2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ik verschoon ze altijd voor fles en als ik merk dat haar pamper tussen door ...
Maar echt... Mijn kind laat de hele dag scheten en poep. Als ik iedere keer ga verschonen sta ik een paar keer per uur aan de commode en komt ze niet meer aan slapen toe 🙈

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ik heb enkel ervaring met flesvoeding. Onze dochter gaf alles over in het b ...
Welke houding gebruik jij tijdens het voeden. Snachts krijgt die van ons gewoon de fles en merk dat de fles erg makkelijk is. Dus denk dat ik hem alleen voor de lol ga aanleggen. Verder alles met de fles. Zo kan ik ook een beetje van mijn verlof genieten.

4 jaar geleden

Reactie op Headvillage

Vraagje betreft flesvoeding: onze dame krijgt voeding voor hongerige baby g ...
Onze zoon is de moeilijkste drinker van alle babys. Hij is vandaag 5 weken oud en hij drinkt 90cc/100 cc begin me zorgen te maken.

4 jaar geleden

Reactie op Romi

Hey dames, Ik ben al iets meer dan 4 weken bevallen en ik krijg het steeds ...
Hier volledig bv kleine man komt op de dag om de 3 uur en drinkt tussen de 7 en 13 minuten. Snachts zit er 3.5 a 4 uur tussen en drinkt hij ook zoiets. Heb gister toevallig 1 maal gekolfd zodat grote zus een flesje kon geven, had 15 min gekolfd en kwam 125 Cc uit. Kraamzorg vertelde dat met bv er meestal wat meer uit komt dan met kolven. Na 100 Cc viel meneer in slaap, beetje wakker gemaakt en toch de rest nog op. Daarna sliep hij weer 3 uurtjes. Soms drinkt die 5 a 7 minuten en valt die in slaap als ik hen dan weg leg dan wordt die weer onrustig en geef ik hem nog een beetje van dezelfde borst. Maar qua tijd niet te druk maken je bv maakt een eigen samenstelling voor je kindje naar behoefte van je kindje, kan zijn dat die er genoeg aan heeft omdat er voldoende voeding in zit. Hier groeit meneer als kool. Zo'n 35 gram per dag 😅🙈

4 jaar geleden

Reactie op Swiebertje

Maar echt... Mijn kind laat de hele dag scheten en poep. Als ik iedere keer ...
Begrijp ik,, maar wil niet dat haar billetjes gaan irriteren wat dat is ook wat. Ikzelf heb een hele gevoelige huis en ik denk wel dat zij dat van mij zal meehebben als ik zie hoe snel ze rood wordt. Vandaar ik liever eens teveel verschoon :).

4 jaar geleden

Reactie op Headvillage

Quoten werkt niet dus HEADVILLAGE even zo een reactie op jouw vraag. Onze hongerige baby zit met 5,5 week op 120ml, overdag zit er 3-4u tussen voedingen. In de nacht 1x 5 tot 6 uur. Meneer was hongerig en spuugde heel veel, wij geven daarom normale voeding met johannesbroodpitmeel sinds een paar dagen en dat gaat heel goed. Hij drinkt nu rustiger en houdt t ook goed vol op z’n voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Romi

Welke houding gebruik jij tijdens het voeden. Snachts krijgt die van ons ge ...
Wel onze meid zit graag heel recht om te drinken en blijft ze ook wakker zo houd ik haar ofwel recht voor me ofwel in men hand ofwel leg ik mij onderuit en zet ik haar tegen men dijen aan... ofwel gewoon erg recht op men schoot. Af en toe als ik zie dat ze minder zuigt dan draai ik eens met de tut van haar fles of ik neem ze eens tegen de borst zodanig ze een pufje laat en ook weer goed wakker is ... en dit helpt me echt enorm. Merk ook dat ze gemakkelijker is aan haar darmpjes ... als je merkt dat ze zich beter voelt bij fles zou ik dit zeker doorzetten zoals je ook zegt dat je zelf wat kan genieten. Hoop voor je dat het werkt

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Quoten werkt niet dus HEADVILLAGE even zo een reactie op jouw vraag. Onze h ...
Bij mij precies hetzelfde, 5,5 week oud en drinkt 120ml overdag om 3/4 uur en snachts tussen 5 en 7 uur

4 jaar geleden

Reactie op Swiebertje

Maar echt... Mijn kind laat de hele dag scheten en poep. Als ik iedere keer ...
Same here! Die poept hele dag door hahaha...

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Begrijp ik,, maar wil niet dat haar billetjes gaan irriteren wat dat is ook ...
Hmm, daar zit ook verschil in dan inderdaad! En ik begreep dat flesvoeding meer irriteert, ik geef borstvoeding. Als ik haar verschoon dan is ze klaarwakker maar ze heeft wel de hele avond ervoor gehuild. Uiteindelijk werd ze zelf vlak nadat ik het schreef wakker, dus heb haar toen verschoond!

