102 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Gil1410

Beste mama, mijn dochter is van 10 april en zij rolt nog steeds niet om..on ...
Hier een meisje van 21 april en rolt ook nog niet om hoor 😉

3 jaar geleden

Reactie op MamavanNova

Hii, mijn dochter is ook van 10 april en rolt ook nogsteeds niet om hoor 😊 ...
Dankjewel..will do🌸

3 jaar geleden

Hier eentje van 17 april en kan niet draaien wel kan hij op zn zij liggen maar doorrollen is een no go 😂 ik zou je echt geen zorgen maken zoals andere mama's ook zeggen onze tijd komt heus nog wel en dan is het helemaal voorbij met de rust hihi.

3 jaar geleden

Onze Guust is van 11 april en draait ook enkel van rug naar buik en nog niet omgekeerd. Zit mooi rechtop mits ondersteuning, maar valt nog vaak op z'n zij zonder ondersteuning. Hij kan het wel al uitleggen zoals een 1 jarige .... Minste van m'n zorgen. Tis mss nog gemakkelijk dat hij nog niet rond kruipt 😉😉😉

3 jaar geleden

Reactie op Roos4286

Hier eentje van 17 april en kan niet draaien wel kan hij op zn zij liggen m ...
Mijn zoontje is ook van 17 april😍 En kan ook nogsteeds niet zitten, heeft geen tandjes maar kan al wel tijgeren... het komt echt allemaal nog wel, lekker genieten van alles

3 jaar geleden

Zo is het! Niet te snel groot kijken die kleintjes, ze doen alles op hun eigen tempo...mijn zoon slaapt bijvoorbeeld nog niet door, kan nog niet zitten, maar kruipt wel al de hele kamer rond en trekt zichzelf overal aan op, dus ik ben vooral steeds grond van de planten aan het opruimen wat hij heel leuk vindt om eruit te halen. Geniet dus nog maar even van de rust, haha!

3 jaar geleden

Ik wilde even een update geven nav bezoek aan kinderarts vanmiddag... helaas “zag” hij ook dingen die anders zijn aan mijn dochter. We zijn doorverwezen naar het WKZ. Het hoeft zeker niks te betekenen, maar ze nemen liever t zekere voor t onzekere... en het slopende afwachten gaat weer verder... 🙁

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Ik wilde even een update geven nav bezoek aan kinderarts vanmiddag... helaa ...
Sterkte! Hopelijk niks ernstigs!

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Ik wilde even een update geven nav bezoek aan kinderarts vanmiddag... helaa ...
Och.. Dat is toch niet waar je op had gehoopt denk? Vervelend die onzekerheid. Kun je snel terecht bij het WKZ?

3 jaar geleden

Reactie op Swiebertje

Och.. Dat is toch niet waar je op had gehoopt denk? Vervelend die onzekerhe ...
Idd niet echt waar ik op gehoopt had... had gehoopt dat ie zou zeggen van nee joh niks aan de hand. Maar realistisch gezien kan hij dat ook niet zeggen aan de hand van 1 onderzoekje vanaf de buitenkant van 10 minuten.. heb ook liever dat ze haar nu maar goed binnenstebuiten keren. Als ze iets heeft wil je dat uiteraard weten... en als alles goed is kan ik het loslaten..

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Idd niet echt waar ik op gehoopt had... had gehoopt dat ie zou zeggen van n ...
Zo is het ook! Sterkte met wéér wachten, hopelijk kun je op korte termijn terecht bij het WKZ.

