6 Reacties
3 jaar geleden
Als ze iets pakte wat vies was zei ik; bah. En elke keer als ze wat doet wat niet mag zeg ik; bah. Dan houdt ze gelyk op met wat ze doet 🤣
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik soms schreeuw en dan luistert ze echt niet. Dus je moet echt een woordje aanleren ervoor.
3 jaar geleden
Als ze iets pakte wat vies was zei ik; bah. En elke keer als ze wat doet wa ...
(Ik zei bah tijdens de periode toen ze kruipte) en dat begrijpt ze nu als niet aanraken)
Heb t heel onduidelijk verwoord, weet niet beter hoe ik het kan uittypen.😅
3 jaar geleden
Herkenbaar hoor. Als ze iets doet wat niet mag, dus dat drinkbakje of de knopjes van de oven, dan pak ik haar handjes en loop met haar naar haar speelgoed. Ze lijkt haar interesse steeds meer te verliezen in het drinkbakje en de oven. De aanhouder wint.
Als ik nee zeg, begint ze te lachen. Ze krijgt dan aandacht en krijgt dus daarmee haar zin
3 jaar geleden
Ooh ik vind 't ook zo lastig! Alle tips zijn welkom. Hier ook een die van geen ophouden weet, helaas kan ik niet alles waar ze aan zit hoog of op de gang zetten (zoals de tv vandaag). Ik heb vandaag bij de 3e keer nee (niet op de tv slaan) heel streng naar haar gekeken en gezegd dat ze nu echt op moest houden omdat mama anders niet zo blij meer zou zijn. En 't werkte, geen idee of t een erg pedagogisch verantwoorde manier is🙈... ik heb haar ook al regelmatig weg gedragen ergens anders heen, soms werkt t even, vaak loopt ze linea recta weer terug naar t knopje wat ze moet indrukken 🆘️