2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Amaury
Ons zoontje is nu 3 weken. Hij slaapt gemiddeld 4u aan 1 stuk door. Gistera ...
Ik zou het er vanaf laten hangen hoe goed hij groeit en of hij die voeding kan missen. Ik heb zelf al een dochter van ruim anderhalf en met dit soort beslissingen vroeg ik toch graag advies bij het consultatiebureau. Maar ik heb nooit een wekker gezet voor de voeding 's nachts.
4 jaar geleden
Reactie op Amaury
Mijn consultatiebureau gaf aan overdag max 4 uur ertussen, snachts max 6 uur. Onze zoon komt meestal om de 4 of 5 uur snachts
4 jaar geleden
Reactie op Lindah1989
Mijn consultatiebureau gaf aan overdag max 4 uur ertussen, snachts max 6 uu ...
Ons meisje is vandaag pas 5 dagen oud en onze kraamzorg gaf idd ook aan overdag maximaal 4 uur en in de nacht 1x maximaal 6 uur.
Nu hebben we dit vandaag geprobeerd overdag de 4 uur ipv 3 uur in de dagen ervoor er merken nu vanavond al dat ze het niet trekt die 4 uur.. Ze kwam nu namelijk om 7 uur toen om half 9 en nu om half 10 weer.
Soms erg lastig om te weten of je het wel goed doet
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Ons meisje is vandaag pas 5 dagen oud en onze kraamzorg gaf idd ook aan ove ...
Ja, inderdaad max 6 uur in de nacht. Maar ik vond het wel gek want ze moet minimaal 8 voedingen hebben, en dan zou je toch echt elke 3 uur moeten voeden. Omdat ze in de kraamweek niet genoeg aankwam heb ik toen wel de wekker gezet voor de voedingen, maar ik vond het heel onnatuurlijk om haar telkens wakker te maken. Ze dronk dan ook minder goed. Nu is ze weer op gewicht en let ik overdag beter op de hongersignalen, dus als ze ontevreden is geen speen, maar aanleggen. Daardoor drinkt ze overdag vaker, komen we zeker aan minimaal 8 voedingen en kan ik haar in de nacht voeden op verzoek.
Dus als je kindje goed groeit en overdag voldoende drinkt, kun je hem laten slapen (alhoewel ik niet weet of bij borstvoeding en kunstvoeding dezelfde 'regels' gelden). En bij twijfel gewoon consultatiebureau bellen, ze helpen je graag.
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Ons meisje is vandaag pas 5 dagen oud en onze kraamzorg gaf idd ook aan ove ...
Voed je niet op vraag? Wij hebben de tip gekregen binnen 2 uur kunnen ze geen honger hebben en zal hun gehuil een andere betekenis hebben. Zowel overdag als snachts volgen wij nu zijn ritme (we geven flesvoeding). Soms komt hij na 3 uur en soms na 4 uur. Ook hebben wij gemerkt dat onze Daan savonds wat eerder honger had. Toen zijn we gaan proberen om in de avond meer cc te geven. Onze zoon is nu 2 weken en overdag krijgt hij 90cc en savonds 2 soms 3 voedingen van 115cc. Blijft lastig he 😊
4 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 2 weken oud en nog niet op geboorte gewicht. Ik let nu overdag ik beter op de signalen. Snachts slaapt ze al 2 blokken van 5 uur door. Wakker maken voor een voeding heeft geen zin want dan krijgt ik er geen borst in. Gelukkig krijgt ze nu veel meer voeding binnen na advies van de lactatiekundige. Hopelijk b zien we dat ook Snel terug in haar gewicht
4 jaar geleden
Bij ons was advies overdag 3 tot max 4u ertussen laten, in de nacht geen wekker zetten maar gewoon laten melden. Belangrijkste is dat hij voldoende voeding (kunstvoeding) krijgt. Rekensom die ze ons geleerd hebben is 150 ml x lichaamsgewicht in kg = minimale hoeveelheid voeding. Dit kan je dan delen door 7 of 8 voedingsmomenten en dan weet je of je kleine voldoende eet op een dag. Om t max aan voeding te berekenen kan je 180 ml x kg berekenen. Alles daartussen zou goed moeten zijn. Wij proberen nu om met 7 voedingen te voldoen aan zijn vraag en als hij zich tussendoor meld met honger maken er nog een flesje van 30ml bijvoorbeeld. Met dit schema meld jij zichzelf bijna elke 3u en in de nacht tussen 3 en 5 uur
4 jaar geleden
Met de rekensom zit hij aan voldoende voeding met 7 flesjes per dag.
