8 Reacties

3 jaar geleden

Of papa's met ervaring... 🙃

3 jaar geleden

Reactie op Shirley90

Of papa's met ervaring... 🙃
Bij ons mag de kinderwagen mee naar binnen mits de banden achoongemaakt zijn. Zo kan je eerst jezelf omkleden en dan je kindje en als je uit t zwembad komt eerst je kindje uiteraard en dan jezelf. Ook hebben wij in het zwembad zelf aankleedplekken zodat je ze bij het bad kan omkleden is lekkerder voor ze qua temperatuur. Hier heb ik altijd babyfloat gebruikt ook in het pierenbadje. Of gewoon op de arm . Bandjes om de armen zijn niet echt een aanrader bij die kleintjes. Snijden snel doordat ze vrij groot zijn. Ook erg onhandig om je kindje dan te kunnen dragen.

3 jaar geleden

Ik ging dan altijd met de maxi cosi inderdaad naar binnen. Wellicht mag je wel met de buggy naar binnen? Thuis alvast zelf je badkleding onder de gewone kleding aan doen. Dan ben je zelf sneller klaar. Wat speelgoed voor de kleine meenemen als ze even moet wachten. 👶🏻 Voor de rest hoefde ik niks mee te nemen naar de les wat betreft bandjes. Die hadden ze bij ons wel te leen. Alleen onze man was nog te klein daarvoor toen we nog mochten zwemmen.🙈🤣 Verder voor na het zwemmen wat drinken en fruit/koekje. Daar hebben ze meestal wel zin in. Ligt ook aan de tijd dat je zwemt natuurlijk 😊

3 jaar geleden

Wij gebruikten bij onze oudste een zwemband waar ze in kon zitten tot ze daar niet meer in paste. Dit ging ook prima in het peuterbadje hoor! En anders daar lekker tussen je benen in of op schoot spelen zonder bandjes. Daarna hadden wij een swimtrainer gekocht maar onze oudste wilde steeds meer rechtop met haar benen naar beneden in plaats van naar achteren. Maar dan verplaats je het gewicht teveel en klapt de swimtrainer achterover en ligt ze hulpeloos kopje onder in het water met de benen omhoog Dus die heb ik niet meer durven te gebruiken bij haar. Met haar gebruik ik nu een puddle jumper waar ik heel blij mee ben maar dat is wel pas vanaf 15 kilo. Wat omkleden betreft vind ik het altijd ideaal om eerst mijn meiden om te kleden, ze dan aan papa te geven en dan zelf om te kleden. En anders een extra handdoek meenemen waar ze op kan zitten op de grond tot je klaar bent. En ik trek altijd mijn badkleding al onder mijn kleding aan. Scheelt tijd met uitkleden.

3 jaar geleden

Wij zwommen toen het mocht op eigen gelegenheid. Ik kleedde eerst mezelf om (baby even met wat te spelen in stoel of op grond) en daarna baby. In zwembad houd ik hem vast zodat hij leert liggen in water. Dat is leuk en goed voor het aanleren van een veilige zwemhouding later. Een band kan leuk zijn maar ga je structureel meer zwemmen dan raad ik je aan ook te kijken naar de onderzoeken (niet perse wetenschappelijk) en ervaringen met drijfvesten enzovoorts voor je dat aanschaft. Het is namelijk nog maar de vraag hoe veilig je je kind dan leert omgaan met water en of je op lange termijn niet de verkeerde (zink)houding aanleert. Bandjes zijn dan mogelijk weer veiliger maar daarvoor zijn baby’s misschien weer wat klein? Dan het weer omkleden. Wij douchen met baby op arm en dan gauw in handdoek. Zelf in handdoek of badjas en dan baby omkleden. Baby op grond of in stoel En dan zelf snel omkleden. Het is ff gedoe maar het went

3 jaar geleden

Ik lees mee! Ben wel benieuwd waar je op dit moment kunt gaan zwemmen

3 jaar geleden

Ik neem aan dat je je baby 100% bij je houdt, dus dat is het meest veilige. En meestal hebben zwembaden een box, dan kan je omkleden. Anders in een buggy ?

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Ik lees mee! Ben wel benieuwd waar je op dit moment kunt gaan zwemmen
In België zijn de zwembaden open op dit ogenblik. Dus van profiteren voor ze weer zouden moeten sluiten 🙂