8 Reacties

2 jaar geleden

Het is hier vooral een dramaqueen geworden 🤭 Best wel ff pittig!

2 jaar geleden

Herkenbaar hoor. Wij hebben ook een snelle en pittige dochter, maar altijd lief en sociaal. Dat is ze nog, maar gooit met eten, huilt sneller, zeurt vaker en is soms echt uit haar hum. We doen gewoon hetzelfde als altijd, in de hoop dat het een fase is. Ik weet hoe allergisch sommige mama’s zijn voor dat woord, maar soms is het dat gewoon. Succes!

2 jaar geleden

Ik merk vooral dat onze temperamentvolle peuter met driftbuien heeft wanneer ze minder slaapt. (Rond de 24 maanden is er ook sprake van een slaapregressie overigens.) Na wat schuiven in het ritme gaat het hier weer beter. Zodra de fantasie wat meer in de hoek komt kijken, spelem vaak ook de angsten op. Misschien kun je veel boekjes over dieren lezen? En zelf in een veilige omgeving modellen hoe je met deze kriebelbeestjes om kunt gaan? Of een spinnetje/vliegje vangen in een glazen potje (gaat in deksel voor zuurstof 😜) en latem bekijken? Succes in ieder geval 😘

2 jaar geleden

Reactie op Eva2304

Herkenbaar hoor. Wij hebben ook een snelle en pittige dochter, maar altijd ...
Ik hou wel van het woord fase, geeft je hoop dat het snel voorbij gaat 😆

2 jaar geleden

Peuterpubertijd zit er echt aan te komen hè! Mijn zoontje heeft vooral meer last van drift/huilbuien als iets niet gaat zoals hij wilt.

2 jaar geleden

Ik merk het ook ! Lijkt wel een sprongetje. Ook slapen is weer verschrikkelijk en ik zie dat ze weer zoveel meer praat weer.

2 jaar geleden

Doet ie van jullie nog altijd een tukkie overdag? Hier skipt ie m steeds vaker.. laat m dan wel een uurtje in z'n bedje , hij is gewoon aan t kletsen dan. Merk dat ie dan rond 16 uur helemaal in kakt en lastiger gedrag vertoont van vermoeidheid.

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Doet ie van jullie nog altijd een tukkie overdag? Hier skipt ie m steeds va ...
Een dutje doet ze nog. Ze valt wel moeilijker in slaap zit vaak nog een halfuur te praten