2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Ja, dat had ik gedaan, maar doordat ik overproductie heb en heel gevoelig b ...
Hier ook last van overproductie. Kolf zo'n anderhalve liter per dag 😅 Moet nu salie thee gaan drinken en vsm Phytolacca nemen. Heb jij daar toevallig ervaring mee en zo ja, heeft het geholpen?

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Ja, ik weet nu ook niet meer hoe ik het moet doen! Misschien heeft iemand n ...
Mag ik vragen hoe je dan het flesje geeft, doe je dat tijdens het kolven of erna of ervoor? Of iemand anders die het geeft?

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Ik kolf volledig af, nu willen we overstappen op kunstvoeding.. Is er iemand die misschien dit ook gedaan heeft en mijn vraag is dan hoe hebben jullie dit afgebouwd? Ben erg benieuwd hoe ik dit het beste kan doen...

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Mag ik vragen hoe je dan het flesje geeft, doe je dat tijdens het kolven of ...
Eigenlijk altijd erna, ik voed op verzoek en heb een poosje vooraf gekolfd, maar alsof hij het wist kwam hij altijd tijdens het kolven.. Nu geef ik hem eerst de fles en kolf ik daarna, maar als er heel lang tussen zit dat hij komt kolf ik weleens vooraf, net wat voor mij fijn voelt en uitkomt... Snachts geeft mijn man het flesje en kolf ik ondertussen.. Het is dus weleens wisselend, maar ik probeer achteraf te kolven

4 jaar geleden

Even een vraag.. mn dochter heeft een vochtbult op dr hoofd. Overgehouden aan t 10 weken volledig ingedaald liggen en stort bevalling.. nu is ze 2 weken oud en heb ik t idee dat hij groter is geworden.. zou ik hiervoor nou contact op moeten nemen met de verloskundige omdat zij mij begeleid heeft of juist met huisarta of consultatie bureau...? Kan iemand mij een beetje helpen met een juiste beslissing?

4 jaar geleden

Even een vraag.. mn dochter heeft een vochtbult op dr hoofd. Overgehouden a ...
Ons werd aangeraden het bij het consultatiebureau te vragen als we onze afspraak hadden en mochten we ons echt zorgen maken de huisarts bellen.

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Ons werd aangeraden het bij het consultatiebureau te vragen als we onze afs ...
Ah oke heb pas 27 mei afspraak dus dan ga ik morgen maar is naar de huisarts bellen. Dankje!

4 jaar geleden

Onze zoon mag ‘s nachts al wat doorslapen als hij dat wil. Hij zit boven zijn geboortegewicht en komt goed bij. Maar we weten niet goed hoe we dit juist moeten aanpakken. Hij heeft daarstraks om iets na 8 een fles gekregen, en is rond 9 uur in slaap gevallen. Hij slaapt nu nog steeds. Maar wat doen we dan best? Hem nu laten doorslapen, maar dan is het misschien half 2 - 2 uur ‘s nachts als hij honger krijgt en moeten we hem erna weer wekken voor een fles? Of rond 12 uur wakker maken voor een fles en hem erna wat langer laten slapen (als hij niet eerder wakker wordt natuurlijk)? Ik besef dat dit stom klinkt, maar we kunnen daar echt ons hoofd over breken.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Onze zoon mag ‘s nachts al wat doorslapen als hij dat wil. Hij zit boven zi ...
Ik twijfel ook heel erg hierom, maar ik vind dat mn kindje het gewoon nodig heeft dus maak ik der max om de 4 uur wakker. Ookal hoop ik dat ze vaker en langer kan slapen. Ze moeten goed groeien 💞 Ik geef trouwens borstvoeding.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ze moeten volgens mij minimaal 6 voedingen per dag krijgen. Als die daar aan komt hoef je hem denk ik niet wakker te maken. Mocht je echt twijfelen dan kan je altijd het consultatiebureau bellen. Dat is bij die van ons zo iig.

4 jaar geleden

Even een vraag.. mn dochter heeft een vochtbult op dr hoofd. Overgehouden a ...
Als je al contact hebt gehad met het consultatiebureau zou ik die bellen. Maar uiteindelijk maakt het denk ik totaal niet uit wie je belt, als je maar met een van de 3 contact opneemt. De verloskundige zijn tot 6 weken na de geboorte nog verantwoordelijk voor je, alleen gaat dit over naar het consultatiebureau, vandaar dat ik die zou bellen. Succes en sterkte met de kleine meid 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Wij proberen dan eerder nog wakker te maken rond 24u en hopen dan op een wat langere tussenpauze daarna. Maar ons dochtertje is vaak redelijk wakker ‘s avonds zodat wakker maken vaak niet hoeft...

