2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Kan het dat een baby van 8 weken en ik denk bijna 5 kilo (de afspraak bij c ...
Hier een meid van 7 weken en ook rond de 5kilo. Wij hebben pampers maat 1. Ik verschoon haar rond 23 uur en dan pas weer in de ochtend.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Alles geprobeerd helaas😂... nog steeds knock out
Onze Teun valt altijd na de helft van zijn fles in slaap 🤷 Hij viel ook gewoon af. Nu verschoon ik hem als hij in slaap is gevallen, dan wordt hij wel weer wakker en kan ik de andere helft geven.
4 jaar geleden
Even iets anders. Vorige week was mijn bloedverlies echt stukken minder, ik kon het makkelijk opvangen met een inlegkruisje en had het idee dat het echt op zijn einde liep. Sinds donderdag of vrijdag is het echter weer veel meer... nog vrouwen die hier last v hebben?
Ik moet morgen met mijn dochtertje naar kind en gezin (consultatiebureau) dus vraag het daar ook eens na, maar ik merk dat ik mij toch echt zorgen maak...
4 jaar geleden
Reactie op AnnaW
Even iets anders. Vorige week was mijn bloedverlies echt stukken minder, ik ...
Mijn kraamverzorgster heeft mij hiervoor gewaarschuwd. Bloedverlies kan helemaal weg zijn en dan toch ineens weer terugkomen. Volgens mij is het normaal en hoef je je geen zorgen te maken, tenzij het echt heel veel is natuurlijk!
Ik ben 2,5 week geleden bevallen en nu de laatste 1,5 week is het bloed verlies nagenoeg weg, en dan kan het de volgende dag ineens weer even terug zijn...
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Mijn kraamverzorgster heeft mij hiervoor gewaarschuwd. Bloedverlies kan hel ...
Wat ben ik blij met je antwoord! Google’en was namelijk niet zo goed hiervoor 🤭. Hier in België moet je sowieso 6 tot 8 weken na je bevalling op controle bij je gynaecoloog. Maar die afspraak is dus pas begin juni... Ik zat al te denken om het ziekenhuis op te bellen of dit vroeger kon 🤭
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Kan het dat een baby van 8 weken en ik denk bijna 5 kilo (de afspraak bij c ...
Ik heb het idee dat maat 2 van de kruidvat de plasjes niet meer zo goed opneemt vanaf 5 kilo, wij hebben namelijk precies het zelfde en toen ik vandaag haar luier afdeed zag ik het plasje echt nog in de luier drijven, niet echt lekker lijkt me... Ik had nog een pak AH luiers in maat 2 (witte verpakking van 4 tot 9 kilo) in de kast liggen en ik merk dat die luier al een stuk beter zit wanneer ik hem omdoe. Als dat toch niet goed werkt dan ga ik ook maat 3 van kruidvat proberen.
Toevallig kwam ik vanmiddag dit artikel tegen, het ging er om dat de luiers van de kruidvat in 2019 zijn veranderd en sindsdien plasjes een stuk slechter opnemen en sneller doorlekken
https://www.madebymalou.nl/de-nieuwe-kruidvat-luiers-versus-de-oude-zijn-de-nieuwe-luiers-echt-zo-lek-als-een-mandje/
4 jaar geleden
Ik heb het idee dat maat 2 van de kruidvat de plasjes niet meer zo goed opn ...
Deze ben ik nu aan het testen, iemand toevallig al ervaring mee? Voordat ik weer extra voorraad heb waar ik weer niks mee kan 😅
4 jaar geleden
Reactie op AnnaW
En de vraag is natuurlijk, wat is veel he. Vorige week was het echt duideli ...
Dat heb ik ook 😉 ene dag bruinig en dan weer meer soort van ‘wondvocht’ en dan ineens weer helder rood..
Ik zou me geen zorgen maken zolang je je goed voelt en je nog binnen de 6 weken zit. Bij mij neemt de hoeveelheid wel af als ik dat vergelijk met de eerste week. Zou je gevoel volgen.. bij twijfel kan je natuurlijk altijd ff bellen 🙂
4 jaar geleden
Deze ben ik nu aan het testen, iemand toevallig al ervaring mee? Voordat ik ...
Ikke! Prima luier alleen zit t bij mn dochter niet netjes omdat ze vrij smal is zijn de pamers wat breed.. ondanks de breedte toch noit geen doorlekken gehad. Nu mn pak bijna leeg is ga ik toch smallere zoeken
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Dat heb ik ook 😉 ene dag bruinig en dan weer meer soort van ‘wondvocht’ en ...
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zo goed kan stilzitten en terug begonnen was met mijn paard te rijden ook... zal er wel mee te maken hebben denk ik? (Van de gynaecoloog mocht ik na drie weken de eerste ritjes maken, mr heb gewacht tot 4 weken...)
4 jaar geleden
Reactie op AnnaW
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zo goed kan stilzitten en terug begon ...
Als je weer meer in beweging komt kan het bloeden inderdaad weer even erger worden.
4 jaar geleden
Ik heb het idee dat maat 2 van de kruidvat de plasjes niet meer zo goed opn ...
Ik zweer juist bij de nieuwe luiers van de kruidvat in plaats van de oude variant😉
4 jaar geleden
Reactie op AnnaW
Even iets anders. Vorige week was mijn bloedverlies echt stukken minder, ik ...
Ik ook een paar dagen alleen een beetje wondvocht... nu ook momenten dat ik ineens naar de wc moet omdat ik voel dat ik meer vloei en dan is het weer meer en roze en moet ik echt een maandverbandje in doen.
4 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Ik zweer juist bij de nieuwe luiers van de kruidvat in plaats van de oude v ...
Ik vond ze in maat 1 echt perfect! Maar nu mijn dametje wat groter wordt en meer plast werkt het voor ons niet goed meer helaas. Super zonde want heb nog 4 onaangebroken pakken staan.
4 jaar geleden
Ik vond ze in maat 1 echt perfect! Maar nu mijn dametje wat groter wordt en ...
En ruilen voor de oude pasvorm? die hebben ze volgens mij ook nog. Die hebben 1 vlak ipv die opvangstroken. Volgens mij staat daar op “oud en vertrouwd”. Voor onze oudste hoeven we die idd ook niet te nemen. Mave zit nog in haar “elke 3 uur voeden routine” dus die za niet snel overlopen.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
En ruilen voor de oude pasvorm? die hebben ze volgens mij ook nog. Die hebb ...
Droog en vertrouwd heten die, maar pas vanaf maat 3. De newborn zijn al twee jaar de nieuwe.v
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Je bedoelt met die opvangstroken? Voor onze oudste werken ze voor geen mete ...
Bij onze oudste van 20 maanden hebben we met de oude een heel erg hangende luier en heel snel lekkage tijdens het slapen aan de kant waar ze op ligt. Bij die met de stroken heb ik het idee dat alles beter wordt opgevangen en verdeeld over de luier waardoor ze minder lekt. Wel moet je bij luiers van de Kruidvat iets eerder een maat groter nemen is mijn ervaring en niet afwachten tot ze het maximumgewicht van de verpakking hebben bereikt