29 Reacties

3 jaar geleden

Haha wat fijn dat hij al nee kan zeggen 😁😅, hoe vaak op een dag gebruikt hij dat? Onze zoon spreekt nog helemaal geen woordjes en loopt overal langs (muren, kasten, bank enz) maar nog niet los of aan onze handen. Vooral niet onzeker zijn hoor, ontwikkeling is zo verschillend per kind (clichee maar echt waar)

3 jaar geleden

Mijn kleine ventje loopt sinds 2 weken, maar woordjes komen er niet echt uit. Hij brabbelt wel heel de dag door. Onzeker hoef je helemaal niet te zijn! En ook niet naar het cb luisteren als ze zeggen dat je kindje achterloopt. Elk kind zijn eigen tempo en elk tempo is prima!

3 jaar geleden

Mijn dochter is van 5 mei. Lukt haar af en toe om zonder hulp van iets te gaan staan, loopt hele kilometers aan de hand door de woonkamer, zet af en toe wat stapjes los (vooral als wij niet kijken haha). Ze zegt nog niets gericht, alleen ahoh als iets valt of als ze zelf iets op de grond gooit. Niet onzeker zijn hoor, ze doen alles op hun eigen tempo en kiezen zelf wat ze 'eerst' leren 🥰

3 jaar geleden

Onze kleine meid loopt vanaf 11 maanden, woordjes mama, papa, bal, boek, ja, nee, poes en op haar manier sesamstraat🤣

3 jaar geleden

Mijn zoontje is van 23 maart. Hij is redelijk laat met alles. Pas in januari kon hij omrollen bijvoorbeeld. Tijgeren pas rond 1 jaar en dat doet hij nu nog steeds (heel fanatiek). Zitten kon hij wel vrij gauw en best lang. Hij wist lange tijd niet van zit naar tijgeren te komen. Nu pas sinds 2 weken ook weet hij hoe hij van tijgeren naar zitten moet. Lopen doet hij alleen rondom salontafel of aan de hand (alleen aan 2 handen). Hij weet sinds paar dagen ook pas hoe hij zich moet optrekken tot staan aan de salontafel. Kruipen begint nu ook te komen soms een paar pasjes en dan toch weer tijgeren. Zo lang hij blijft ontwikkelen is het goed zei de arts hier, elk kind neemt zijn/haar tijd. Praten trouwens nog 0 woorden, wel heel erg veel gebrabbel :)

3 jaar geleden

Onze dochter stond en liep bij alles langs met 7,5 a 8 maanden. Sinds 10,5 maand loopt ze los. Nu rent en huppelt ze, helemaal als ze de douche hoort 🤭

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Onze dochter stond en liep bij alles langs met 7,5 a 8 maanden. Sinds 10,5 ...
Ze zei met 7 maanden mem en nu ben ik heit 😂 Ze zegt mem, heit, beppe, hai, bah, die (hele dag door), boe en beh. Soms denk ik wat nee/ ja te horen.

3 jaar geleden

Onze zoon loopt sinds een week na zijn verjaardag hij is van 5 april. Hij zegt dada, mama. En elke dag gaat hij bij het raam staan en dan zegt hij dag auto's en dag bus 🤣

3 jaar geleden

Wij hebben 2 snelle kindjes. Liepen allebei op 11maanden los. Nu de jongste zegt mama papa, zu van zus, ba van bal, woef voor hond, bum van bumba en nog enkele halve woorden. Ze begrijpt zo goed als alles. Ze doet ook enkele gebaren zoals borstvoeding als ze wil drinken, eten en gedaan.

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Wij hebben 2 snelle kindjes. Liepen allebei op 11maanden los. Nu de jongste ...
Nee kan die ook en gebruikt dit heel veel 😆

3 jaar geleden

Reactie op Jann89

Haha wat fijn dat hij al nee kan zeggen 😁😅, hoe vaak op een dag gebruikt ...
Hahaha hij doet vaak dingen die niet mogen van mij vandaar dat hij nu wel begrijpt wat nee is 😂 Hij schud ook vaak met zn hoofd. Dat doet ie heel vaak op een dag

3 jaar geleden

Hier zegt ze ook nog niet veel hoor. Papa, heel soms mama, aai en bah Ze loopt sinds kort wel langs de tafel en kan zelfstandig goed staan. Denk niet dat je achterloopt hoor. Bij ons is ze wel meer gaan doen sinds wij het stimuleren met een loopwagen bijv. dit hadden wij uitgesteld zodat we nog lekker van onze 'baby ' konden genieten.... T gaat allemaal zo snel.....

3 jaar geleden

Dochter (13 maand) staat al wel, maar lopen doet ze nog niet. Echt woordjes zeggen doet ze ook nog niet. Ja, de normale 'mama' en 'papa' klanken. Maar het is niet dat ze ons al echt papa of mama noemt. Ieder kindje heeft weer zijn eigen tempo. Lijkt me dat jouw zoontje het prima doet hoor. 😊👍🏻

3 jaar geleden

Met lopen bedoel ik trouwens los lopen. Langs de tafel stapt ze wel opzij, maar dat vind ik zelf niet echt onder lopen vallen. 😅

3 jaar geleden

Mijn dochter kan los lopen door se woonkamer maar vind soms los laten van tafel om los te lopen wat spannend. Sprak de kinderarts van de week en die gaf aan dat ze zeer voor gemiddeld was met lopen. Dus no worries iedereen waarbij dat nog niet het geval is.

3 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Hahaha hij doet vaak dingen die niet mogen van mij vandaar dat hij nu wel b ...
Herkenbaar hoofd schudden doet ze hier inderdaad ook

3 jaar geleden

tot 1,5 niet kunnen lopen is echter heel normaal. Elk baby gaat uiteindelijk lopen. Wel heb ik gelezen dat kinderen met een hoog IQ sneller lopen?

3 jaar geleden

tot 1,5 niet kunnen lopen is echter heel normaal. Elk baby gaat uiteindelij ...
Wil niet alles zeggen hoor. Heb er hier een met een hoog IQ maar die was juist te voorzichtig

3 jaar geleden

Onze dochter, 30 april 1 geworden, heeft een enkel keer in de box gestaan maar dat is na zo'n 3x weer gestopt. Ze kan goed zitten en buikschuiven maar verder nog niet veel actie😊.

3 jaar geleden

Onze zoon van 13 maanden loopt sinds een aantal dagen los. Hij zegt vooral mama, soms papa, heeft een paar mensen terug 'hai dikkie' (de poes) gezegd en zegt ook: uit en aa (= aan) bij lamp aan een uit doen. Verder veel gebrabbel. Lopen doen ze tussen 9 - 17 maanden, dus verschilt nogal per kind.