3 jaar geleden

Onze dochter is van 20 April en kan ook nog steeds niet zitten. Tijgeren heeft mevrouw ook nog geen zin in, want broer en zus brengen toch wel alles bij haar! Ook is er net pas het 1e tandje door. Maar onze kleine dame staat wel te boek als prematuur en dysmatuur. Het komt vast wel een keer goed denk ik maar

3 jaar geleden

Vandaag met m’n dochter bij de kinderfysio geweest. We waren al tijdje bij de gewone fysio maar ze wilde toch ook de “echte” expert wat betreft baby’s en kinderen laten meekijken. Die constateerde dat ze lichamelijk/motorisch helemaal oké is. Haar bewegingen zijn vloeiend en ze is best sterk. Mede doordat ze omrolde van rug naar buik met speelgoed in haar handen. Fysio gaf aan dat dat echt veel kracht kost. Dochter moet wat zekerder worden van eigen kunnen. Maar ze verwacht dat ze binnen nu en een maand/anderhalve maand zeker wel gaat tijgeren. Das weer een horde genomen. Ik ben blij❤️

3 jaar geleden

Ons lieve meisje van bijna 8 maanden rolt de hele kamer door. Ze tijgert nog niet en er is nog geen tand te bekennen. Ze kan 2 seconden alleen zitten en dan kiept ze om. Hahaha lekker mijn kleine mini blijven ❤ Ze doet het op haar tempo.

3 jaar geleden

Reactie op SHRN-24

Ons lieve meisje van bijna 8 maanden rolt de hele kamer door. Ze tijgert no ...
Oh dus niet de enige, onze meid is 8 maanden en paar dagen. Rolt hele kamer door en fijne motoriek is top! Alleen kan indd niet zitten, tijgeren. Maakte me toch zorgen

3 jaar geleden

Reactie op Kindjes2020

Oh dus niet de enige, onze meid is 8 maanden en paar dagen. Rolt hele kamer ...
Hier ook ruim 8 maanden hoor... zitten lukt ook nog niet en tijgeren zeker nog niet... maar volgens fysio alles op z’n tijd

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Hier ook ruim 8 maanden hoor... zitten lukt ook nog niet en tijgeren zeker ...
Die van ons ook. 7,5 maand en kan niet zelfstandig zitten of kruipen/tijgeren. Ze tijgert wel een beetje achteruit en dat in combinatie met rollen zorgt er voor dat ze wel de hele kamer door komt haha. Ik vind het zo mooi. Je kijkt even de andere kant op en weg is ze 😅 De rest komt vast wel op zijn tijd!

3 jaar geleden

Die van ons is ook ruim 8 maanden, hij rolt overal heen, maar ook niet tijgeren of zitten nog hoor. Zit nog lekker in zijn wipper. Baby's moeten tegenwoordig alles maar snel kunnen, uit die kinderwagenbak en zodra ze 1 tel kunnen zitten de fiets op.... Nog tijd zat om alles te leren, iedere mini doet het op zijn eigen tempo. Ik werk al 17 jaar in de kinderopvang, geen kind wat nooit is gaan zitten, kruipen of staan!

3 jaar geleden

Die van ons is ook ruim 8 maanden, hij rolt overal heen, maar ook niet tijg ...
Ik ben een beetje allergisch geworden van het "ze moeten alles maar kunnen" alsof je er als ouder invloed op hebt. Voel me snel beledigd aangezien het nu lijkt dat een vlot kind wordt gepusht of zo. Mijn zoon wilde schrijven en lezen bij de kleuters, knutselen en spelen vond hij helemaal niks. Als ik zoiets besprak met mede moeders, waren er altijd kut opmerkingen als "ze moeten al zoveel, laat ze kind blijven, ze mogen geen eens meer kind zijn, kleuters moeten spelen, niet werken" Alsof het mijn schuld en idee is. Helemaal al pmer zou je moeten weten dat de ontwikkeling per kind anders is en dat je dat niet afdwingen kan.

3 jaar geleden

Hallo Jomata, Het enige advies is l, maak je niet te druk om wat anderen zeggen. 't ene kind moet alles oefenen en ontdekken en doet dit door vallen en opstaan. 't andere kind laat soms pas dingen zien als ze zelf al zekerder zijn. En dit zal zo blijven..ook als ze ouder worden. De enige fout die een ouder kan maken is om ze de ruimte niet te geven. Als ze de ruimte krijgen maken ze vanzelf kleine stapjes. En ik denk dat jij als ouder vanzelf voelt of 't nog komt of dat er echt iets' mis' is. Vertrouw hierbij vooral op je eigen gevoel en laat niemand anders je hierin iets anders vertellen.