2359 Reacties

4 jaar geleden

Heeft iemand nog meer last van minder zichts vermogen na de bevalling? Ik merk namelijk dat ik minder goed zie als voorheen. Ik kon normaal heel goed lezen van veraf en merk dat ik dat nu minder goed kan

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Heeft iemand nog meer last van minder zichts vermogen na de bevalling? Ik m ...
Tijdens de zwangerschap al. Ondertiteling op tv is lastig. Hoop dat het bijtrekt

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja en ook op het laatst van mijn zwangerschap! Ik heb mijn bril op, maar kon net echt niet zien wat er buiten op de tuintafel lag... Toch maar even langs denk ik

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja, hier ook. Had het in mijn zwangerschap al, maar na de bevalling is het helemaal erg geworden. Schijnt te komen door hormonen, gaat vanzelf over. Zeggen ze.

4 jaar geleden

Hebben meerdere dames last van pijnlijke tepels door de borstvoeding? Ik weet soms niet waar ik het zoeken moet 😪. Hebben jullie tips??

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Hebben meerdere dames last van pijnlijke tepels door de borstvoeding? Ik we ...
Ja! Soms heel erg nadat hij eraan gedronken heeft. Een tepelhoedje is voor ons een fijne oplossing, daardoor doet het mij geen zeer meer

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Ik heb even 1,5 dag een tepelhoedje gebruikt zodat m’n tepels even konden herstellen. Nu alweer twee dagen zonder aan het voeden en heb nu nagenoeg geen pijn meer! Verder gebruik ik de crème en compressen van multi mam, dat zorgt voor een snellere genezing van kloofjes!

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Zorg er voor dat je kindje goed aan hapt. Dus niet alleen je tepel maar ook goed een stuk tepelhof. Ook goed je tepels insmeren met crème. Zelf gebruik ik purelan. Voor een tijdelijke verlichting zou je een tepelhoedje kunnen gebruiken, zelf vind ik dit niet fijn. Wel moet ik zeggen dat zeker de eerste 2 weken je tepels echt moeten wennen. Vooral het aan happen deed pijn. Nu met 4 weken gaat het al een stuk beter. Bij mijn 1e heb ik ruim een jaar borstvoeding gegeven en was dit het zelfde

4 jaar geleden

Reactie op SJL

Zorg er voor dat je kindje goed aan hapt. Dus niet alleen je tepel maar ook ...
Dat is ook mijn ervaring. Die tepels moeten wennen, begin is pijnlijk 😖 gelukkig gaat dat echt over!

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Ik heb 1 dag bv gegeven. Effect. Bloedblaren op mijn tepels, een baby die geen plasluier of poepbroek had en niet op temperatuur te krijgen was. Die drie redenen waren mij voldoende om hier mee op te houden. Tepelhoedje zorgde ook niet voor verlichting...creme deed niks. Ze bleek veel te klein aan te happen... dit deed ze ook op speen van de fles, andere fles gegeven en nu gaat het goed. Ze houdt zich warm, heeft plas en poepluiers en is nog meer tevreden dan ze al was. Mijn tepels zijn nog steeds aan het bijkomen.

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Heeft de kraamzorg de tongriem en lipband gecontroleerd? Ik had gelijk mega kloven, mijn dochtertje bleek beide te kort te hebben en sinds ze hieraan geholpen is gaat het echt veel ontspannender. En als je een tepelhoedje gebruikt: bestel maat L (vaak niet in de winkels), maat L is namelijk de standaard tepelmaat voor Nederlandse vrouwen, maat M is over het algemeen te klein.

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Heb zelf ook tepel kloven gehad, super pijnlijk. Door de stuwing hapte ze meerdere keren aan omdat ze teveel melk binnen kreeg. Mijn kraamzorg zei dat het 20 seconden echt even zeer mag doen, daarna moet de pijn afnemen. Gebruik zelf de tepelcreme van medela, werkt super voor mij. Maar gevoelig blijf het wel. Oh en op verschillende manieren aan leggen, soms gewoon normaal. Soms de rugby houding.

4 jaar geleden

Hier ook af en toe last van pijnlijke tepels.. Kleine hapt ook niet altijd gelijk goed aan..het lijkt dan soms net een beetje een specht 😂 zelf heb ik de tepelcreme van kruidvat eigen merk, deze voldoet mij prima en merk dat die ook snel werkt

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Yess.. de eerste 5 dagen waren hels.. huilend was ik soms aan het voeden.. door de pijn, niet door de kraamtranen.. De kraamzorg adviseerde mij toen om de houding af te wisselen, zodat ze niet steeds op dezelfde manier aanhappen.. ook goed je tepel via het neusje aanbieden, dan doen ze automatisch hun mondje open en kin omhoog waardoor de hap beter is.. Na het voeden wat melk op je tepels op laten drogen.. Bij mij gingen na 6-7 dagen mn tepels vervellen (ik had zowel melk als bloedblaren op mn tepels) en daarna ging het beter..nu alleen nog het aanhappen en de 1e seconden erna pijnlijk soms.. Waarschuwing: toen mn tepels eenmaal gewend waren, kreeg ik de dag erna sturing.. ook enorm pijnlijk 😅 .. Het advies daarvoor was; voor het voeden je borst opwarmen met een warme washand.. en na net voeden direct koelen met een bevroren washand of coolpack..

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Goede Zoogkompressen (aanrader is Nuby of Natusan), en tepelcreme van Nuby!

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Had dit ook heel erg. Tip van kraamverzorgster: Purelancreme. Deze is natuurlijk en hoef je er niet af te wassen voor je gaat voeden. Heeft mij goed geholpen! Ik ben inmiddels wel gestopt met voeden aan de borst en kolf nu alles, maar dat heeft weer andere redenen.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

pas 6 tot 9 maanden na de bevalling kun je naar de opticien voor een objectieve oogmeting. ik draag al een bril en merkte bij zo'n 10 weken zwangerschap verslechtering. Dit onder invloed van hormonen dus doen ze dan niets aan.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Zo vreemd! Ik zei een paar dagen geleden tegen mijn vriend al dat ik precies minder goed zie sinds mijn bevalling! Zo vreemd dat je dit nu ook vermeld!

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Jup, mijn ene tepel ligt er zelfs half af, zo groot is die kloof. Het is vreselijk pijnlijk en nu al bijna een week. Ikzelf smeer sowieso met de purelan. Heb ook het advies gekregen multimam kompressen te gebruiken. Deze zijn gister eindelijk aangekomen, dus heb ze nu een aantal keer gebruikt. Resultaat kan ik nog niet echt benoemen. Je tepels moeten wennen, maar bij mij is het probleem voornamelijk dat mijn tepels vlak zijn en ik een nogal driftige dochter heb aan de borst.. het duurt haar te lang eer ik mijn tepel gestimuleerd heb, en dan hapt ze veel te klein aan.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Hier sinds de zwangerschap. Ik begon soms wazig te zien. Na de bevalling is het by my juist verminderd en komt heel soms terug.