2359 Reacties
4 jaar geleden
Onze kleine is op 26/3 geboren. In het begin alleen raamvisite gedaan, na een week of 3 langzaam ook mensen binnen. 1,5m afstand en uiteraard niet de baby vasthouden. Oma's en 1 van de opa's hebben haar na circa 5 weken mogen vasthouden; zij zijn klachtenvrij en werken niet. De andere opa werkt in een semi contactberoep en dus vonden we het nog een te groot risico om haar door hem te laten vasthouden. Doen wat goed voelt :).
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Dames, ik heb 2 knippen gekregen ik ben bevallen 01/05. Hoelang duurt het b ...
Ik ben 29 - 4 bevallen. Op twee plekken gescheurd en een knip. Voel het wel nog steeds, maar doet niet meer gigantisch zeer. Bij mij heeft het heel erg geholpen om de hechtingen los te laten knippen. Heb wel echt problemen met plassen, voel echt geen aandrang meer 😭
4 jaar geleden
Ik ben 29 - 4 bevallen. Op twee plekken gescheurd en een knip. Voel het wel ...
Ooohh de tweede dag na mijn bevalling moest ik plassen en dat deed ik toen onder de douche. Ik was me aan het uitkleden, had geen onderkleding meer aan, en hoorde ineens iets op de tegels kletteren. Plaste verdorie zo op de grond maar voelde er niks van! Alles bij elkaar gejankt, doodsbang dat het permanent was. Daarna hard gelachen en gelukkig niet weer gebeurd 🙊
4 jaar geleden
Ik ben 29 - 4 bevallen. Op twee plekken gescheurd en een knip. Voel het wel ...
Met plassen heb ik geen probleem wel wat pijn. Groot toilet daarin tegen heeft lang opzich laten wachten en eenmaal daar heel weinig en oh wat een pijn 😅. Ik heb wel direct oefeningen gekregen van de kinesist en doe deze wel goed en daarmee is alles al wel wat aan het aansterken. Ja bij mij ook een scheur maar die doet me precies minder pijn en die zit minder dik dan men knipjes
4 jaar geleden
Wij worden een beetje onzeker van de regeltjes en officiële adviezen van nu. Onze dochter van 3,5 sliep vanaf dag 1 slecht. Was na de voeding veel misselijk en toen gaf de kraamhulp aan dat een zijslaapkussen kon werken. Geprobeerd bij haar en het werkte... we mochten eindelijk een paar uur slapen.
Na een week wilt Mave in haar wiegje niet meer op haar rug slapen. Ze ligt dan wakker, gaat huilen en dan zit 1 van ons tot minimaal de volgende voeding beneden. Daar slaapt ze dan op onze borst op haar buikje(foetus houding). Ook geeft ze op haar rug steeds stroompjes melk terug, of ze verslikt zich... of ze krijgt de hik. Omdat niet slapen, zo na de eerste week enigszins nog op adrenaline te hebben gelopen, toch wel op breekt. Hebben we geprobeerd wat ze doet met de zijslaapkussen die we nog hadden. En wat is het effect. Mevrouw slaapt. We hebben haar net na 5 uur tussen de voedingen hebben gelaten(zou 6 uur mogen zijn van de kraamhulp), zelf wakker gemaakt.
Nu lezen we dat ze in Nederland de zijslaapkussens afraden. Het zou kunnen resulteren in wiegendood. Nou worden wij hier onzeker van. Waarom kregen we toen het ene advies en is het nu weer heel anders.
Wat zouden jullie hiermee doen?
4 jaar geleden
Reactie op Jaqqie
Dat is hetzelfde als met buikslapen. Zou ook KUNNEN resulteren in wiegendoo ...
Daar twijfelen we nog over. Het zijn allemaal kleine stroompjes en ze oogt niet super misselijk of iets dergelijks. Onze oudste dochter had daar meer symptomen van... maar probeer maar eens verborgen reflux vast te stellen met je arts.
Wel hebben we met Mave al meer verschillende spenen geprobeerd vanwege flinke krampen bij haar. Ze drinkt nu nog steeds met een prematuurspeen en dat werkt gelukkig heel goed. Dat is dan weer zo’n tip die we bij de oudste graag hadden gehad.
Het onzekere zit hem denk ik ook in het verschil met kraamhulp. De eerste was moeder van 4 en gaf aan dat we vooral op gevoel af moesten gaan. Echt een hele fijne kraamhulp waarbij we echt hebben zitten brullen toen ze ging.
