2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Jup, mijn ene tepel ligt er zelfs half af, zo groot is die kloof. Het is vr ...
hey hier het zelfde probleem..de lactatiedeskundige adviseerde daarom een kolf om de borst tijdelijk te laten rusten.. misschien ook een idee voor jou?

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Onze oudste dochter (zo mag ik ze inmiddels noemen) was vanaf baby al heel ...
hey, wat een eyeopener is dit! Ben meteen op internet gaan zoeken en het aangeborgen hoogsensitiviteit! Wat je schreef herken ik zo hard bij mijn dochter die inmiddels bijna 4 weken is. sinds haar geboorte heeft ze meer wakkere en huilmomenten dan slaap. Nu kwam dat eerst door veelste weinig moedermelk. helaas kwam deze heel traag op gang en was bijvoeden noodzaak. Een heel gebeuren en nog bezig trouwens met borstvoeding. Met kolven haal ik er gemiddeld wel 90cc uit ene keer frustrerend weinig en andere keer weer vertrouwd veel. Nu komt ze dus sinds 2 weken wel aan haar hoeveelheid voeding die ze zou moeten krijgen Maar hierdoor is zij zo een alerte baby. ze sliep met 8dagen al de nachten door. Vrij uniek voor een baby. Dus als ze om 23uur eindelijk in slaap viel, kon zij makkelijk tot 5uur in de nacht slapen. Maar ik maakte haar dan perse wakker ivm dat er anders te lang tussen 2voedingen zat. Later deed ik voeden op verzoek trouwens. Maar dat is het nou. wat ze in de nacht slaapt, slaapt ze overdag niet. hooguit een lange middagdutje. dus gemiddeld per 24uur komt ze maar maximaal aan 10uur echte slaap. En na voeding valt ze inderdaad aan de borst al in slaap. 15, misschien 30minuten en is daarna huilend en happend/zoekend wakker. zoekt naar eten en huilt dan ook even wat. maar is meestal wel een goede uur blij wakker en kijkt ze steeds meer om haar heen ook in haar wiegje. Ik vertel dit omdat ik me afvroeg hoe jij dit zo herkende bij je dochter en of ik me zorgen moet maken. want internet schrijft natuurlijk wel heel mooi dat de baby gemiddeld zeker 16uur slaapt. En ik me zorgen moet maken omdat zij daar ver onder zit... Ben heel benieuwd naar je ervaringen nu met haar.

4 jaar geleden

Mijn zoon sliep overdag ook heel weinig, maar je kon zien dat hij wel heel moe was! Zelf ben ik hoogsensitief dus ik zorgde al zo veel mogelijk voor een prikkelbare omgeving, maar heb nu een manier gevonden waarop hij wel heel veel slaapt! Op zijn buikje op de bank, hij heeft gisteren vanaf 11 uur smorgens tot begin avond zo geslapen en werd alleen wakker voor de fles... Op het bureau willen ze eigenlijk niet dat ze op hun buik slapen, maar als hij dan wel slaapt en we zitten er in principe bij als hij op de bank slaapt dan ben ik alleen maar blij dat hij slaapt (was bang dat hij een oververmoeide baby werd, zo moe dat hij niet kan slapen)

4 jaar geleden

Ik bedoelde prikkelarme omgeving

4 jaar geleden

Zo ligt hij dan lekker te slapen

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Mijn zoon sliep overdag ook heel weinig, maar je kon zien dat hij wel heel ...
Zij valt bij ons heel graag op de borst in slaap inderdaad. Dan is ze ook op haar buik, maar haar op de buik durfde ik nog niet maar ga het zeker proberen. zoals je zegt zolang je er overdag bij bent moet het wel kunnen

4 jaar geleden

Reactie op Serife

Zij valt bij ons heel graag op de borst in slaap inderdaad. Dan is ze ook o ...
Als je erbij bent kan t prima. Hier kregen we van de Kraamzorg en verloskundige het advies om dat smiddags juist af en toe te doen maar wel onder toezicht. Op hun buikje liggen schijnt ook fijn te zijn voor de darmpjes. Die van ons wordt er ook heerlijk rustig van vaak. ‘S nachts wordt t idd afgeraden.

4 jaar geleden

Reactie op Serife

Zij valt bij ons heel graag op de borst in slaap inderdaad. Dan is ze ook o ...
Snachts durf ik ook niet hoor, maar dan slaapt hij meestal weg goed.. Vanacht van half 10 tot half 5

4 jaar geleden

Wat doen jullie om wakker te blijven tijdens de nachtvoeding? Ik val soms gewoon weg en vind dit best een eng idee.