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Ik kolf volledig af, nu willen we overstappen op kunstvoedi ...
Hi! Zelf geen ervaring mee maar mijn kraamzorg heeft me hier wel over ingelicht. Zij gaf aan dat je het beste kan beginnen met de nacht voedingen te vervangen en dan sochtends nog wel de borst (of afgekolfd) omdat je sochtends de meeste melk hebt. En dan proberen de voedingen. Gedurende de dag af te bouwen dat je uiteindelijk uitkomt om sochtends en savonds nog de borst, dan raakt jou productie eraan gewend af te bouwen. Maar wellicht dat je hier ook wel een schema voor kan vinden op het internet? Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Allereerst klinkt dat helemaal niet stom! Er komt zoveel op ons af en we willen t allemaal zo graag goed doen.. ik vind het helemaal niet gek dat je je hoofd daarover breekt! Wij zitten er ook mee te stoeien. Ik ben geen cb of voedingsadviseur dus kan je alleen laten weten hoe wij t doen/deden, wellicht dat je daar iets aan hebt :-) Wij zitten op een 4u schema met 120ml en snurjt meneer 6u aaneen in de nacht. Na zijn laatste voeding laat ik m lekker slapen. We kienen t een beetje uit zodat de laatste voeding rond een uur of 10/11 is en dan hup naar bed. Dat uitkienen doen we door soms gewoon een uurtje minder tussen voedingen te laten. Dan maar even wat vlotter op elkaar maar zo komen mama en papa ook aan slapen toe. Maar heb ik m om 9u gevoed en ben ik zelf al toe aan bed of geen zin nu weer te voeden? Dan gooi ik m gewoon in bed en laat ik hem ons wekken. Ik kijk daarbij naar waar wij behoefte aan hebben en ook of hij dan in een periode van 24u voldoende eet. Kortom zou mijn advies zijn gewoon te kijken naar wat jou uitkomt en een beetje te spelen met de tijden.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Als wij de fles na 8 uur hebben gegeven maken we hem niet meer wakker en komt hij meestal pas om 4 uur/half 5 en daarna altijd om half 6/6 uur, alsof hij dan reset voor de dag.. Als hij voor 8 uur komt geven we hem rond 10 uur/half 11 nog, want dan willen wij naar bed en niet wachten tot 11 uur of later.. Er zit soms heel lang tussen, maar op deze manier doen we het al 2,5 week (hij is nu 5 weken) en vorige week bij het cb hebben we gezien dat hij netjes volgens het gemiddelde groeit dus dan zal het wel goed zijn denk ik dan. Ik geef savonds een kunstvoeding, snachts borstvoeding en sochtends weer kunstvoeding of als we hem savonds niet wakker maken snachts een kunstvoeding en smorgens gewoon borstvoeding en daarna weer een kunstvoeding

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties weer! Ik ben blij dat we het ‘luxeprobleem’ hebben om ons over zulke dingen wat druk te maken, maar vind het altijd fijn om jullie ervaringen te lezen. Uiteindelijk is hij zelf nog wakker geworden nadat ik besloot om hem mee naar bed te nemen en hem wat te laten slapen. We moeten vooral ‘leren’ dat een beetje spelen met uren echt geen kwaad kan. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Bedankt voor jullie reacties weer! Ik ben blij dat we het ‘luxeprobleem’ he ...
Het is ook heel lastig. Vooral om de tijden wat los te laten. Ik had in het begin hele schema’s waar ik me aan wou houden wat betreft voeding. Uiteindelijk was het eindresultaat dat ik een overprikkelde baby had die uit haar slaap werd gehaald en uiteindelijk helemaal niet meer goed in slaap viel. Toen ben ik haar gaan volgen in wanneer zij aangeeft honger te hebben. Sindsdien weer een vrolijke baby en dus ook vrolijke ouders. Ze kwam eigenlijk na een tijdje vanzelf in een vast ritme en slaapt nu in de nachten als een roosje en soms slaapt ze zelfs al door! Het belangrijkste is dat je baby voldoende voeding op een dag binnenkrijgt, maar misschien kun je bespreken met een arts of het consultatiebureau of je de flesjes al wat mag ophogen zodat er meer tijd tussen de voedingen kan zitten.

4 jaar geleden

Onze baby doet best veel melk uit spugen, ook als het al 2 uur geleden is dat ze gedronken heeft. We laten haar ook gewoon boeren na het drinken.. iemand tips?

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Onze baby doet best veel melk uit spugen, ook als het al 2 uur geleden is d ...
Bij ons niet perse spugen, maar ik hoorde hem we de hele tijd door slikken en soms loopt er wat spuug zijn mond uit of spuugt hij ineens, kan ook gerust 2 uur na de voeding nog zijn.. blijkt verborgen reflux te zijn, misschien iets om na te kijken??

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Onze baby doet best veel melk uit spugen, ook als het al 2 uur geleden is d ...
die van ons spuugde ook echt veel en vaak. Wij hebben het volgende geprobeerd; - kleinere porties en vaker voeden - voeding in 3x aanbieden dus steeds boeren tussendoor - andere fles (dr Brown) De dr Brown fles hielp iets omdat meneer hiermee langzamer drinkt. De rest van de dingen hielp hier niet maar wellicht voor jouw baby wel! Wij zijn sinds gister - na overleg met cb - johannesbroodpitmeel aan het toevoegen aan de voeding en dat lijkt goed te werken vooralsnog! Van veel melk uitspugen is t nu veranderd in een mondje of 2 teruggeven, Maargoed... 1 zwaluw maakt nog geen zomer dus of dit de oplossing is gaan we ondervinden ;-)