Normaal meldt hij zich wel na max 5u maar dezenacht wist ik even niet wat doen aangezien onze vroedvrouw ook de raad gaf overdag Max 4u en ‘s nachts 5u. (Dit was wel in week 1)
Ik heb ook gelezen dat de bloedsuikerspiegel van een baby snel daalt..
morgen toch even bellen voor de zekerheid!
4 jaar geleden
Wij worstelen ook met de flesjes. Sinds gisteren zijn we thuis, en we volgden het schema van het ziekenhuis. Daardoor is hij vandaag net iets teveel afgevallen... De vroedvrouw gaf ons een schema mee (ook op basis van gewicht), en verzocht om ook echt op verzoek te gaan voeden en niet meer dan vier uur tussen te laten. Met als gevolg dat ik helemaal bezig ben met rekenen en cijfertjes. Ik weet dat je geen strak schema kan volgen, maar vind het ook moeilijk om die voedingen te gaan bepalen nu. Heb even flink geweend, want ik voelde me schuldig tegenover het kleine ventje. In het ziekenhuis was het bij één bepaalde vroedvrouw van ‘oei, na twee uur terug honger? Rekken met een tutje’. Wat ik eigenlijk ook wat vreemd vond. Nu proberen we hem zo goed mogelijk op verzoek te voeden, maar ik durf hem nu ook niet laten slapen ‘s nachts uit angst dat hij op die manier te weinig binnen zou krijgen doordat hij drie keer vier uur zou willen slapen bijvoorbeeld. Wij zetten nu dus wel nog de wekker...
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Wij worstelen ook met de flesjes. Sinds gisteren zijn we thuis, en we volgd ...
Moet je gewoon niet om de 3 uur voeden, en als hij zich eerder meldt, dan eerder voeden???
4 jaar geleden
Reactie op Amaury
Onze kraamhulp zei dat wij onze baby (1 week oud) best snachts doorkonden laten slapen tot ze zelf wakker werd voor voeding. Ze krijgt haar laatste voeding tussen 11 en 12. En komt dan rond half 5/5 uur weer.
4 jaar geleden
Reactie op gekkie90
Zo slaapt ons zoontje de meeste nachten ook! Toevallig komt ie nu wat eerde ...
Ik voed volledig op verzoek (ooit bij de oudste geleerd dat op tijd geen zin heeft en mijn borstvoeding juist flink terug loopt). En snachts slaapt hij meestal een aantal uur achter elkaar (met geluk tussen 22.30 en 4.45) en overdag kan hij ook goed nog 1 à 2 x 2/3u slapen en de rest van de tijd kan hij goed om het uur komen. Heb hem zaterdag gewogen en z’n geboortegewicht was 4,7 en hij weegt alweer 5,5 kg. Dus hier groeit hij goed 😊 vandaag is hij alweer 3 weekjes oud! Maar met borstvoeding is ook makkelijker te regelen dat je op verzoek voedt. Kunstvoeding zou ik eerlijk gezegd niet weten omdat we hier ook nogal tutteraars hebben en ze dat hier juist aan de borst doen ipv een speentje.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Wij worstelen ook met de flesjes. Sinds gisteren zijn we thuis, en we volgd ...
Ja ik heb ook veel kraamtranen moet ik zeggen. Vooral in de avond omdat je dan zelf ook moe bent en als je kleintje dan zo gaat huilen is dat echt zielig.
Ik vind het ook lastig met het rekenen en zeker ook als je straks het aantal voedingen kan afbouwen.
4 jaar geleden
Reactie op Coco88
Bij ons was advies overdag 3 tot max 4u ertussen laten, in de nacht geen we ...
Zo doen wij dat ook met onze kleine meid, werkt ook goed
4 jaar geleden
Zo doen wij dat ook met onze kleine meid, werkt ook goed
Maar als ze wat ouder zijn en je wil de voedingen minderen vanwege weer gaan werken ofzo. Hoe weet je dan precies hoe je moet afbouwen..
Zo lastig vind ik dat.
Ik geef borstvoeding momenteel dus dat is zoiezo op verzoek eigenlijk
4 jaar geleden
Reactie op Aapje4
Ja, inderdaad max 6 uur in de nacht. Maar ik vond het wel gek want ze moet ...
Wat ik me nog af vroeg over het consultatie bureau he..
Nemen die zelf contact met je op voor weeg momenten enzo of moet je zelf bellen?
En nu in deze corona tijd mag je partner dan mee of moet je alleen?