66 Reacties
3 jaar geleden
In gesprek blijven en snap het helemaal ik wil als vader in dit geval ook dat ze zo min mogelijk naar opvang gaat, moet hierbij gelijk opmerken dat ik het voor haar ontwikkeling super goed vind dat ze gaat, hoe wij het oplossen is dr later brengen
3 jaar geleden
Moeilijk om voor een ander gezin uit te maken. Want je kent de situatie niet of nauwelijks. Ik ben ervan overtuigd dat je meer van jezelf kan geven als je beter voor jezelf zorgt. Zelf zou ik m'n kind maar 1 dag weg doen in een volledige week vakantie. In die zin dat ik dan die dag kan poetsen, strijken, boodschappen kan doen en eens gaan lopen ofzo. Dan moet ik daar onze zoon niet mee naartoe sleuren. Elk gezin kiest dit voor zich. Mss moet je overleggen met je partner als jullie dochter halve dagen kan gaan. Zo heeft hij tijd voor zichzelf en hopelijk ook wat het huishouden. En maakt hij ook tijd voor jullie dochtertje? Lijkt me fair
3 jaar geleden
Ons zoontje gaat tijdens mijn vakantie gewoon 2 dagen naar de opvang (tenzij we die dag net wat samen willen doen) omdat ik echt in huis klusjes heb liggen die ik anders nooit gedaan krijg en omdat ik alvast voor mn nieuwe werk (school) dingen wil/moet voorbereiden... ik denk dat je man zelf de rust wel goed denkt te kunnen gebruiken? Voor de kleine is het teruggaan lastiger als ie weken niet is geweest, misschien een tussenoplossing (1-2 dagen?) opperen?
3 jaar geleden
Ik werk in het onderwijs en laat mijn dochter gewoon naar de opvang (gastouder) gaan... Ze gaat 2 dagen in de week! Ik breng haar wat later en haal haar iets eerder.. Ze vindt het er erg leuk en zo hoeft ze niet na 6wkn weer te wennen! Niets mis mee om de regelmaat erin te houden! Het is wel jammer als je vriend veel werkt en weinig tijd met de kleine doorbrengt en als hij dan een dag vrij heeft de kleine ook nog eens een hele dag wrgbrengt