7 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoon van nu bijna 4 had toen hij 18 maanden was een tijdje helemaal geen behoefte aan middagdutjes, dus dit zo gelaten tot hij het wel weer nodig had. Je kan ook eerst afbouwen met dutjes. Dus eerst na 2 uur slapen wakker maken, daarna 1 uurtje laten slapen en dan overstappen op geen dutjes meer en dan kijken wat het met de nachtrust doet of hij dan wel aan een stuk door slaapt

3 jaar geleden

De leeftijd waarop ze geen dutje meer doen is helemaal afhankelijk van kind tot kind. Ik zou eerst proberen met wel nog een dutje aanbieden, maar vroeg genoeg in de middag en hem na 1,5 tot 2 uur wakker maken. Direct afschaffen gaat je vrees ik een héél (over)vermoeid ventje geven in de avond.

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

De leeftijd waarop ze geen dutje meer doen is helemaal afhankelijk van kind ...
Jaa dat is er dus gebeurdd paardagen dat hij helemaal bekaf humeurig moe wasss maar denk als ik het volhoud misschien? En hem dan ook vroeger in bed kan stoppen? Vroege dutjes na het opstaan zit er toch te weinig tijd tussen en kan dus niet slapen😐😐. Pff misschien gewoon stoppen want 7-8 uurtjes per nacht slapen is echt te weinig

3 jaar geleden

Reactie op Pattt

Mijn zoon van nu bijna 4 had toen hij 18 maanden was een tijdje helemaal g ...
Hoe heb je gemerkt dat het tijd was omte stoppen met dutjes?

3 jaar geleden

Waarschijnlijk is hij juist oververmoeid waardoor hij vroeg wakker wordt. Ken je de insta pagina 'slaapripsvoorbabys' al? Daar geven ze veel tips die ons helpen!

3 jaar geleden

Reactie op LenteKind84

Waarschijnlijk is hij juist oververmoeid waardoor hij vroeg wakker wordt. K ...
Kga het checkenn bedankt🥰👍

3 jaar geleden

Bedoel je dat hij pas rond 22.00/23.00 in avond gaat slapen als hij in de middag lange middag tuk doet?