ook. Onze dochter is van 25 april. Ze kan zoveel nu, trekt zich ergens aan op en gaat zelf staan, kan zelfstandig zitten en kruipt in vlot tempo! Het slapen ging een tijdje goed maar nu vanochtend was ze om 5.30 klaar wakker, slaapt overdag weinig en huilt als we haar in bed leggen. Ineens zoveel ontwikkelingen. Ik denk dat ze echt in een sprong zit 😂

3 jaar geleden

Hier denk ik ook middenin, ons zoontje is heel erg onrustig. Ligt maar te draaien in zn bedje de hele nacht. En merk dat hij in de ochtend gewoon niet uitgerust is en ligt dan snel weer op bed.

3 jaar geleden

Reactie op Tamara1984

Ons dametje wil ineens zelf eten, overal meehelpen of eten uit haar mondje ...
Haha leuk! Dat herken ik ook wel ja! Wat grappig, dat neplachen. Hier heeft ze door dat als ze een beetje flirt met haar oogjes dat ze dan ineens de aandacht heeft van iedereen. Vindt ze toch leuk blijkbaar ;-)

3 jaar geleden

Oh inderdaad dat klinkt herkenbaar!! Ook de tandjes hier eindelijk die een beetje doorkomen. Wel knap dat ie dat allemaal zich ineens zo snel heeft aangeleerd! 😁

3 jaar geleden

Ik merk het hier ook. Onze dochter is van 25 april. Ze kan zoveel nu, trekt ...
Ja pittig he!! Wat knap dat je dochter dit allemaal al zo goed doet!! Al zich optrekken enzo! Dat korter slapen is wel killing he soms. Maar al die ontwikkelingen zijn wel super tof!

3 jaar geleden

Reactie op patricia14

Hier denk ik ook middenin, ons zoontje is heel erg onrustig. Ligt maar te d ...
Oh echt, soms de hele nacht? Wat pittig! En wat doen jullie dan? Gaan jullie er soms heen of laten jullie hem ook liggen zolang hij niet huilt?

3 jaar geleden

Ik merk het hier ook. Onze dochter is van 25 april. Ze kan zoveel nu, trekt ...
Echt precies hetzelfde hier, zo heftig ineens die slaapregressie, hopelijk is het snel weet voorbij 😅 en beter wacht ze nog even met lopen 😂

3 jaar geleden

Ja hier ook al een aantal dagen aan de gang. Veel bij ons willen zijn, niet alleen willen spelen. Weer terug naar hele korte dutjes van Max drie kwartier, waarvan hij al een aantal weken gemiddeld 1,5 uur of 1 uur sliep per dutje. Dat feestje is dus voorbij hahaha