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Wat doen jullie om wakker te blijven tijdens de nachtvoeding? Ik val soms g ...
Geef je borstvoeding? Ik voed haar liggend bij me in bed. Dan drinkt ze max 10 minuten en gaan we weer slapen

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Snachts durf ik ook niet hoor, maar dan slaapt hij meestal weg goed.. Vanac ...
Wat een lieverd daar op de buik😍, ik laat het weten of het gaat lukken!! Wat goed dat hij ook de nachten lekker doorpakt en zo lang. Ben nu in het ziekenhuis met galstenen en alvleesklierontsteking😔maar gelukkig mag mijn dochter wel komen 2keer om aan te leggen aan de borst. de rest kolf ik voor haar. schijnt vaak te komen na zwangerschap. Dus hoop snel weer bij haar te zijn

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Wat doen jullie om wakker te blijven tijdens de nachtvoeding? Ik val soms g ...
Ik zet de TV aan en kijk iets van 'n serie oid. Onze kleine man drinkt soms wel 20/30 min per borst en dommelde dan ook in en sinds ik TV kijk en 'n glas water drink blijf ik goed wakker.

4 jaar geleden

werkt hier ook al! ontzettend bedankt 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Serife

werkt hier ook al! ontzettend bedankt 🤗
Fijn!

4 jaar geleden

Reactie op Prilgeluk

Ik zet de TV aan en kijk iets van 'n serie oid. Onze kleine man drinkt soms ...
Wat drinken inderdaad! Hier ook een meisje die graag haar tijd neemt, ik pak mijn mobiel erbij en drink wat water. Eerst even plassen helpt ook.

4 jaar geleden

Hier was onze dochter ook een buikslaper, en ik verwacht met onze zoon nu ook, hij slaapt veel rustiger op de buik als op z’n rug. (Op de buik komen er ook sneller boertjes los en op de rug gaat hij dan juist meestal een beetje spugen). En uiteindelijk is je eigen rust ook heel belangrijk! En als daarmee op de buik slapen helpt?🤷‍♀️. En wat ik hier doe qua nachtvoeding? Lekker meeslapen 😂 en als hij verder wil drinken draai ik op de andere zij en dan kan hij weer drinken haha! Ze melden zich vanzelf wel daarvoor! Dat heb ik sowieso bij alle 4 de kinderen gedaan. Soms kun je gewoon echt niet wakker blijven en je eigen slaap is ook heel belangrijk! Hier slaapt meneer sowieso nog bij ons in bed voor het gemak. Soms tussen ons in op de buik als hij doorslaapt en meestal tegen mijn zij aan als we beide in slaap zijn gevallen tijdens de voeding🙈 Achja, hoe meer kinderen hoe makkelijker je wordt. Om de hele hut wakker te hebben hier is namelijk ook geen optie haha

4 jaar geleden

Hoe doen jullie dat met al die verschillende adviezen? Onze zoon is nu twee weken. De pediater zei dat zes flesjes per dag (6 x 100 ml) goed is, en dat hij ‘s nachts dan langer mag slapen als hij wil. Dat ritme volgde hij vanzelf. Overdag slaapt hij gemakkelijk 3-4 uur aan één stuk door. Na vier uur maken we hem dan wakker voor een fles. ‘s Nachts laten we hem zelf wakker worden. De vroedvrouw daarnet zei dan weer dat we eigenlijk best zeker zeven flessen per dag geven, en hem om de drie uur wakker zouden moeten maken. Misschien ‘s nachts ook terug wakker maken om zeker te zijn dat hij aan die zeven flessen komt. Telkens lijken we goed bezig, en dan komt er wéér een andere uitleg of advies. We worden er stilaan een beetje onnozel van... :/

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Hoe doen jullie dat met al die verschillende adviezen? Onze zoon is nu tw ...
Wat zegt je eigen gevoel hierin? Ik denk dat wat je gevoel zegt je het beste kunt volgen, mocht dat toch niet gaan kun je alsnog het andere advies bekijken en volgen 😊

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik denk dat je oaks hieronder gezegd je gevoel vooral Moet volgen. Als je kindje maar voldoende voeding krijgt maakt het volgens mij niet zoveel uit of je 6 of 7 voedingen aanbied, als t aan t einde van de dag maar voldoende is. En probeer ook vooral te zoeken naar wat jij fijn vind. Vind je 7x voeden oké, dan doe je dat. Of probeer 6x... en je kan altijd weer switchen als het toch niet werkt

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Onze kraamhulp zegt toevallig net tegen ons voordat ze naar huis ging(en morgen gelukkig weer terugkomt)... dat we morgen proberen om Mave in de nacht 5 uur tussen de voedingen te geven. Haar advies is om haar in de nacht uiteindelijk op verzoek te voeden en overdag elke 3 uur. En dit juist zodat Mave een dag en nacht ritme krijgt. En dat wij daarmee onze nachtrust terug mogen krijgen is natuurlijk een hele prettige bijkomstigheid. Gewoon doen wat je baby nodig heeft. Onze dochter is nu 5 dagen oud... dus in de nacht op verzoek voeden zou bij Twee weken vast geen kwaad kunnen. Ik ga voor de mening van de kinderarts!