4 jaar geleden

Hmm, daar zit ook verschil in dan inderdaad! En ik begreep dat flesvoeding ...
Ja je moet daar zowat zelf je eigen routine aangeven natuurlijk. Elk zo zen eigen handelingen. Was zeker niet slecht bedoelt hoor ☺️. En ook ieder kindje is anders,, zou haar dan idd ook niet wakker maken als ze al zo moeilijk slaapt of gemakkelijk wakker wordt. Lekker laten slapen en dan erna verschonen.

4 jaar geleden

Reactie op Headvillage

Onze Giulia Riva is maandag 4 weken en drinkt, na overleg met het cb, ook 120cc met 4 schepjes. Wij merkte dat ze steeds eerder wakker werd en dat ze jengelig werd en heel veel zuig reflexen had. Het CB zei direct ophogen. Nu komt ze om de 3/4uur en ‘s nachts om de 5 uur.

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ja je moet daar zowat zelf je eigen routine aangeven natuurlijk. Elk zo zen ...
Vatte het ook niet slecht op hoor! Ik was alleen wel bang dat ik haar verwaarloos als ik niet gelijk verschoon, dus vond het wel fijn om te kijken wat anderen doen. Maargoed, als ze haar rust niet kan pakken is dat natuurlijk ook weer niet goed... Heel lastig allemaal, je wilt het beste doen maar wat dat dan is wordt niet even duidelijk gemaakt 😂.

4 jaar geleden

Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie omgaan met bezoek bij jullie kleintje? Onze dochter is 27/4 geboren, sws de eerste week mocht er geen bezoek komen ivm kraamzorg, maar wij doen het nu ook niet, uit voorzorg. Hoe staan jullie hierin?

4 jaar geleden

Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie omgaan met bezoek bij jullie kleintje? ...
Wij laten wel bezoek komen, we doen wel op afstand houden en alleen onze eigen ouders mogen haar vast houden als ze handen hebben gewassen.. verder doen we niemand laten vasthouden

4 jaar geleden

Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie omgaan met bezoek bij jullie kleintje? ...
Ik vind dat je gelijk hebt, wij hadden er zelf voor gekozen om opa’s oma’s en ooms en tante wel op bezoek te laten komen op afstand allemaal en verder niemand. Ja op ‘ raam ‘ bezoek maar die komen niet bij ons binnen. Verder houd niemand hem vast alleen wij zelf.

4 jaar geleden

Wij hebben wel visite op 1,5 meter afstand of meer nu na 4+ weken. Eerder alleen raamvisite. Verder mag niemand het vasthouden, ook opa en oma’s niet. We zitten er wel over na te denken dat mogelijk te gaan maken met een mondkapjes en gewassen handen maar ik twijfel daar nog over. Ben ook benieuwd hoe anderen hiermee omgaan!

4 jaar geleden

Onze zoon is 6 april geboren en tot nu toe heeft nog niemand hem vastgehouden.. Opa's en oma's hebben we binnen gelaten met stoelen op 1,5 meter afstand. Verder iedereen op raambezoek langs laten komen. Het raambezoek vinden wij wel een beetje ongemakkelijk en onhandig. Ook zitten we er aan te denken om binnenkort opa en oma hem wel vast te laten houden mits ze geen klachten hebben.

4 jaar geleden

Mijn moeder en zus heb hebben onze dochter in de week na de kraamzorg vastgehouden omdat ik nog hulp nodig had. Kraambezoek komt mondjesmaat en ze mogen langs de box lopen om te kijken maar idd niet vasthouden. Ik merk zelf dat ik er makkelijker in ben en dat de visite veelal zelf al afstand bewaard want die willen niet de oorzaak zijn van evt. klachten. Handhygiene spreekt voor zich.

4 jaar geleden

Ons dochter is 8 april geboren en wij hebben enkel de oma’s die bij ons binnen komen maar zij blijven op afstand en houden haar niet vast. Ook dragen ze mondmaskers... Ander bezoek ontvangen wij op terras terwijl ons dochtertje binnen blijft... maar dit is ook beperkt... Ook daar blijven we veel afstand houden. Ik vind vooral die overgang moeilijk. Wanneer is vasthouden wel ok? Mijn vader belde bvb ook deze namiddag ‘goed hee!! De maatregelen versoepelen! Ik verlang al om dat kleintje van dichtbij te zien!!’ En ik dacht.. ok alles is inderdaad aan het versoepelen maar dat wil niet zeggen dat ik vanaf maandag wil dat oma’s en opa’s haar plots vasthouden... mn vader begrijpt mijn standpunt daarin ook niet... Dat is dan ook de reden waarom ik bij hem enkel het bezoek via terras en het raam doe...