29 Reacties

3 jaar geleden

Mensen = maanden

3 jaar geleden

Oh, dat verschilt zo van kind tot kind! Ik zou me oprecht niet teveel zorgen maken qua ontwikkeling... Onze zoon is van 20 april 2020. Op zijn 8 maanden stond hij rechtop en schuifelde hij langs de meubels. Op zijn 10 maanden liep hij als een speer achter zijn loopwagen en liep hij vlot aan de hand, maar de eerste stapjes alleen lieten nog 2,5 maanden op zich wachten. Hij kon het ergens wel, maar durfde nog niet goed. Twee geleden stond hij dan ineens recht en begon hij meteen vlot en stevig te stappen, met weinig wankelen. Hij heeft de smaak goed te pakken en stapt nu echt heel wat ‘afstanden’ in huis. Zo schattig om te zien! Hij brabbelt heel veel, maar qua duidelijke woordjes is het nog niet zo uitgebreid: mama, papa, nee (‘neih’), nam (eten), ‘Enny’ (onze kat heet Penny), kijk, soms iets dat lijkt op daar en andere herkenbare klanken. Ik was al blij geweest als hij gewoon ‘mama’ kon zeggen op deze leeftijd. Ik maak me er allemaal niet zo druk in.

3 jaar geleden

Onze loopt al maanden langs meubels en objecten en aan de hand, maar los nog niet hoor. Zal nog wel even duren ook denk ik. Verder doet hij dieren geluidjes na, maar echt woordjes zeggen niet bewust. Doet wel klanken na, maar zegt niet bewust mama tegen mij ofzo. Komt allemaal vanzelf 👌🏼

3 jaar geleden

Ons zoontje brabbelt veel maar zegt alleen nog mama en papa.. kan goed nee schudden en daarbij ne ne ne doen.. en hij kan heel goed naar dingen wijzen wat hij wil hebben en een soort die geluid maken.. Hij is van 15 april en ging net 13 maanden op 15 mei los lopen.. inmiddels kan hij ook al redelijk goed buiten lopen en denkt hij dat hij in rennen 😂 echter kunnen die korte pootjes dat nog niet goed 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Wil niet alles zeggen hoor. Heb er hier een met een hoog IQ maar die was ju ...
Hoe weet u dat uw kind hoog begaafd is?

3 jaar geleden

Hoe weet u dat uw kind hoog begaafd is?
Die is al ouder en heeft via school testen gehad....

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Die is al ouder en heeft via school testen gehad....
Ah oke, krijgen ze dit al vanf het moment wanneer ze naar de basisschool gaan?

3 jaar geleden

Onze dochter van 14 maanden loopt vanaf 11,5 maand. Nu rent huppelt danst ze de kamer door. Klimt zelf op haar glijbaan buiten en gaat glijen,. ( dit was echt een hui momentje😪waar is mn kleine babyy) zegt woordjes als papa mama wafwaf, vogel, vis. Huis ja nee, die, bah. Wil graag zelf alles doen, zelf de trap op zelf tanden poetsen,. Wat gaat de tijd toch snelll