De kraamhulp Mave was 24, nog geen kinderen, deed dit werk nu 3 jaar, helemaal up too date maar ook echt een topper. 2 uiterste zeg maar...
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Daar twijfelen we nog over. Het zijn allemaal kleine stroompjes en ze oogt ...
Ja ik begrijp je. Het is ook lastig. Wij hadden er nu 1 die moeder van 3 kids is. Maar ik was het juist niet eens met die adviezen. Ze vond dat ik mijn dochter rechtop moest laten drinken en veel lucht naar binnen moest laten drinken. Half melk half lucht zeg maar. Nou als zij dus af en toe een fles deed was het daarna krijsen en dikke vette buikkrampen. En als ik hetzelf deed en op mijn manier was het stukken minder.
Ik zou echt op je eigen gevoel af gaan. Zolang het voor jullie werkt en het voelt goed kun je het mijns inziens niet fout doen. Jullie kennen je kindje het beste. Ga op je gevoel af! Niet alles uit boekjes werkt voor ieder kind.
You can do it💪🏽
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Wij worden een beetje onzeker van de regeltjes en officiële adviezen van nu ...
Het is jouw kind en wat kraamhulp en cb zegt is slechts advies... als jij het zelf niet eng of bezwaarlijk vind je kindje op dr zij te laten slapen en je neemt het grotere risico (hoe groot is groter kan je nog uitzoeken) voor lief dan mag dat gewoon natuurlijk ;-) ik kies er zelf voor de veilig slapen adviezen voor m’n eigen nachtrust maar hee dat Bennink en onze baby slaapt er prima mee. Geen idee wat ik zou doen als ik in jullie schoenen stond.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Daar twijfelen we nog over. Het zijn allemaal kleine stroompjes en ze oogt ...
Ik zou haar gewoon lekker op dr zij laten slapen! Onze oudste heeft vanaf dag 1 op dr zij geslapen door misselijkheid na bevalling en dit doet ze nu nog ruim 7 jaar na geboorte. Je moet t wel in de gate houden dat ze niet door kan rollen naar dr buik dus iets overgeheveld naar dr rug als ze dan veel gaat bewegen rolt ze naar dr rug.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Wij worden een beetje onzeker van de regeltjes en officiële adviezen van nu ...
Als jullie het idee hebben dat op de zij slapen goed werkt bij jullie meisje, zou ik het zeker doen. Met het kussen dat je al hebt voorkom je dat ze omrolt en volgens mij is dat nou juist het risico op wiegendood. Onze zoon heeft al een wat afgeplat hoofdje en bij het cb werd mij juist geadviseerd om hem op zijn zij te leggen ook al is dat nu niet meer de algemene richtlijn. Het allerbelangrijkste is denk ik dat jullie ergens voor kiezen waar jullie je goed bij voelen!
4 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Als jullie het idee hebben dat op de zij slapen goed werkt bij jullie meisj ...
Ons mannetje kreeg ook een beetje een afgeplat hoofd en toen adviseerde de ze om hem op hem op zijn zij te leggen met een opgerolde doek achter zijn rug. Ik zorgde er altijd voor dat zijn armpje goed naar voren lag zodat hij niet snel om kan rollen en stopte hem stevig in.
4 jaar geleden
Wat doen jullie je kleintje aan met dit weer 😎 het is bij ons rond de 20graden met een klein zuchtje wind.
Ik twijfel zo.. Tess is nu twee weken oud en houd zichzelf al sinds dag 1 goed op temperatuur. Ik heb haar nu een romper met lange mouwen en een boxpakje aan. En dacht zelf om dat te vervangen voor een romper met korte mouwen, boxpakje en dan een dun jasje en mutsje.. of is dat te warm 🥵
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Wat doen jullie je kleintje aan met dit weer 😎 het is bij ons rond de 20gr ...
Mijn dochtertje is ook 2 weken en vind dit ook superlastig! Heb haar nu een romper met lange mouwen aangedaan en een soort linnen truitje en broekje met gewone kousjes. Mijn schoonmoeder moeit zich steeds dat baby’s het goed warm moeten hebben en draait haar in 1000 dekentjes als ze oppast. ik word er gek van 😫
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Wat doen jullie je kleintje aan met dit weer 😎 het is bij ons rond de 20gr ...
Gwendolyn heeft dit aan, bio katoen en een boomer, maar ze is dan wel lekker binnen , straks ga ik haar insmeren en lekker mee naar buiten nemen in de schaduw (6 weekjes nu, bijna 7)