102 Reacties

4 jaar geleden

Nou ik word soms ook onzeker hoor, van dit forum! Al die prachtige schema's, rollende en zittende kinderen. Kinderen die boterhammen eten. Onze dochter is van 6 april en rolt ook pas sinds kort. Zitten met wat steun in de rug en aan boterhammen is ze zeker niet toe. Oh en schema's doet ze ook niet aan haha

4 jaar geleden

Ik had het er NET over met mijn partner. Ons zoontje is net 6 maanden geworden en ik heb soms het idee dat ik /ons zoontje nog zoveel 'moet' doen. Krijg er stress van haha

4 jaar geleden

Ons zoontje ligt op zijn rug of buik en kletst heel veel! Hoelanger ze liggen hoe gezonder! Cb bij ons raad aan zoveel mogelijk laten liggen, beter voor de spieren! Laat je niet gek maken door wat alle baby’s al kunnen! Het kan zijn dat jouw kleintje straks alles achter elkaar doet in rap tempo en de andere baby’tjes stil staaan! Het komt heust goed 🥰

4 jaar geleden

Mijn zoon is heel snel, hij rolde met 2 maanden allebei de kanten op. Hij kon met 5 maanden zelf gaan zitten, met 5,5 maand kruipen en nu met 6 maanden gaat hij zelfstandig staan met hulp van de bank, tafel, box etc. Dit is nogal snel, en ik maak mij zorgen om dat hij straks last gaat krijgen van zijn botten, pezen, spieren of zoiets. Of vergroeiingen.. aan zijn rug of benen

4 jaar geleden

Er is een verschil met zelfstandig zitten en zelfstandig gaan zitten. Als i ...
Hier ook❤maar het gaat megSnel 🙈

4 jaar geleden

Dit is gewoon heel normaal... Sommigen zijn wat sneller en de anderen wat langzamer, wat maakt t allemaal uit. Uiteindelijk zal elk baby’tje kunnen lopen en alles kunnen eten. Geniet nog maar lekker van je rust, want zodra ze rollen en kruipen... ✌🏼

4 jaar geleden

Bleef die van mij nog maar liggen!! Hij is extreem snel met alles en daar maak ik mij juist zorgen om. Niet alleen vanwege spieren en botten etc maar ook omdat hij zoooo snel overprikkeld is. Is met 100 dingen tegelijk bezig. Niet druk maken hoor, hoor van velen dat het heel normaal is met 6 maanden nog zo relax. Geniet nog maar van de rust want als ie het eenmaal door heeft dan gaat het snel

4 jaar geleden

Ik heb 30 november een afspraak bij de kinderarts. Hopelijk heb ik daarna wat meer rust ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Jomata

Ik heb 30 november een afspraak bij de kinderarts. Hopelijk heb ik daarna w ...
Het is echt niet gek dat ze het nog niet doet hoor. Op het cb laatst hadden ze gezegd dat ze pas met 9 maanden hoeven te kunnen rollen. Zitten vaak vanaf 7.

4 jaar geleden

Hoi hoi, als je kind vrolijk is (en soms ook niet), is het goed. Hij/zij bepaalt zijn eigen tempo. Onze zoon keek ons het eten uit de mond, dus nu krijgt hij korstjes, fruit en groente (gemengd met wat borstvoeding of uit het vuistje, zoals boontjes). Dan is het aan hem wat hij ermee doet. Hij ligt graag op zijn buik en wil met de Duplo van zijn broer spelen. Dus daar draait/tijgert hij zich heen. Dat is nog vrij nieuw allemaal. Zitten doet hij niet, tenzij we hem helpen. Dat gaat hij ook leren. Mag nog wel duren tot maart ofzo, want dan wordt het toch pas fijn weer om te fietsen 🙈 En zijn schema is 's avonds en 's nachts lekker slapen en drinken, want overdag is er zo veel te ontdekken dat drinken dan tijdverspilling is. 😂 Hij is op 18 april geboren en heeft iets langer dan gemiddeld in de buik gezeten.

4 jaar geleden

Komt allemaal wel goed. En wat maakt het uit. Ze kunnen hun hele leven lopen rollen en alles wat ze moeten doen. Onze middelste liep met 8 maand vreselijk vond ik dat. Mensen vroegen ben je maar druk mee aam het oefenen geweest, ja dus helemaal niet en had ik een baby die aan het lopen was! Mijn kleine is nu 7 maand oo ik hoop dat ik hem nog lekker klein kan houden van mij hoeft het allemaal niet zo snel.

4 jaar geleden

Er is niet 1 baby die uiteindelijk niet kan lopen of praten. Het komt echt goed 👌🏻

4 jaar geleden

Iedere baby is anders.

3 jaar geleden

Oh tranen staan in m’n ogen. Ze is vanavond voor de eerste (en tweede, derde, vierde keer) van haar rug naar haar buik gerold 😍😍😍

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Oh tranen staan in m’n ogen. Ze is vanavond voor de eerste (en tweede, derd ...
Smaak te pakken 😉

3 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Nou ik word soms ook onzeker hoor, van dit forum! Al die prachtige schema's ...
Beste mama, mijn dochter is van 10 april en zij rolt nog steeds niet om..onze dochters verschillen 4 dagen.. heb jij geoefend of kwam het vanzelf? Ik voel me zo onzeker..

3 jaar geleden

Reactie op Gil1410

Beste mama, mijn dochter is van 10 april en zij rolt nog steeds niet om..on ...
Ze deed het toen we even niet op zaten te letten. We hebben wel een beetje geoefend en uitgelokt door speeltjes boven haar hoofd te leggen. Al denk ik dat dat weinig invloed heeft gehad. Ze doet het wanneer ze eraan toe is!

3 jaar geleden

Reactie op Gil1410

Mijn dochter is van 11 april en heeft t vorig weekend een paar keer gedaan en daarna ook niet meer. Nu is ze ook wel echt heel verkouden.. ik heb wel met haar geoefend. Omdat ze steeds niet door had wat ze met haar arm moest doen

3 jaar geleden

Reactie op jokevz

Komt allemaal wel goed. En wat maakt het uit. Ze kunnen hun hele leven lope ...
Herkenbaar. Die van mij is 6,5 maand oud en heeft sinds 2 weken ontdekt hoe hij zich aan alles op moet trekken. Zit sinds 2 weken uit zichzelf stevig en nu is het helemaal klaar met de rust. Alles al verlaagd want hij gaat constant staan. Mensen denken ook dat ik dit allemaal met hem oefen maar ik doe dit dus juist niet omdat ik wil dat hij gewoon nog lekker blijft liggen etc 😂 Ieder kind is anders denk ik maar. Ik maakte me eerst veel zorgen omdat hij zo snel is, maar ik kan het toch niet tegenhouden. Probeer het nu iig niet extra te stimuleren (vooral voor mijn eigen rust🤪)

3 jaar geleden

Reactie op Gil1410

Hii, mijn dochter is ook van 10 april en rolt ook nogsteeds niet om hoor 😊 take your time girl 🥰 het komt vanzelf