66 Reacties
3 jaar geleden
Ik breng m’n jongens ook wel eens naar het kdv als ik vrij ben. Niet vaak, maar af en toe een keer. Ga ik iets leuks doen of juist iets nuttigs (klussen oid). Tijd voor mezelf is ook belangrijk. Dan ben ik een leukere mama.
Maar als jij je daar niet prettig bij voelt, zou ik het niet doen. Ik zou er geen ruzie met m’n man over maken. Lijkt het me niet waard. Misschien heeft hij gewoon even erg behoefte aan wat tijd voor zichzelf?
VRIEND
3 jaar geleden
Als ik vrij ben, blijft men dochter altijd bij mij tenzij ik afspraken heb en ze niet meekan, dan gaat ze half dagje kinderopvang. Mijn man wil haar thuis hebben als ie vrij is want hjj vind dat hij al teveel van haar mist als ie gaat werken en hij is dan ook vaak moe🥰
3 jaar geleden
Maar wat zegt hij dan als je vraagt waarom hij haar alsnog 2 dagen wegbrengt? Misschien heeft hij behoefte aan even tijd voor zichzelf. Is toch ook niet heel gek. Ik denk juist dat veel moeders soms wel een voorbeeld daar aan kunnen nemen. Gewoon even de tijd voor jezelf pakken in plaats van alles maar voor iedereen willen doen.
Misschien kan hij de volgende keer als dit zich voordoet haar 1 dagje wegbrengen? Als compromis. Maar ik vind het niet heel raar hoor.
3 jaar geleden
Hij wil ontspannen, zit veel te gamen. Had het erg druk op werk, maar zei voor zn vakantie dat hij zo uitkeek naar lekker met onze dochter zijn. Dat ik het zo frappant vindt dat hij dan liever met zn gameconsole op de bank zit.
Maar misschien zijn we daarin gewoon heel verschillend en moet ik dat gewoon accepteren. Het voelt voor mij een beetje als vakantie nemen van je kind.
3 jaar geleden
Twee dagen op een hele week vakantie vind ik ook niet raar, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Dan zijn er nog steeds drie dagen om tijd met haar door te brengen!
Ik ben iemand die echt moet opladen om de x aant tijd, dus begrijp het eigenlijk wel van zijn kant. Daarnaast vind ik het ook allesbehalve raar of een schande om je kind toch naar de crèche te laten gaan als je zelf vrij bent. Voornamelijk omdat ik dat opladen af en toe echt wel kan gebruiken. Dan ben ik een veel aangenamere moeder.
Ikzelf zit nu wel in een andere situatie. Vorig jaar kreeg ik mijn ontslag op het moment dat ik normaal gezien weer ging werken, waardoor ik tot op heden nog steeds drie dagen per week alleen thuis ben. Ik heb meermaals de opmerking gekregen ‘waarom gaat je zoon nog naar de crèche?’, want ik ben immers thuis. Naast het feit dat we zijn plek daar kwijt zijn als hij thuis zou blijven, kan ik het mentaal goed gebruiken na zo’n opdoffer. Ik vind het daarnaast ook fijn dat hij daar andere mensen en kindeten ziet en dingen doet die hij thuis niet doet.
Maar mijn punt: ik kan oprecht begrijpen dat mensen tijdens hun verlof hun kind(eren) nog steeds enkele dagen naar de opvang laten gaan. Voor sommigen is dat dagje of zijn die dagen enorm waardevol waardoor ze er beter tegenaan kunnen. Er is dus in mijn ogen ook geen goed of fout aan, maar iedereen heeft daar zijn eigen visie over. Als die verschilt, kan dat vervelend zijn, maar het is ook niet zo gek om even je rust te nemen, vind ik. Net zoals ik ook snap dat je dat ‘not done’ vindt, maar ik sta aan de andere kant van de lijn.
3 jaar geleden
Ik vind het zelf niet gek. Wij hebben vorig jaar in de zomer de kinderen ook gewoon naar oppas en opvang gestuurd. Heb je zelf ook beetje de handen 'vrij' om iets te doen (of juist niets).
Nu moet ik zeggen dat wij ook heel drukke kinderen hebben, ze stuiteren de hele dag door en vermaken zichzelf niet. 😅
3 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Hij wil ontspannen, zit veel te gamen. Had het erg druk op werk, maar zei v ...
Heel eerlijk? Ik snap hem wel. Jullie leven staat compleet in het teken van jullie dochter nu, dat alleen al is heel vermoeiend. Als hij lekker 1 of 2 daagjes zorgeloos wilt gamen en daar dan helemaal van oplaadt, is dat dan heel erg?
