66 Reacties

3 jaar geleden

Ik vind het juist heel raar dat je je kind de hele dag weg moet brengen, om ...
Nou niet alleen mannen hoor! Ik heb volgende week een vrije dag en dat is op een opvangdag van onze dochter. Dochter gaat gewoon lekker naar het kdv en mama kan een hele dag ontspannen, kinderloze dingen doen en bijtanken. Heeft niks met missen of niet missen te maken, wij vinden het belangrijk om af en toe een dag weer vrouw of man te zijn ipv alleen maar moeder of vader.

3 jaar geleden

Ja, ieder huis zn eigen normen en waarden. Ik zou het zelf niet kunnen, ook ...
Denk niet dat het met normen en waarden te maken heeft. Soms heb je tijd voor jezelf nodig ook als moeder. Je bent niet alleen moeder je bent ook nog gewoon jezelf. Mijn kind gaat ook gewoon naar de opvang. Ten 1e betaal ik ervoor en ten 2e is tijd voor mezelf ook eens lekker. Bijtanken zodat je de hele wereld weer aankunt. Maar goed ieder zn mening. Maar om het op waarden en normen te gooien vind ik een beetje gek

3 jaar geleden

Interessant topic! Ik denk dat iedereen gelijk heeft. Iedereen heeft andere behoeftes en een eigen manier van leven. Ik denk dat veel moeders wel eens vergeten om voor zichzelf te zorgen, tijd voor zichzelf te nemen. Ondanks die oerdrang om voor je kindje te zorgen, mag je soms best even voor jezelf kiezen. Ik vond dat eerst ook heel lastig. Ik voelde me haast schuldig. Achteraf zo fijn om even je handen vrij te hebben, even rust, even niet aan staan.

3 jaar geleden

Ook papa's hebben natuurlijk behoeftes

3 jaar geleden

Denk niet dat het met normen en waarden te maken heeft. Soms heb je tijd vo ...
Als u de betekenis van normen en waarden opzoekt dan zal t meer begrepen worden. Uw mening en leefstijl is goed voor u en de mijne voor mij. Voor u lijkt dat heel normaal, maar voor mij totaal niet. Natuurlijk mag er genoten worden, en dat doe ik zeker ook, maar om persee mijn kinderen naar de oppas te brengen, doe ik niet. Ik geniet liever met ze, ik heb ze ook niet zomaar gekregen of gebaard.

3 jaar geleden

Als u de betekenis van normen en waarden opzoekt dan zal t meer begrepen wo ...
Welke norm en/of waarde betreft dit dan?

3 jaar geleden

Als u de betekenis van normen en waarden opzoekt dan zal t meer begrepen wo ...
Nou zoals is dit topic te lezen is, is het zeker geen norm. Het kan jouw persoonlijke waarde zijn. Dat jij of je gezin hier heel veel waarde aan hecht. Maar het lijkt meer alsof het de norm is om ook eens een dagje voor jezelf te pakken. Beide prima natuurlijk.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Man gaat juist dingen bedenken die hij moet doen. Thuis. Waardoor hij niet op de kleine kan oppassen. En dan moet hij naar de oppas. Vind wel zielig voor de kleine hij vindt juist spellen met papa allerleukst. Wel jammer!

3 jaar geleden

Reactie op esmeebz

Welke norm en/of waarde betreft dit dan?
Die van mijzelf? Waarden: moeder past op de kinderen Normen: zoveel mogelijk tijd met de kinderen door brengen, zo min mogelijk oppas, op tijd de juiste verzorging blablabla.

3 jaar geleden

Reactie op Holamama

Nou zoals is dit topic te lezen is, is het zeker geen norm. Het kan jouw pe ...
Voor mij en mn cultuur is het zeker wel een norm 🤗.

3 jaar geleden

Reactie op Romi

Hier hetzelfde! Man gaat juist dingen bedenken die hij moet doen. Thuis. Wa ...
Dit zou bij mij dus onacceptabel zijn. Misschien heeft het met cultuur en/of religie te maken. (Ik spaans en papa Turks) maar ik zou van mijn ouders op mn donder krijgen als ik er zo van weg glip en mijn man ook.

3 jaar geleden

Wat een verschil in meningen.. ik denk dat er wat dat betreft geen goed of fout is en het ook niets met waarden en normen te maken heeft zolang je met je partner maar op 1 lijn zit lijkt mij 🤷‍♀️? Zelf brengen wij ons zoontje niet naar opvang als we/ik vrij zijn tenzij we iets moeten waarbij het niet handig is om ons zoontje bij ons te hebben ( ziekenhuis/dokter/we zitten midden in verbouwing dus dingen als keuken/vloer etc uitzoeken en bespreken) Ik denk dat het ook heel erg van jezelf als persoon afhangt.. ik geniet bijv. heel erg van de momenten die ik met m’n zoontje heb.. hij is maar zo kort klein en de tijd gaat snel genoeg.. ik vind het al jammer als ik een dag moet werken 🤪 als hij straks groter is heb ik weer genoeg tijd om zelf dingen te doen.. maar ik vind het ouderschap ook niet extreem zwaar (tot nu toe, en nee ik heb absoluut geen voorbeeldig kind 🤣) maar ik snap wel dat als je het wel als zwaar ervaart je soms wel tijd nodig hebt om ff op te laden.. al zou ik dat persoonlijk dan op een dag doen dat mijn partner bij ons zoontje thuis is..

