2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

die van ons spuugde ook echt veel en vaak. Wij hebben het volgende geprobee ...
Dankjewel voor je reactie, ik word vandaag gebeld door het cb dus ga deze vraag ook even aan hun voorleggen

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Bij ons niet perse spugen, maar ik hoorde hem we de hele tijd door slikken ...
Dankjewel, had idd ook al gegoogled op reflux

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Ik heb hetzelfde geprobeerd, Dr. Brown fles gebruikte ik al, de andere dingen werkte voor ons ook niet. Ga nu johannesbroodpitmeel toevoegen, ben benieuwd!

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Als wij de fles na 8 uur hebben gegeven maken we hem niet meer wakker en ko ...
Gaat je productie niet achteruit doordat je fv met bv combineert?

4 jaar geleden

Reactie op Nasje

Ik kolf alles af en als ik bij die kv ook echt niet kolf heb ik borstontsteking (zondag op maandag ervaren) dan zit er echt te lang tussen dus ik kolf nu ongeveer om de 4,5 uur en snachts alleen de druk eraf.. Productie loopt eindelijk iets terug, maar nog niet heel erg hoor! Mijn moeder had me voorbereid dat zodra je je bed uit bent, je productie terugloopt, maar dat was bij mij dus ook echt niet zo..

4 jaar geleden

Reactie op Nasje

Ik wil trouwens de borstvoeding heel graag afbouwen, ben het kolven helemaal zat en heb al 3 keer borstontsteking gehad!! Daarnaast moet mijn baby de bv rustig afbouwen i.v.m. eventuele medicijnen van mij die hij al sinds de zwangerschap binnenkrijgt en als dat te snel gaat heeft hij miss afkickverschijnselen

4 jaar geleden

Ik heb vandaag een slaapzak gekocht omdat mijn zoontje regelmatig de dekens van zich af trapt. Nou lees ik overal dat het rondom het nekje niet de wijd moet zitten zodat hij er niet in zakt. De slaapzak heeft van zichzelf een vrij diepe hals en er is nog wat ruimte rondom. Kan dit kwaad?

4 jaar geleden

Ik heb vandaag een slaapzak gekocht omdat mijn zoontje regelmatig de dekens ...
Dit ziet er prima uit hoor. Het gaat erom dat als je rits dicht hebt, de de slaapzak niet over het hoofdje kan trekken.

4 jaar geleden

Ik heb vandaag een slaapzak gekocht omdat mijn zoontje regelmatig de dekens ...
Lijkt mij helemaal prima. Mijn zoon is 4 weken en draagt die slaapzak ook 👍🏼 gaat helemaal goed

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Welke fles van dr Brown heb je. Dikke of dunne fles maakt heel veel verschil qua speen. Wij overgestapt naar de dunne dr Brown. Onze dochter dronk veel te gretig en gaf dan terug... en had er veel krampjes door.

4 jaar geleden

Maken jullie wakker om te verschonen? Mijn dochtertje (2weken) liet net een scheet waarvan ik 90% zeker weet dat er poep bij zit. Echter slaapt ze heerlijk naast me nu, en ze heeft een hekel aan verschonen dus daar wordt ze zeker weten erg wakker van. Ik vind het sneu om haar wakker te maken, maar ook sneu om nog een uur in een poepluier te laten zitten...

4 jaar geleden

Maken jullie wakker om te verschonen? Mijn dochtertje (2weken) liet net een ...
Ik verschoon ze altijd of ze nu slaapt of niet. Poep kan zuur zijn en huidje irriteren dus beter zsm verwisselen metals gevolg huilen.. maar liever even huilen dan de billen kapot.

4 jaar geleden

Ik maak haar zelf nooit wakker, in ieder geval het moment dat we mochten voeden op verzoek niet meer haha. Als ze oncomfortabel zijn laten ze het je echt wel weten! Tip voor mensen die ook een onrustige eter hebben: heb vanochtend voor dat ze wakker werd gekolft , en ze drinkt nu zo rustig! Wat een verademing ten opzichte van constant aanhappen, loslaten, mondjes terug geven, verslikken etc 🙈 nu heeft ze nog niet echt een ritme, dus kan het nog niet altijd zo doen maar het scheelde wel 🤣 en heb gelijk voorraadje van 145ml in de koelkast staan 🙈

4 jaar geleden

Ik verschoon snachts niet

4 jaar geleden

Nee doe ik niet. Eerste 3 weken voor elke voeding verschoond maar dat doe ik niet meer. Gaf teveel onrust hier. Nu verschoon ik ergens tussen voedingen in als ik denk dat de luier volgeplast is. Bij poep verschonen we zo snel mogelijk maar als hij slaapt en er geen last van heeft en t er ook niet uitloopt dan laat ik het gerust even.

4 jaar geleden

Hey dames, Ik ben al iets meer dan 4 weken bevallen en ik krijg het steeds moeilijker met het voeden van de kleine. Hij drinkt heel langzaam en valt in slaap en maakt zijn porties niet af. Uit de borst drinkt hij maar 5 minuten. En uit de fles iets langer. Ik twijfel of ik volledig overstap naar flesvoeding/afgekolfde melk. Hij is hierdoor nog steeds aan de gele kant. Vandaag voor het eerst in de zon gezet. Ook snachts zijn we lang bezig met voeden en ontluchten. Hebben jullie tips?

4 jaar geleden

Vraagje betreft flesvoeding: onze dame krijgt voeding voor hongerige baby gemengd met standaard. Sinds een paar dagen heb ik zelf haar voeding verhoogd naar 120 cc en 4 schepjes (2 om 2). Nu krijgt ze om de 4 uur een fles ook nog s’nachts. Op welke hoeveelheid zitten jullie qua voeding? ( graag aantal weken oud vermelden) en slapen jullie kleine wonders al door? Eerste bezoek CB zei de arts dat ik nog wel voorlopig op 90cc zal blijven zitten maar mevrouw was na de fles nog zo huilerig dat ik daarom toch zelf het schema heb aangepast.

4 jaar geleden

Reactie op Romi

Hey dames, Ik ben al iets meer dan 4 weken bevallen en ik krijg het steeds ...
Ik heb enkel ervaring met flesvoeding. Onze dochter gaf alles over in het begin en dronk ook moeilijk haar fles. In slaap vallen en haar fles niet uitdrinken waardoor ze iets sneller terug honger had. Nu was van korte duur, ik merkte al snel dat ik ze af en toe eens goed recht moest zetten pufje tussen door, even dicht op de borst. Ook waar er veel licht waardoor ze wakkerder zijn was een tip in het moederhuis. Ook een andere houding aangenomen voor het voeden. Sinds dien drinkt ze haar volledig fles en slaapt ze telkens 4u ( ons meisje is pas een week). Ik hoop dat er hier iets van toepassing kan zijn voor jou. Veel succes 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Headvillage

Vraagje betreft flesvoeding: onze dame krijgt voeding voor hongerige baby g ...
Onze kleine meid is vandaag 1 week. Sinds 2 dagen bied ik 90cc aan ( gewone zuigelingmelk) ze drinkt tussen de 70 en 90cc. Gisteren avond 90cc deze nacht 90cc en deze morgen 70cc. Ze slaapt telkens 4 a 5 uur 🙏🏻 hopelijk blijft 😅

4 jaar geleden

Ik verschoon ze altijd voor fles en als ik merk dat haar pamper tussen door dik aanvoelt van pipi, bij kaka zsm maar hier merk je dit luid en duidelijk wanneer mevrouwtje haar behoefte doet 😅. En verschoon altijd slapen of niet... ivm huidje die snel kan irriteren