2359 Reacties
4 jaar geleden
Ha allemaal! Allereerst GEFELICITEERD allemaal!
Ben vooral een stille lezer (en post soms iets als ik denk dat het een ander kan helpen), maar nu toch vraagje. Ik ben 24 april bevallen van ons 2e meisje en heb nu sinds een paar dagen veel jeuk op mijn enkels, bovenkant voeten, polsen en bovenkant handen.. word er best een beetje gek van! Zijn er meer die dat herkennen? Dat het misschien iets hormonaals is? Ik geef geen borstvoeding.. ben benieuwd en ook of jullie tips hebben! 🙈
4 jaar geleden
Hoe kleden jullie je kleintjes aan, terwijl ze hun zelf goed warm kunnen houden, tijdens de warme dagen?
4 jaar geleden
Hoe kleden jullie je kleintjes aan, terwijl ze hun zelf goed warm kunnen ho ...
Onze kleine is morgen 2weekjes. Wij kleden haar romper met lange mouwen en shirt met lange mouwen en broekje en sokjes. Vergeet niet dat ze stil liggen en het hierdoor sneller koud kunnen hebben.
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Hmmm.. misschien een rare vraag maar zijn er dames die ook geknipt en gesch ...
Ik kreeg de tip :aryana druppels. Is ontsmettend en helend. Je kan het in het spoelwater doen , maar ook op een gaasje en dan op je wondjes/hechtingen leggen. Het werkt echt wel. Voel veel verlichting. Ik heb zelf 4 hechtingen vanwege haarscheutjes , maar heb ook een wondje wat nog open staat. Zat te diep om te hechten. Google maar eens op die druppels
4 jaar geleden
Reactie op Papa nico
Onze zoon geboren 24 april,nu 2weken later nog steeds komt hij om de 2u som ...
Bij onze kleine ook. Wij geven nu om de 3 90cc en het laatste flesje 120. Gebruiken de dr Brown fles voor kleintjes met een groot zuigreflex. Op deze manier moet hij er wat meer moeite voor doen. Dit werkt prima!
4 jaar geleden
Reactie op Jann89
Laten jullie de baby door 'iedereen' optillen? (Even los van de corona)
Zeker niet! Mijn oudste van inmiddels 4 jaar werd in de eerste weken alleen door haar papa, mijn moeder en zusje vastgehouden. M’n schoonouders heb ik helaas ook een keer moeten dulden.. maar verder bleef ze dicht bij mij 😉 het schijnt niet goed te zijn voor die kleintjes om te veel verschillende geuren van mensen om zich heen te hebben. Pas toen ze naar het kinderdagverblijf ging werd ze door anderen verzorgt. Ze is overigens nooit eenkennig geweest!
Nu met Corona heeft alleen mijn moeder (buiten haar papa en grote zus) haar mogen vasthouden.
4 jaar geleden
Even een vraagje over het kolven. Ik kolf elke 3 uur( om het af te bouwen). Nu komt het voor de planning beter uit om het 3 kwartier eerder te doen. Kan dit kwaad? Of kan ik beter wachten ..
4 jaar geleden
Ik zit te twijfelen om over te stappen op flesvoeding... Ik ben alleen superbang om spijt te krijgen, dat flesvoeding ook niet bevalt en ik dan niet weer terug kan op borstvoeding. Zijn hier nog dames die over gestapt zijn op flesvoeding en wat zijn jullie ervaringen?
4 jaar geleden
Ik zit te twijfelen om over te stappen op flesvoeding... Ik ben alleen supe ...
Geen ervaring, maar je moet toch langzaam afbouwen toch? Dan kan je gelijk checken of het wat is. Volg je gevoel. Hier zeiden de kraamzorg en vk dat voeden ook leuk moet blijven voor de moeder en dat je vooral je gevoel moet volgen. Ik ben toen volledig overgestapt op kolven.
4 jaar geleden
Ik ben bezig met afbouwen van bv en zit nu op 3 kv en 4 bv op 1 dag.
Tot nu toe geen spijt ervan. 😊
4 jaar geleden
Het is wel mogelijk om terug te gaan naar borstvoeding alleen kost veel tijd en energie.. wat is de reden dat je wil stoppen met borst?
4 jaar geleden
Reactie op mars1012
Vanaf hoeveel weken/ maanden zetten jullie je baby in een wipstoel of schom ...
vanaf het begin
4 jaar geleden
Reactie op Denise M
Ha allemaal! Allereerst GEFELICITEERD allemaal!
Ben vooral een stille leze ...
Hi denise. Wat ik er van zou kunnen herkennen is iets zwangerschapsgerelateerd en dat is cholastase. Dat heeft jeuk op die plekken. Maar weet niet of dat iets is wat na de zwangerschap ook kan.
Misschien de verloskundige bellen. Die zijn de eerste 6 weken nog “verantwoordelijk” voor jou gezondheid. Misschien hebben zij een idee.
4 jaar geleden
Wij zijn na ca. 11 dagen overgegaan van borst naar fles; geen moment spijt van gehad. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je redenen zijn om te switchen? Dat was bij mij om een aantal redenen. Mijn dochter (26/3 geboren) hapte niet goed aan dus ik gebruikte een tepelhoedje. Maar ze is vrij druk, maait met haar armpjes, dus aanleggen was een heel gedoe. En met het hoedje zoog ze m'n tepel scheef en ik kreeg wat kloofjes. Kortom, borstvoeding was stressvol. Heb ook wel gekolfd en dat met de fles gegeven, maar mn productie was niet extreem hoog. Dus ook zorgen of ze genoeg voeding kreeg. Met het overstappen naar kunstvoeding kwam de rust en ontspanning terug en kon ik genieten van het voeden. Ze doet het super goed, dus ik heb geen moment spijt gehad!
Succes met het doorhakken van de knoop :).
4 jaar geleden
Wij zijn na ca. 11 dagen overgegaan van borst naar fles; geen moment spijt ...
Zou mijn verhaal kunnen zijn! Alleen heb ik het slechts drie dagen volgehouden. Toen ik in het ziekenhuis te horen kreeg dat we een dag langer moesten blijven omdat ze te veel was afgevallen en de bilirubine in haar bloed al te hoog was (ze moest onder de lamp), was de beslissing bij mij wel gemaakt. Ik vond het een lastige beslissing, maar ze deed het dan snel stukken beter waardoor ik wel goed besefte dat dit voor ons allebei de beste beslissing was!