2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Wat ik me nog af vroeg over het consultatie bureau he.. Nemen die zelf cont ...
Volgensmij gaat dat via de kraamverzorgster wanneer je je baby hebt aangegeven bij de gemeente. Dan belt de verloskundige in ieder geval GJZ (cjz? Iets?) voor de hielprik en ik denk dat het vanaf daar verder gaat

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Maar als ze wat ouder zijn en je wil de voedingen minderen vanwege weer gaa ...
Ik denk dat je tegen die tijd lekker om een schema moet vragen aan het consultatiebureau, die zullen vast wel weten hoe je kan afbouwen lijkt me? Ik wou van te voren graag een borstvoedingscursus doen maar die is door corona niet doorgegaan, heb me er erg veel zorgen over gemaakt en nu loopt het allemaal eigenlijk vanzelf. Ik ga er maar vanuit dat het dan ook zo is 😜. Overigens: heb jij ook dat echt alles er continu onder zit? We gaan nu de vierde dag in en vannacht had ik zodra ze huilde het melk er letterlijk uitspuiten en als ze dronk aan de ene borst dan zat alles eronder van die andere borst 😅😅

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Maar als ze wat ouder zijn en je wil de voedingen minderen vanwege weer gaa ...
Borstvoeding ging hier niet, dus compleet kunstvoeding. Aangezien ze net 3 weken is, zijn wij wat dat betreffende ook nog zoekende. Ik ga die vragen straks bij cb neerleggen, zullen toch wel iets met de info kunnen die ze meegeven. Desnoods beetje met eigen draai er aan geven.

4 jaar geleden

Moet je gewoon niet om de 3 uur voeden, en als hij zich eerder meldt, dan e ...
Goh ja, de uitleg die we in het ziekenhuis kregen was gewoon veel schematischer. Er werd niets gezegd over ‘op verzoek’. Max 7 keer per dag zoveel ml en klaar. Hoe de vroedvrouw het netjes uitlegde, is veel logischer. Klopt qua gevoel ook voor mij. Maar het is niet altijd even makkelijk met al die meningen. In het ziekenhuis was dat soms heel verwarrend. De ene zou wel flesjes steriliseren, de andere zei dat een sopje goed genoeg was. De ene vond dat hij vijf uur kon doorslapen, de andere zei dat we hem na maximum vier uur zouden moeten wekken voor een flesje. Etcetera etcetera. Niet evident.

4 jaar geleden

Wij voeden ook op verzoek, voornamelijk borstvoeding en s nachts fles, ze heeft gisteren van 11u tot half 6 geslapen s nachts 🙈 maar ze is tevreden baby met veel volle plasluiers, en die zijn het belangrijkste om te weten of ze genoeg binnenkrijgt. We wegen haar ook niet, behalve bij het cb. Ze is nu trouwens maandje oud al 😨 weegt 4 kilo nu. Moet qua eten vooral doen wat je gevoel zegt, schema's zijn leuk maar alle babies zijn anders. Wij hebben in de kraamweek 2 dagen op schema gevoed en toen vond de kraamzorg ook dat op verzoek prima kon 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Goh ja, de uitleg die we in het ziekenhuis kregen was gewoon veel schematis ...
Hier bij ons is de regel als ze overdag netjes 6 flesjes heeft ongeveer 3 uur ertussen mag ze snachts doorslapen tot max 6 uur na de laatste voeding. Werkt super al wordt onze dame snachts na 4 uurtjes wakker maar dan syelt t wel gerust dat ze langer mag als ze niet komt.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Wat ik me nog af vroeg over het consultatie bureau he.. Nemen die zelf cont ...
In principe neemt het consultatiebureau contact op. Vaak komen ze volgens mij rond 2 weken op huisbezoek. En daarna ga je er rond 4 weken voor het eerst heen. Da

4 jaar geleden

Ik voed ook op verzoek (bv) kleine man komt over het algemeen om de 3 uur in de avond vaak om de 2 uur, hij eet 9 keer per dag al vanaf het begin. Voor de nachten zetten wij ook geen wekker meer sinds de dag dat hij over zijn geboortegewicht is gegaan. In de nacht zit er soms 4 a 5 uur tussen. Hij heeft voldoende plas luiers en is erg tevreden, ook groeit hij nog lekker door 😊

4 jaar geleden

Ik denk dat je tegen die tijd lekker om een schema moet vragen aan het cons ...
Nee dat heb ik niet haha. Ik heb wel als ik 1 borst heb gegeven dan doe ik haar even laten boeren dan verschonen en dan mijn andere borst. Maar vaak doet ze dan na de 2de borst weer heel de luier vol poepen dus kan ik weer verschonen 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Prissje

Ik voed ook op verzoek (bv) kleine man komt over het algemeen om de 3 uur i ...
Ja dat zonder wekker in de nacht vind ik nog wel een beetje eng om te gaan proberen.. maar is voor jezelf wel lekker als ze langer doorslapen

4 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

In principe neemt het consultatiebureau contact op. Vaak komen ze volgens m ...
Ja zullen ze dat huis bezoek nu nog doen.. zou het namelijk fijn vinden als mijn partner er bij is de eerste keer

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja zullen ze dat huis bezoek nu nog doen.. zou het namelijk fijn vinden als ...
Bij ons kwam consultatiebureau raambezoek doen. En daarna ging ze terug naar kantoor en deed ze de rest telefonisch met ons bespreken. De 4 weken afspraak is wel op bureau

4 jaar geleden

Reactie op RVB-24

Wij voeden ook op verzoek, voornamelijk borstvoeding en s nachts fles, ze ...
Bedoel je borst en flesvoeding? Dus overdag borst snachts flesvoeding

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Nee dat heb ik niet haha. Ik heb wel als ik 1 borst heb gegeven dan doe ik ...
Oh jeetje, hier heb ik net de eerste luier gehad die normaal te verschonen was, verder spaart ze het steeds op lijkt wel, ineens alles eruit 😂. Ik deed inderdaad eerst ook beide borsten, maar door een hele grote kloof vind ik het fijner om 1 borst per keer te doen, dan kan ik de kloof iets langer rust geven

4 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Bij ons kwam consultatiebureau raambezoek doen. En daarna ging ze terug naa ...
En de hielprik dan?

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

En de hielprik dan?
Hielprik wordt bij ons door een andere organisatie gedaan dan het consultatiebureau zelf. De hielprik wordt sowieso gedaan omdat ze hiermee niet kunnen wachten, de gehoorscreening op dit moment (nog) niet.

4 jaar geleden

Bij ons was de hielprik op locatie (geen gehoortest). Intake van cb was telefonisch, aankomende woensdag het eerste bezoek wel bij het cb, maar wij mochten kiezen. Telefonisch was ook goed, maar wij willen graag de arts even zien en onze zoon laten wegen.

4 jaar geleden

Reactie op jans-24

Bedoel je borst en flesvoeding? Dus overdag borst snachts flesvoeding
Jup!

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

En de hielprik dan?
Hielprik was door de kraamzorg aangevraagd, die werd wel bij ons thuis gedaan

4 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Hielprik was door de kraamzorg aangevraagd, die werd wel bij ons thuis geda ...
Bij onze eerste dochter werd die thuis gedaan door cb. Maar nu dus wel thuis maar niet door cb?