102 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb ook een dochtertje ( die nu inmiddels 2 is) die draaide pas met 8 maand, zitten los met 10 maand en kruipen naar haar 1e.. ze liep met 18 maanden los. Ik heb een zoon ( die nu 3 is) deed rollen voor 4 maand kroop met 6 maand en liep met 12 maand al.. dus beide zo enorm verschillend qua ontwikkeling.. dat je je zorgen maakt heb ik ook gehad maar is nergens voor nodig geweest ze deed alles op dr tijd.. ons kleine meisje van nu 7 maand rolde al met 10 weken buik en rug.. dus die is echt enorm snel haha.. het komt goed😘
4 jaar geleden
Hoi, mijn zoontje is 6.5 maand en draait vlot van rug naar buik maar verder ook nog niets hoor. Het is een vrolijk en nieuwsgierig ventje dus ik maak me geen zorgen. Ieder zijn eigen tempo.
4 jaar geleden
Lekker van je kindje genieten en niet gek laten maken! Ieder kindje volgt zijn eigen tempo. Ik heb een tweeling van vandaag precies 7 maanden. Het jongetje tijgert heerlijk door de kamer en het meisje ligt lekker te frummelen met dingetjes in der handen en rolt wat heen en weer. Zitten met een half jaar hoef je niet perse blij mee te zijn. Is alleen maar extra belastend voor de rug. Doet een baby het dan is het zo, maar dat is echt heel vlot.
Gewoon lekker met dr spelen, kroelen en genieten. Dan komt het vanzelf.
4 jaar geleden
Joh, maak je niet onnodig druk. Onze dochter is bijna 6 maanden en draait net op haar zij. Het komt vanzelf. Ik heb als baby het hele rollen over geslagen en ben direct gaan zitten. En de meeste baby’s gaan pas zelfstandig zitten tussen de 7-13 maanden. Maar ook dat is een gemiddelde!
4 jaar geleden
Onze zoon was vorige week 6maanden en sinds gister draaid hij van rug naar buik
4 jaar geleden
Hoi, mijn zoontje kon rond 4 maand van rug naar buik, maar is nu 6 maand en snapt nog niets van het draaien van buik naar rug dus zeurt steeds om terug gedraaid te worden ha ha. Hij kan ook echt nog niet zitten hoor, dan valt hij meteen naar voor. Maar is nu enorm geïnteresseerd in kleine lintjes, en met het ringetje van zijn tut enz te spelen, super schattig alles met zo 1 vingertje. Ik denk gewoon dat het groot motorische het snelste opvalt als ze dat kunnen, en dat je daar dan snel mee gaat vergelijken.
4 jaar geleden
Ons meisje is ook 6 maanden en doet ook nog niet heel veel hoor.
Ze rolt nog niet om en zitten kan ze alleen met ondersteuning.
Komt vast allemaal wel goed 😊
4 jaar geleden
Dat is het stomme aan dit soort apps.. ik werd er ook onzeker van maar ondertussen denk ik ook: heel veel spelen mooi weer maar ook zij hebben hun eigen problemen of onzekerheden. Mijn kindje zit of kruipt ook nog niet maar hij is heel druk met andere dingen leren/onderzoeken. Kijk vooral naar wat je kindje wel allemaal al kan en opeens is er dan weer iets nieuws als verrassing!
4 jaar geleden
Ons zoontje is nu 28 weken. Hij draait vrolijk alle kanten op, kruipen wilt nog niet echt, enkel op ons grote bed, maar of je dat echt kruipen kan noemen.. Zitten wel zelfstandig, maar valt gerust snel om. Het zegt inderdaad niks en kan je flink onzeker maken. Dat is echt niet nodig, onze kinderen zijn pas 6 maanden! Hoe jong is dat...
VRIEND
4 jaar geleden
Hoi Jomata,
Ik heb eerder berichtjes van je gelezen waarin je ook aangaf je zorgen te maken om de ontwikkeling van je dochter. Ook omdat je een aantal opmerkingen had gekregen over haar ontwikkeling en uiterlijk. Wat vervelend om te lezen... Ik snap ook dat je daar erg onzeker van wordt. En daar helpt dit forum dan natuurlijk ook niet altijd bij.
Volg je gevoel en vraag indien je dat wil de huisarts, kinderarts of CB arts om advies. Misschien kunnen zij jouw onzekerheid wegnemen?
Liefs, Swiebertje
4 jaar geleden
Ons zoontje is nu 7 maanden maar hij rolt nog altijd niet om. Zitten kan hij alleen met ondersteuning ook. En oefen hapjes kunnen we pas sinds een week uitbreiden nu hij eindelijk door heeft hoe hij moet doorslikken. Elk kindje zn eigen tempo
4 jaar geleden
Reactie op Swiebertje
Hoi Jomata,
Ik heb eerder berichtjes van je gelezen waarin je ook aangaf je ...
Het CB voedt mijn onzekerheid alleen maar helaas. Sterker nog zij zeiden in het begin dat ze dachten dat mijn dochter misschien wel iets zou hebben. Ik heb een doorverwijzing voor de kinderarts maar door de Corona crisis gaat er erg veel tijd overheen 😬 CB heeft mij echt onzeker gemaakt door ook iedere keer te zeggen van, oh doet ze dat nog niet? Ja we gaven niet voor niks aan dat ze misschien iets heeft etc...
4 jaar geleden
Ieder kindje is verschillend. Mijn oudste zoontje (2jaar en 8maanden)was met alles ook wat trager. Werd ook niet goed van alle opmerkingen. Mijn jongste van 6 maanden is met alles best wel snel. Mijn oudste praat juist weer super goed voor een 2-jarige. Zo zie je maar weer dat iedereen anders is en zich ontwikkeld op eigen tempo! Laat je niet onzeker maken door dit forum of door het cb. Is je kindje Happy? Dat is het allerbelangrijkste...❤️❤️❤️
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Jomata
Het CB voedt mijn onzekerheid alleen maar helaas. Sterker nog zij zeiden in ...
Oh wat vervelend! Zou juist fijn zijn als zij je wat kinden geruststellen. Kun je wel een beetje genieten van je kindje?
4 jaar geleden
Reactie op Swiebertje
Oh wat vervelend! Zou juist fijn zijn als zij je wat kinden geruststellen. ...
Ja dat absoluut hoor. Ze is een super tevreden en eigenlijk altijd vrolijk meisje. En al zou er wat zijn dan zou ik geen seconde minder van haar houden. Ze is mijn alles❤️. Alleen wil je zo graag dat alles goed maar haar is..