2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Wat doen jullie je kleintje aan met dit weer 😎 het is bij ons rond de 20gr ...
Rosan is ook 2 weken oud. Binnen heeft ze een lange mouwen romper met dun boxpakje aan, buiten heb ik er een sweatertje overheen gedaan. Buiten had ze geen mutsje, wel een dekentje. Het is hier 17 graden enzo nig
4 jaar geleden
Onze zoon geboren 24 april,nu 2weken later nog steeds komt hij om de 2u soms 3 eens om een fles vragen,we krijgen er geen vat op elke keer we hem wakker maken,of zelf wakker wordt hapt hij....zeer vermoeiend kunnen toch niet constant flessen maken drink dan eens 90ml dan eens 60 ml zeer onregelmatig....pff einde raad,dokters zeggen hij moet hem aanpassen aan de voeding maar toch heel raar dat het zo onregelmatig is....
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Wij worden een beetje onzeker van de regeltjes en officiële adviezen van nu ...
Dat is het algemeen advies dat er een groter risico is op wiegendood. Onze dochter leg ik snachts altijd op haar zij te slapen tussen 2 rollen en na iedere voeding leg ik haar op haar andere kant. Met die rollen zie ik echt geen risico.
4 jaar geleden
Hmmm.. misschien een rare vraag maar zijn er dames die ook geknipt en gescheurd zijn die een enorm pijn ervaren in de schaamlippen? Daar is echter geen wonde en ook niets speciaals aan te zien ... maar ik verga bij het lange staan ( heb ook wel nog niet stil gezeten sinds mijn bevalling 🥴 wat ik denk ik wel beter had gedaan)
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Hmmm.. misschien een rare vraag maar zijn er dames die ook geknipt en gesch ...
Hier ook nog last van schaamlippen en had helemaal niks op een klein schaafplekje na.. je lippen zetten uit en door de druk krijgen e ook een optater.. heb t bij alle 3 gehad dus heb zn idee dat t erbij hoort.. je moet wel je rust pakken en probeer op zn hard mogelijke ondergrond te zitten helpt ook heel erg voor je knip
4 jaar geleden
Reactie op Papa nico
Onze zoon geboren 24 april,nu 2weken later nog steeds komt hij om de 2u som ...
Hier precies t zelfde. Ik probeer onze dochter dan te sussen met speentje zodat ze echt gewoon aan 3 uur tussen de voeding komt. En dat lukt aardig en drinkt ze sonds 3 dagen ook echt 90 op ipv elke keer wisselend 60/70/90..
4 jaar geleden
Ik wil zo met mn meisje naar buiten. Gaan even op afstand naar opa en oma. Met de maxicosi. Zit nu vooral wat moet zr aan moet de zak erin of niet ik weet t niet! Iemand tips?
4 jaar geleden
Reactie op IrisSchippers
Ik wil zo met mn meisje naar buiten. Gaan even op afstand naar opa en oma. ...
Er vanuit gaande dat je een dikke zak hebt in de maxi cosi lijkt me dat aan de warme kant. Onze kraamzorg gaf als tip trek aan wat je zelf aan hebt +1. Dus zou evt een vestje of dun jasje over de kleding aan doen en evt. Een niet te dik dekentje over de beentjes.
4 jaar geleden
Reactie op IrisSchippers
Ik wil zo met mn meisje naar buiten. Gaan even op afstand naar opa en oma. ...
Ik had toevallig net aan de kraamzorg gevraagd voor de aankomende weken... zij zei ook 1 meer dan jezelf... een deken telt ook als plus 1... voor de rest wat goed voelt gooi wat extra in de kinderwagen in een uur kan het weer veranderen als je twijfelt en voel in het nekje hoe warm je kindje is.
.. En ga daarmee op je gevoel af...
4 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Er vanuit gaande dat je een dikke zak hebt in de maxi cosi lijkt me dat aan ...
