66 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Sorry, maar door al zo lang op dit forum te zitten, kan ik als eerste enkel ...
Oh ik denk dat je hier een heleboel mensen op een idee brengt! Kinderen elke woensdag naar de crèche, papa’s en mama’s vrij en huis op stelten zetten😂
3 jaar geleden
Ik werk onregelmatige diensten en daardoor gaat mijn zoontje soms ook naar de opvang terwijl ik thuis ben (hij gaat wel enkel voor de middag) Is wel handig, want dan heb ik wat tijd om te poetsen of strijk in te halen ofzo, want dat mag ik niet van hem als hij thuis is 🙈 ik snap ook wel dat het eens leuk kan zijn om wat op te laden of gewoon eens iets voor jezelf te doen, zeker als je een druk kind hebt...
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Sorry, maar door al zo lang op dit forum te zitten, kan ik als eerste enkel ...
Hahahahha 😂😂😂🙈
3 jaar geleden
Heb je wel afgevraagd waarom
hij dat doet? Ik neem aan dat je dit toch samen bespeelt / bepaald.
Ik vind het juist wel goed dat hij t doet, tijd voor jezelf is zeldzaam.
Doe het de volgende keer ook zelf! Misschien ben je gewoon een beetje jaloers.. wat helemaal niet erg is!
3 jaar geleden
Ik werk zelf in de kinderopvang en toen ik zelf nog geen kinderen had vond ik het een schande dat ouders hun kinderen brachten als ze vrij waren of vakantie hadden. Nu ik zelf moeder ben begrijp ik ze zo goed. Vakantie is toch n beetje om op te laden en als je dan de hele dag voor je kind moet zorgen wordt opladen toch lastiger.
Dus hier gaat hij ook wel eens maar opa en oma of de opvang als ik vrij ben.
3 jaar geleden
Ik heb sinds ik in augustus weer begonnen ben met werken pas 1 weekje vrij gehad. De eerste dag heb ik hem naar de opvang gebracht omdat ik boven wilde klussen en dit niet ging als hij thuis was. 2e dag werd ik verkouden en een positieve Corona uitslag dus konden we in quarantaine 😂
Ik vind het zelf gewoon heel fijn om hem bij me te hebben en ben dus op m’n vrije dagen echt bewust met m’n zoontje, maar kan me wel voorstellen dat mensen even wat tijd nodig hebben om op te laden en het dan fijn is om even een dag geen rekening te hoeven houden met eten, slapen, verschonen etc. Als m’n zoontje er niet is heb ik geen rust om te ontspannen en ben ik met 1000 dingen bezig dus voor mij is het alleen maar goed als ik daar de kans niet voor krijg 😃
3 jaar geleden
Laat hem van zijn vakantie genieten hoe hij dat wil en geniet jij maar van je vakantie zoals hij dat wilt. Iedereen heeft andere behoeftes en je hoeft die niet op een ander te projecteren.
Heb een jaar thuis gezeten met mini, waarvan ze vanaf 6 maanden 1 dag in de week naar het kdv ging omdat ik het niet meer trok en ook tijd voor mijzelf nodig had, vanaf januari ging ze 3 dagen weg ookal was ik thuis, 1x mijn moeder, 1x schoonouders en 1x kdv. En ja, op die dagen deed ik het huishouden en gamede ik ook regelmatig. Dat is hoe ik mijn tijd,als volwassen vrouw, had ingedeeld. En dat recht heeft iedereen om voor zichzelf te kiezen, ookal ben je een ouder.
Trouwens ik ben regelmatig een weekendje op vakantie van mijn man en kind 😂 ze komen beide niks te kort hoor.
+ die regelmaat is voor de kleine ook maar wat fijn.
Niet aanvallend bedoeld trouwens, maar ik snap echt niet waar je een probleem van maakt 🤷♀️
3 jaar geleden
Ik lees veel reacties waar je je wss niet beter door gaat voelen.... Ik ben het met je eens dat het een beetje vreemd is dat je je kind weg brengt als je gewoon thuis bent. Vooral een man is het merendeel van de tijd aan het werk en maakt al zo weinig mee van het kind. Gelukkig staat mijn man er hetzelfde in als ik, anders hadden we veel ruzie gehad! Kiezen voor een kind betekent ook zorgen voor een kind, vind ik. Nu schop ik wss andere mensen tegen het zere been.... Maar dit is mijn mening en mijn goedrecht, dus bespaar jezelf een weerwoord haha 😃 Ik bedoel niet dat ik vind dat je kind nooit weg mag brengen, maar niet om te gamen, belachelijk 😅
3 jaar geleden
Reactie op DPN
Ik lees veel reacties waar je je wss niet beter door gaat voelen.... Ik ben ...
Ja hier ben ik het wel mee eens. Ik heb nu een weekje vrij, vanaf afgelopen vrijdag. Ik heb dl vrijdag wel naar de opvang gebracht, maar ik moest van alles ik orde maken voor haar verjaardag en had een afspraak bij de kapper. Ik heb haar wel halverwege de middag opgehaald, direct na haar middagslaapje. Verder gaat ze tijdens onze vakanties niet naar de opvang.