3 jaar geleden
Misschien kun je eens bij jezelf nagaan waarom je er zoveel moeite mee hebt? Is dat echt omdat je het zielig vindt voor je kind dat hij naar de opvang gaat? Of zou je misschien diep van binnen zelf het ook lekker hebben gevonden om je kind een naar de opvang te brengen en even tijd voor jezelf te hebben? Of is het dat je man dit zelf bedenkt zonder dat het een beslissing van jullie beide is? Of is het nog iets anders? Misschien dat je met dat in je achterhoofd het gesprek aan kunt gaan met je man. Misschien wil hij wel dingen in huis gaan doen of heeft hij ontzettend veel behoefte aan twee dagen voor zichzelf. Beide dingen kan ik wel goed begrijpen.
Om voor mezelf te spreken: mijn man en ik zijn binnenkort ook een week vrij, maar hebben nu al besloten dat we onze dochter wel naar de opvang brengen die drie dagen dat ze normaalgesproken ook gaat. In en om huis moet een hoop gebeuren (kozijnen schilderen, snoeien, binnen het kantoor opknappen), en dan is het toch handig om haar die dagen weg te brengen zodat we onze handen vrij hebben.
3 jaar geleden
Ik zou daar ook een beetje moeite mee hebben ja.
Misschien eens een keertje als je echt wil bijtanken of een leuk uitje hebt. Of een ochtendje, want het is ook wel eens lekker om een moment voor jezelf te hebben. Maar nee, ik heb liever de kinderen om me heen, helemaal als er gewerkt wordt en je ze al niet fulltime ziet
3 jaar geleden
Ik zorg er eigenlijk altijd voor dat mijn zoontje de hoeveelheid dagen dat ik heb aangevraagd naar de opvang toe gaat, daar ik onregelmatig werk, is dat af en toe ook wanneer ik gewoon vrij ben. Die dag gebruik ik om goed te poetsen.
In juni hebben mijn man en ik vakantie, we willen hem dan 1 week extra naar de kdv laten gaan, zodat wij een paar dagen kunnen klussen
3 jaar geleden
Reactie op Fumei
Ik zorg er eigenlijk altijd voor dat mijn zoontje de hoeveelheid dagen dat ...
Sorry, maar door al zo lang op dit forum te zitten, kan ik als eerste enkel maar denken dat jullie een paar dagen gewoon knalhard seks gaan hebben wanneer jullie zoon in de crèche zit. :’)
Tot zover mijn off-topic bijdrage, maar ik moest er oprecht om lachen.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Sorry, maar door al zo lang op dit forum te zitten, kan ik als eerste enkel ...
🤣🤣🤣🤣
3 jaar geleden
Ik vind het dubbel...maar kerel heeft binnenkort ook vrij en zegt dat hij die kleine thuis houdt, hij vindt dat ook oprecht leuk. Maar al zou hij hem.1 dagje wegbrengen geef ik hem geen ongelijk hoor. Die man werkt soms 6 dagen per week, die gun ik ook wel momentje voor zichzelf. Maar evengoed (in ons geval) alle 3 de dagen weg brengen zou mij ook te ver gaan hoor.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Sorry, maar door al zo lang op dit forum te zitten, kan ik als eerste enkel ...
Ja, wist niet dat dat ook al zo gepland moest worden 😂
3 jaar geleden
Ik vind het heel erg afhangen waarom je je kind alsnog naar opvang brengt als je zelf of partner vakantie heeft.. als het idd is om te klussen, huis een keer grote schoonmaak oid is snap ik het wel.. maar als het idd is om te gamen is vind ik dat wel raar.. ik weet niet hoeveel jullie kindje nog slaapt, maar ons zoontje slaapt momenteel nog zo’n 3 uren op een dag, over een werkweek gezien zou dat 15 uur zijn. Als ik ons geval mijn partner zou zeggen om te gamen, vind ik dat hij die 15 uren dat ons zoontje slaapt prima kan gebruiken om te gamen.. ik vind altijd nog dat je (over het algemeen) samen voor een kind kiest, daar hoort ook bij dat je een stuk vrijheid inlevert en je een kind niet hebt op de momenten dat het jezelf even uitkomt..
Ik snap best dat mensen soms even moet ‘opladen’, maar dat kan je dan ook 1 dag doen, of zoals wij het meestal doen, als ik een keer een dag voor mezelf wil dan is mijn partner thuis bij ons zoontje of als hij iets wil doen dan blijf ik bij m’n zoontje..