17 Reacties
2 jaar geleden
Ik geef ook nog een fles soms sochtends ook nog als hij erom vraagt. Zie er zelf geen problemen in. Heerlijk even kroelen en tot rust komen. We hebben een lekker actief zoontje die niet meer zo wil kroelen. Ik geniet er gewoon nog even van. 💙
2 jaar geleden
Wij geven hier in de ochtend, als hij geen zin heeft in brood of pap, en in de avond nog steeds een flesje. Hij is super actief en druk en heeft het echt nodig om in de ochtend rustig op te starten en in de avond om echt even tot rust te komen, anders is hij echt te druk, actief en overprikkeld om te gaan slapen
2 jaar geleden
Mijn zoontje was van de fles af vanaf 18 maanden. Drinkt nu zelf uit een beker.
2 jaar geleden
Hier 3 x per dag nog een lekker flesje peutermelk. Verder water thee limo.uit een rietjes of normale.beker..
2 jaar geleden
Wij hebben de flessen van dr browns gehad, hierin zijn steeds opvolg bekers en flessen te vinden. Zo konden we handvaten van siliconen krijgen om zijn flesje om hem hieraan te laten wennen. Daarna tuitbeker, en hierna de 360 beker. Bij de 360 beker kun je de siliconen bovenzijde ook verwijderen om hem te leren te drinken uit een gewone beker
2 jaar geleden
Wij hebben de fles afgeleerd toen ze 1 of 1,5 was. Wel nog in de ochtend en avond een bekertje warme welk, kan geen kwaad denk ik.
2 jaar geleden
Onze zoon wordt op 20 april 2 en krijgt ook nog een avondfles voor het slapen. Naast een gezellig moment is het ook onze ‘garantie’ dat hij toch wat zuivel binnen heeft. Zuivel is niet zijn ding, maar de kunstvoeding in een fles gaat wel nog steeds binnen.
Melk in een beker = oei nee, dat klopt niet. Doorheen de dag drinkt hij zonder problemen water uit een beker (al van zijn 8 maanden), maar melk weigert hij. Net zoals hij ook alles van melk (al heel veel geprobeerd) pertinent weigert, tot kokhalzen en overgeven toe. Hij is een enorm gewoontebeest en vertrouwt ook een tijdlang zijn gewone melk niet meer als we nog eens andere melk in een beker of fles proberen.
Hier voorlopig dus ook nog een fles. Het is ook wel het ideale rustmomentje voor onze stuiterbal. 😅
2 jaar geleden
Onze zoon drinkt denk ik al zo'n 9 maanden geen fles meer. We hebben die laatste fles elke week met 30cc (1 schepje) afgebouwd tot er niks meer over was. We gaven de fles boven na het omkleden tijdens het voorlezen. Nu lezen we voor zonder fles. Hij heeft er ook nooit meer naar omgekeken, ook niet na de komst van zijn broertje.
2 jaar geleden
De mijne krijgt nog lekker 2 flesjes peutermelk. 1 ochtend en 1 voor het slapen. Gewoon doen wat goed voor jou en je kleine voelt.
2 jaar geleden
Hier een meisje van 23 maanden en ze krijgt Savonds voor het slapen gaan nog een lekker flesje halfvolle melk uit de dr brown fles. 200ml. Ze drinkt het altijd lekker op. Voordeel is dat ze dan zuivel binnen krijgt plus het is een rust momentje wat bij haar bedritueeltje hoort.
Ik denk er ook over na om er mee te stoppen, voor de zomervakantie zou dit wel praktisch zijn. Even kijken hoe en wanneer we dat gaan doen. Voorheen lustte ze geen koude of warme melk uit een normale beker maar vanavond dronk ik toevallig koude melk bij t eten en ineens wilde ze ook drinken, ze vond t erg lekker haha!! Dus dat is a fijn.!
2 jaar geleden
Reactie op Essie1234
Ik bedoel met fles echt een flesje, zoals deze, met melk, bij ons is t gewo ...
Ah oke! Wij doen het dus in een rietjesbeker maar wel dus gewoon nog halfvolle melk opgewarmd. En we doen t nu dus beneden op de bank opdrinken ipv in bed zodat t niet meer officieel bij het bedritueel hoort. Omdat ie daarvoor steeds als ie wakker werd dan ook om flesje melk ging vragen en we dat eigelijk niet willen na het tanden poetsen nog. Ik vraag ook altijd of hij het wilt, als ie niet wil krijgt ie t ook niet. Hier gewoon cold turkey gestopt met de fles en noemde het ook de "babyfles" en de rietjesbeker/een bekertje is voor grotere kindjes, dat hielp ook wel denk ik!
2 jaar geleden
Ons meisje is in maart 2 geworden en ze dronk wel nog graag uit een fles, maar de opvolgmelk 's avonds was er al even af.
We dachten dat het een strijd zou worden om de fles (met water of diksap) te stoppen, maar het ging vanzelf!
Toch beter voor de tandjes om op tijd te stoppen.
2 jaar geleden
Hier ook nog een fles hoor, drinkt overdag prima uit gewone beker of rietjes beker. Maar is slechte drinker dus of in ochtend of in avond nog even goeie fles erin 👌🏼 Stopt vanzelf wel een keer.
2 jaar geleden
Cb zei dat we moesten stoppen met de fles toen onze zoon 1 jaar werd. Hebben we niet gedaan omdat hij nog heel veel behoefte had aan z’n melk flesje savonds en smorgens z’n pap. Net vóór z’n 2e verjaardag gaf hij zelf aan dat hij geen melk meer wilde. Zowel smorgens als savonds.
Ze geven het vanzelf aan wanneer ze er klaar mee zijn! Het kan geen kwaad om langer melk te blijven geven. 🥰