3 jaar geleden
Reactie op DPN
Ook niet als dat puur even ter ontspanning is? Oprechte vraag! Geen kritiek op jouw mening, want die begrijp ik. Ik merk gewoon dat er vaak een negatieve sfeer rond gamen hangt. Een koppel dat hun kind een dagje naar de grootouders deed om samen bij te tanken en naar de wellness en zo te gaan, dat vinden velen normaal. Maar voor mijn lief en mij is gamen dan weer dé ultieme ontspanning, ook samen. Maar heel wat mensen begrijpen dat niet. Toen mijn lief een dagje niet kon gaan werken op een crèchedag, hebben we zoals vroeger gewoon nog eens een hele dag gegamed. Daar hebben we echt intens van genoten. Maar oh, de reacties die we soms kregen toen we dat zeiden... 😅
3 jaar geleden
Reactie op DPN
Jouw mening is je goed recht hoor en ondanks dat ik er anders in sta vind ik dat je gewoon over je mening moet kunnen hebben. Wat me opvalt in jouw bericht is dat vooral de man merendeel aan het werk is. Dat is in onze situatie niet. We werken beide 5 dagen. Vandaar dat even ontspanning dan altijd heel welkom is. Ik ben vooral benieuwd (oprecht) waarom je het voor gamen belachelijk vind specifiek? Vind je dat ook voor bijvoorbeeld naar de kapper gaan, sporten of uit eten gaan? Nogmaals, ik bedoel dit dus niet als kritiek maar wil gewoon inzicht krijgen in wat voor jou het verschil maakt tussen wel en niet oké
3 jaar geleden
Dank voor jullie reactie! Ik denk inderdaad dat ik hem zijn vakantie moet gunnen en niet moet bemoeien. Misschien is het jaloezie, wie zal het zeggen. Ik breng ook genoeg tijd door zonder kind, stemmen we goed af. Ik vind het zelf gewoon niet nodig of toch gek om haar weg te brengen als ik vrij ben. Tenzij het betaalde opvang is een dag. De rest wil ik gewoon leuke dingen met haar doen. Als mijn man andere behoeften heeft is dat wat het is. Niet beter of slechter dan hoe ik mn dagen indeel
3 jaar geleden
Wij zijn ook gewoon van plan de kleine naar de opvang te brengen als ik vakantie heb. Hij gaat nu 2 dagen naar de opvang, de rest vangen mijn man en ik op. Ook fijn om eens tijd voor jezelf te hebben. Wij hebben dan wel per week 2x mamadag en 1x papadag. Laatst hebben we hem gebracht toen we samen vrij waren en zijn we lekker samen een dagje op stap gegaan (overdag). Gewoon als stel samen ipv als ouders. Wij vinden het allebei belangrijk dat we ook af en toe tijd voor onszelf hebben.
3 jaar geleden
Ik vind het juist heel raar dat je je kind de hele dag weg moet brengen, omdat je vrij bent?
Je mist je kind toch wel na een hele dag? Maar mannen zijn er heel anders is.
De mijne wilt gelukkig de kleintjes nooit wegbrengen als we vrij zijn.
3 jaar geleden
Ik vind het juist heel raar dat je je kind de hele dag weg moet brengen, om ...
Hier een moeder die er dan anders in is hoor.
Tuurlijk mis ik m’n kind maar als m’n kind bij me is mis ik ook wel eens vrije tijd dus in onze eerst volgende vakantie gaat kind gewoon naar oppas en naar opa en oma terwijl wij iets voor onszelf doen.
VRIEND
3 jaar geleden
Ik vind het juist heel raar dat je je kind de hele dag weg moet brengen, om ...
Niet 'omdat' je vrij bent, maar wel soms 'ook als' je vrij bent. Mijn zoontje gaat zoooooo graag naar de crèche! Hij heeft er vriendjes, speelt met andere dingen, leert heel veel,... Bovendien houdt hij ontzettend van ritme en regelmaat. Dus voor hem is het meer beloning dan straf om hem ook te laten gaan als we hier of daar even een vrij moment hebben. En ja, we missen hem dan ook wel, maar kunnen ook zó genieten van een moment alleen terwijl we weten dat ons zoontje goed verzorgd wordt en zich rot amuseert 😍
3 jaar geleden
Wij brengen haar ook regelmatig naar de kinderopvang als we thuis zijn. Maar wij hebben 14 dagen die we over 1 maand mogen verdelen. Ik denk dat ze nog nooit 14 dagen is gegaan wegens snel verkouden en zo. Dan hou ik ze heel snel thuis om erger te voorkomen. Mijn vriend werkt soms 12 u per dag in het weekend en heeft dan ook graag 1 of 2 dagen om terug in zijn ritme te raken. Ik vind dat niet erg. Ik probeer het wat eerlijk te verdelen zodat we ook wat tijd voor onszelf hebben. Ik merk ook dat ik een veel aangenamer mens ben als ik soms eens wat voor mezelf heb kunnen doen. Ik ben ook gewoon met veel te veel bezig naast mijn fulltime werk. Ben er al lang over aan het denken dat ik keuzes moet leren maken.
3 jaar geleden
Reactie op Coco88
Hier een moeder die er dan anders in is hoor.
Tuurlijk mis ik m’n kind maar ...
Ja, ieder huis zn eigen normen en waarden. Ik zou het zelf niet kunnen, ookal vertrouw ik mijn ouders heel erg, maarja