Ja precies. Vind het af en toe nog lastig. Heb haar nu binnen een lange mouw romper met broekje aan voor de rest niks. Doe er zo een jasje aan en neem voor de zekerheid een dun dekentje mee dan moet het goed zijn
4 jaar geleden
Reactie op Sasjuh89
Ik had toevallig net aan de kraamzorg gevraagd voor de aankomende weken... ...
Jaa voel elke keer goed der nekje. Voelt gelukkig gewoon goed. Zo lastig soms met zon ukkie. Ik ben nogal een koukleum dus heb snel wat meer aan😅
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Hmmm.. misschien een rare vraag maar zijn er dames die ook geknipt en gesch ...
Zo'n drukkend gevoel precies, enorm ongemakkelijk? Hierzo! 🙋♀️ Ben ook gescheurd en geknipt geweest, nu bijna 5 weken geleden.
Naar de winkel gaan was de eerste 2 weken echt een hel voor mij.. Ik werk in die winkel en bleef dus altijd staan om te praten met m'n collega's, oeps.. Zelfs momenten gehad dat gewoon op toilet zitten enorm ongemakkelijk was en ik er gewoon zo snel mogelijk terug wou af zijn.
Nu sinds week 4 echt een immens verschil, praktisch geen pijn meer, kan een pak langer rechtstaan en op m'n gemak winkelen, echt zoveel beter!
Dus het betert echt wel! 🤞
4 jaar geleden
Hii 😊
10 april bevalen van een prachtige dochter, maar nu vraag ik mij af hoe jullie dat doen met de Corona...
4 jaar geleden
Reactie op MamavanNova
Hii 😊
10 april bevalen van een prachtige dochter, maar nu vraag ik mij af ...
Hier visite de eerste maand alleen buiten t raam gehad. Omdat we dat niet konden blijven doen nu versoepeld naar alles op afstand. Krijgen wel visite en gaan zelf ook op visite maar alles op 1,5m. Verder heeft tot nu toe niemand de baby vast mogen houden. Dat is iets waarvan ik niet hoef in kan schatten wat wijsheid is.
4 jaar geleden
Reactie op Coco88
Hier visite de eerste maand alleen buiten t raam gehad. Omdat we dat niet k ...
Ik vind het ook lastig, wanneer mensen haar vast kunnen houden...
4 jaar geleden
Reactie op Coco88
Hier visite de eerste maand alleen buiten t raam gehad. Omdat we dat niet k ...
Vasthouden gebeurt hier ook echt nog niet. Ik denk wanneer ze een maandje oid is dat het dan misschien in een dikke deken wel oké is bij sommige mensen, maar ligt er ook aan hoe ik dan erin sta. Daarbij is het dan waarschijnlijk veel te warm voor een dikke deken 😂
4 jaar geleden
Reactie op MamavanNova
Hii 😊
10 april bevalen van een prachtige dochter, maar nu vraag ik mij af ...
Ik ben ook 10 april bevallen. Na 1 week zijn mijn ouders langsgekomen. Ze mochten binnen op 1,5 m afstand blijven en goed handen wassen. In de afgelopen weken zijn 2 andere personen langsgekomen waarvan ik weet dat zij alleen de nodige boodschappen doen en voor de rest nergens komen. Ook hier goed de afstand bewaard. Mijn moeder vond het erg lastig de afstand, uiteindelijk mocht ze van mij met de kinderwagen wandelen. Zelf stopte ik mn kindje in de wagen, hierdoor hield ze der afstand, maar kon ze toch heerlijk der kleinkind blijven bewonderen. Vorige week heeft ze voor het eerst onze man vastgehouden en flesje gegeven. Wel handen gewassen en daarna gedesinfecteerd en ze mag geen kusjes geven. We gaan nu langzaamaan wat meer visite laten komen, maar vasthouden mag alleen mn ouders en dan ook maar maximaal 1x in de week. Ik denk dat je moet doen wat goed voelt voor je. In feite loopt de visite of jijzelf de meeste risico en niet je kleintje