102 Reacties

3 jaar geleden

Die van ons is ook ruim 8 maanden, hij rolt overal heen, maar ook niet tijg ...
Lekker van genieten inderdaad! Wij doen het hier ook rustig aan. Gaat allemaal al snel genoeg!

3 jaar geleden

Ik ben een beetje allergisch geworden van het "ze moeten alles maar kunnen" ...
Ik bedoel dat helemaal niet. Ik weet heel goed dat ieder kind zijn eigen ontwikkelings tempo heeft en wij stimuleren ook zeker de snellere en slimmere kinderen op hun niveau, wij kijken naar het individu en niet naar een groep. Dus daar zal je mij nooit over horen. Ik heb het over kinderen die in een kinderstoel moeten zitten terwijl ze dat nog niet kunnen, in een fietsstoel worden gezet terwijl de nekspieren nog geen eens goed ontwikkelt zijn, want dat soort dingen zie ik helaas genoeg gebeuren om mij heen. En als je kind op voor loopt of andere interesses heeft als zijn leeftijdsgenootjes dan ben ik de laatste die daar een rot opmerking over zou maken, want die kinderen heb ik ook genoeg in handen. Maar ik snap dat sommige ouders hier onzeker worden op dit forum omdat veel mama's willen laten weten wat hun kind al kan... ipv wat het nog niet kan. Het ene kind gaat nou eenmaal eerst praten en de ander lopen 🤷‍♀️ and that's the way the cookie crumbles!

3 jaar geleden

Hier kruipt, staat en zit ze inmiddels (7,5 maand) alleen op andere vlakken is ze weer veel minder ver dan kindjes van haar leeftijd, alles op hun eigen tempo.

3 jaar geleden

Zijn er nog baby’s die echt nog niet kunnen (willen) zitten? In de kinderstoel en wagen zit ze keurig recht op. Blijft ze ook prima zitten. Maar wanneer ik haar op de grond wilt zetten en op haar handen laat leunen zakt ze als een plumpudding in elkaar 😅..

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Zijn er nog baby’s die echt nog niet kunnen (willen) zitten? In de kinderst ...
Die van ons schuift zich onderuit zodra hij zit. Rustig aan :) komt vanzelf!

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Hetzelfde hier hoor. Meisje van 21 april

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Hier ook hoor, meestal strekt hij gelijk zijn lijfje om dan te gaan staan. Of hij blijft even 2 tellen zitten, leunt naar voren en hop op zijn buik.

3 jaar geleden

Update: ruim 8 maanden. Draaien lukt niet gelukkig wel alleen van buik naar rug vind hij spannend en gaat jengelen zodat iemand hem komt helpen. Zitten deed hij al met 4 maanden en dat gaat prima soms valt hij even om. Teigeren lukt hem nog niet maakt wel aanstalten en staan doet hij met behulp. Heb het idee dat deze man het kruipen overlaat en meteen wilt staan en lopen maar goed ik zal het tegen die tijd wel zien.

3 jaar geleden

Reactie op Roos4286

Update: ruim 8 maanden. Draaien lukt niet gelukkig wel alleen van buik naar ...
Typefout het moest zijn draaien lukt wel gelukkig.

3 jaar geleden

Schop hem toch weer even omhoog. Ik heb in overleg met CB laatste fles laten vallen en vanmorgen heeft ze zowaar zo’n 125 gram fruit op (voorheen kreeg ik er amper 2,3 hapjes in). En ik heb een foam puzzelmat gekocht waarop ze continue vrijwillig op haar buik ligt. Zo fijn.. zo probeert zichzelf nu zelfs vooruit te duwen met haar voeten. Lukt alleen nog niet. Maar voor nu zijn het al hele fijne ontwikkelingen 😊

3 jaar geleden

Ben je inmiddels al bij de kinderarts geweest?

3 jaar geleden

Reactie op Nadiena

Ben je inmiddels al bij de kinderarts geweest?
Ik wacht nog steeds op reactie uit Utrecht.. ben 6 weken geleden geweest bij de kinderarts en die zou overleggen met Utrecht of ze verder gaan onderzoeken. Ga maandag maar even bellen.

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Dit is nog helemaal niet gek hoor! Komt vanzelf!

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Ik wacht nog steeds op reactie uit Utrecht.. ben 6 weken geleden geweest bi ...
Ja dat duurt wel heel lang zo!

3 jaar geleden

De fysiotherapeut die mijn zoontje (inmiddels 3) ivm vroeggeboorte volgde zei altijd: "Kinderen lopen eigenlijk allemaal wel als ze 2 zijn". En toen dacht ik: "tja, waar maak ik me eigenlijk druk om." En zo denk ik er nu ook maar over bij mn dochtertje... Het gaat al zo hard, dus ik vind het wel fijn dat ze niet zo snel is. Nu is ze nog echt mijn kleine baby;) Over een jaar verlang je hiernaar terug😂

3 jaar geleden

Hoe gaat het met iedereen? Hier nog een beetje hetzelfde... zitten gaat langzaamaan beter. Met ondersteuning zit ze goed. Als ze niet doorheeft dat ze los zit gaat dat ook goed, anders gooit ze zich om. Tijgeren/kruipen doet ze nog niet. Inmiddels is ze 9 maanden. Vrijdag ga ik weer naar de fysio..

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Hoe gaat het met iedereen? Hier nog een beetje hetzelfde... zitten gaat lan ...
Hé, mijn dochter bijna 9 maanden. Rolt dapper alle kanten op. Verder nog niets... niet staan, kruipen,tijgeren, zitten. Vaak wel erg zoet en lief. 2 Ondertandjes, bijna geen haartjes. Achh.. Ik hoef nog niet achter haar aan te rennen;-). Ik heb er oprecht geen moeite mee. Dr oogjes staan alert...

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu over een week 10 maand en sinds een week trekt hij zich vooruit met zijn armen

3 jaar geleden

Vandaag erachter gekomen dat dochter hypermobiel is, stom dat ik daar geen seconde aan gedacht heb, ik heb dat zelf namelijk ook. Ik had als baby met 8 maanden voor het eerst mijn elleboog uit de kom en tot mijn vierde is dat tientallen keren gebeurd. Daarna eroverheen gegroeid. We moeten met haar oefenen zodat ze leert haar benen goed te gebruiken.

3 jaar geleden

Reactie op Debora-25

Hé, mijn dochter bijna 9 maanden. Rolt dapper alle kanten op. Verder nog n ...
Hier precies dit!