3 jaar geleden

Zeker interessant om te zien hoe de meningen en gedachtes hierin verschillen. Ik verbaas me wel over de hoeveelheid oordelen die ik tegen kom. Opmerkingen als "ik vind het leuk om tijd door te brengen met mijn kind" of "ik heb niet voor niks een kind gebaard". Dat klinkt toch als insinueren dat dit voor mensen die hun kinderen soms naar de opvang of een opa oma of wat dan ook brengen dat gevoel niet of minder hebben. Ik kan heel veel argumenten bedenken om mijn kind niet weg te brengen als ik vrij ben, maar minstens net zo veel om het wel te doen. En toch heb ik het gevoel dat ik me volgens sommigen zou moeten verontschuldigen als ik voor het laatste kies,terwijl ik je kind nooit naar een ander willen of durven brengen net zo schadelijk kan zijn als andersom. Kortom, je kan niet volledig inzichtelijk maken waarom iemand bepaalde keuzes maakt, maar ik denk dat het loont om wat sensitiever en meer accepterend te zijn tegenover andermans keuzes. Je zou zomaar de indruk kunnen wekken dat je misschien juist niet helemaal achter je eigen situatie staat, zo hard als hij door sommigen verdedigd wordt.

3 jaar geleden

Reactie op Seldam

Zeker interessant om te zien hoe de meningen en gedachtes hierin verschille ...
Goed verwoord en helemaal mee eens. Ik denk dat je sowieso gewoon moet doen wat voor jouw gezin het beste is. Als je een betere moeder bent door af en toe ook wat tijd aan jezelf en je eigen passies te besteden, doe dat dan vooral. En als je een betere moeder bent door dat niet te doen, of op een andere manier, ook goed. Maar door te stellen dat als je even tijd voor jezelf neemt ‘weg glipt’, kom je heel oordelend over.

3 jaar geleden

Dit zou bij mij dus onacceptabel zijn. Misschien heeft het met cultuur en/o ...
Wat hebben je ouders over jouw ouderschap te zeggen?

3 jaar geleden

Reactie op esmeebz

Wat hebben je ouders over jouw ouderschap te zeggen?
Heel veel. Ik leer van mijn ouders hoe en wat ik moet doen bij mijn eigen kinderen. Ik ben pas 23 en ik kan nog heel veel van ze leren. Ik ben geen perfecte persoon en dat is niemand. Ik sta open voor feedback en zal mijn moeders hulp altijd nodig hebben, ook al ben ik zelf moeder. Misschien is dit ook een stukje cultuur, want wij blijven gehoorzamen en een kind tot de dood van onze ouders.

VRIEND

3 jaar geleden

Dit zou bij mij dus onacceptabel zijn. Misschien heeft het met cultuur en/o ...
Werk jij ook niet?

3 jaar geleden

Reactie op Essssther

Werk jij ook niet?
Nog niet, alleen mijn man. Ik studeer vanuit huis.

3 jaar geleden

Ik ben alleenstaande ouder das best zwaar vooral in begin omdat hij een stoma had ik heb hellaas geen tijd voor me zelf niet dat ik het super erg vind want vind mijn zoontje geweldig maar soms verlang je wel na om ffe wat voor je zelf kunnen doen ook al is het om ffe bij te tanken🙈ik heb helle lieve ouders gelukkig die wel voor me klaar staan maar me pa niet zo handig met kleintjes en me ma mankeert alles en is bang dat ze hem laat vallen wat ik wel begrijp maar zodra hij lopen kan heeft me ma wel aan geboden om op te passen en ga daar vast ook wel af en toe gebruik van maken 🙈

3 jaar geleden

Dames, even een tip van mij ook al zijn de meningen hier verdeeld. Iedereen weet voor zichzelf het beste wat bij haarzelf past. Ik heb donderdag lichamelijke klachten gekregen (trillen, hartkloppingen, duizelig) gisteren naar de huisarts geweest en ik heb een burn out. Die kwam wel even binnen. Maar de huisarts zei dat het in deze tijd helemaal niet zo gek is. Je houdt als vrouw zijnde alle ballen hoog en vergeet in de meeste gevallen jezelf. Hierdoor zegt mijn lichaam nu stop het is goed geweest je moet nu voor jezelf gaan zorgen. Dus lieve mama's denk aan jezelf! Heb je net als mij het gevoel dat je er voor iedereen moet zijn en vergeet je jezelf hierdoor trap op de rem voordat het te laat is.