2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Niet na overgang naar andere voeding maar mijn zoon heeft al meerdere keren ...
Hier plast mevrouwtje ook heel graag als ik haar verschoon alsook de grote boodschap laat ze niet van lossen tijdens het verschonen 😂

4 jaar geleden

Vraagje mijn dochtertje van 8 weken heeft verhoging 37,8 en oogt wat benauw ...
Ik neem met van die kleintjes niet graag het risico. Je kan altijd even bellen voor advies

4 jaar geleden

Reactie op Prilgeluk

Vraagje, ik gebruik ook probiotica en neem deze nu elke avond nog zelf in ( ...
Ik geef het sinds dat hij 5 weken is ongeveer elke ochtend in een heel klein beetje afgekoeld gekookt water opgelost. Daarna krijgt hij dan borstvoeding. Ala ik straks gekolfde melk ga geven, ga ik het daaraan toevoegen.

4 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Niet na overgang naar andere voeding maar mijn zoon heeft al meerdere keren ...
Haha, tot nu toe ook al een paar keer meegemaakt. Maar de lopende ontlasting van gisteren en vannacht waren wel weer nieuwe ervaringen. 😅 Vandaag lijkt zijn ontlasting terug normaal, haha. Ik ben al meermaals ondergeplast door hem, ook al pas ik enkele trucjes toe om te voorkomen dat het gebeurt. Kleine snoodaard. :’)

4 jaar geleden

Vraagje mijn dochter van 3,5 week heeft nu al 6 dagen niet gepoept, ik geef borstvoeding ze heeft wel volle plasluiers steeds, en heb haar wel 3 kwartier aan de tit dus ze komt altijd wel bij de vettere volle melk.. is dit normaal

4 jaar geleden

Nooit een baby verschonen als ze net wakker zijn, dan plassen ze sowieso 🙈 ik moet zeggen dat hij in die 5 weken vrijwel nooit geplast heeft als ik een luier verschoon gelukkig!

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Vraagje mijn dochter van 3,5 week heeft nu al 6 dagen niet gepoept, ik geef ...
https://www.borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/kraamtijd/ontlasting.html Staat hier info tussen waar je iets mee kunt?

4 jaar geleden

Voor degene die borstvoeding geven. Hoevaak voeden jullie gemiddeld per 24 uur? Bij mij verschilt het maar kom vaak wel op 10x per dag

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Ik moet zeggen dat ik het niet ken, hier heeft hij (is nu 5weken) nu regelmatig poep in z’n luier op een dag en als ze wat ouder worden wordt het hier meestal 1x in de 2/3 dagen (dat was iig bij de andere 3 kinderen)

4 jaar geleden

Reactie op gekkie90

Nooit een baby verschonen als ze net wakker zijn, dan plassen ze sowieso 🙈 ...
Oh, hij moet daarvoor zelfs niet geslapen hebben. Op eender welk moment van de dag kan hij het me flikken, ook als hij net een uur wakker op mijn schoot heeft gezeten. :D

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Oh, hij moet daarvoor zelfs niet geslapen hebben. Op eender welk moment van ...
Oneeee 🙈 hij heeft het gewoon op je gemunt 😂

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Oh, hij moet daarvoor zelfs niet geslapen hebben. Op eender welk moment van ...
Herkenbaar, haha!

4 jaar geleden

Reactie op gekkie90

Nooit een baby verschonen als ze net wakker zijn, dan plassen ze sowieso 🙈 ...
Ik verschoon altijd als hij wakker wordt voordat ik zn fles geef. Plast vrijwel nooit tijdens verschonen 😁

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Hier wisten ze me te vertellen als ze in 3 dagen niet gepoept hebben het niet ok was ... mss even contact opnemen met een arts of je vroedvrouw?

4 jaar geleden

Reactie op rozekanarie

Voor degene die borstvoeding geven. Hoevaak voeden jullie gemiddeld per 24 ...
Hier verschilt het ook per dag. Meestal tussen de 7-10x. Is bij borstvoeding heel normaal, kan zelfs wel 12x per dag normaal zijn.

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Heeft je dochter er last van? Kan bij borstvoeding best wel zijn dat ze een x tot 2 weken niet poepen. Maar weet niet zo goed meer of dat ook al is als ze nog zo jong zijn. Als ze er wel last van heeft zou ik even contact opnemen met het consultatiebureau.

4 jaar geleden

Twee vraagjes: ik ben dus over aan het stappen op kv, moest om stuwing te voorkomen rustig aan overgaan. Heb dus eerst 2 dagen savonds na het eten een fles ipv borst gegeven en omdat ik geen stuwing had heb ik vanochtend ook een fles gegeven (niet die om half 6 maar die om half 10) en heb nu nog steeds geen last van stuwing. Zou ik dan nu gewoon de borst mogen geven en de volgende voeding weer fles? Dus dat ik steeds een keer aankijk of ik stuwing krijg, krijg ik dat niet dan doe ik maar 1x borst ertussen?

4 jaar geleden

Oja en de tweede vraag: Rosan spuugt ineens op willekeurige momenten. Dus niet vlak na een voeding, maar net 3x in de winkel echt 2 uur na een voeding... Consultatiebureau gaat me terugbellen, iemand enig idee wat dit kan zijn? Ze heeft verder negens last van (ja krampjes, maar die had ze al)...

4 jaar geleden

Twee vraagjes: ik ben dus over aan het stappen op kv, moest om stuwing te v ...
Zo heb ik het wel aangepakt inderdaad. Steeds een voeding weglaten en als ik merkte dat ik geen stuwing kreeg en m'n borsten soepel bleven weer een extra voeding weg laten. Let wel op harde plekken en schijven in je borsten.

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Ja is normaal is mij gisteren nog verteld door de jeugdverpleegkundige. Bij borstvoeding gaat het echt om de plasluiers, kan maar zo twee weken geen poepluier hebben, maar kan ook vijf keer per dag. Bij kunstvoeding is dit anders.