2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Hier wisten ze me te vertellen als ze in 3 dagen niet gepoept hebben het ni ...
Bij borstvoeding is dit normaal. Kan zelfs twee weken geen poepluier hebben. Gisteren is dit nog tegen mij gezegd door de jeugdverpleegkundige.

4 jaar geleden

Reactie op rozekanarie

Voor degene die borstvoeding geven. Hoevaak voeden jullie gemiddeld per 24 ...
Ik kijk zelf niet naar hoe vaak ze wil drinken, maar hoelang ze in totaal actief aan het drinken is in 24 uur. Dit varieert van 4 uur tot 6 uur. Gemiddeld drinkt ze iets meer dan 5 uur op een dag schat ik. Ik weet wel dat ze veel drinkt (dit zei de kraamzorg in de eerste week). Toen ze 1 dag oud was, was ze iets afgevallen. Dag 2 en dag 3 was haar gewicht hetzelfde gebleven en dag 4 tot nu komt ze elke dag aan. Ze is morgen 3 weken.

4 jaar geleden

Twee vraagjes: ik ben dus over aan het stappen op kv, moest om stuwing te v ...
Ik heb destijds op gevoel afgebouwd en geen schema gevolgd. Lijkt mij dat als je geen stuwing krijgt je de bv steeds verder kunt uitstellen. Elk lichaam is anders en zou dus naar je lichaam luisteren of je een keer extra borst weg kan laten of niet. Bij ons spuugt Tess ook regelmatig op willekeurige momenten. Ik denk dan dat er gewoon toch nog iets van lucht vast zat of iets te veel voeding waardoor dat er alsnog uitkomt. Zou me daar (tenzij het echt heel veel is, echt golven voeding) geen zorgen om maken 🙂 ik kreeg als tip tenminste 20min rechtop houden na een voeding. Maar dat is 0 garantie hier 🤣

4 jaar geleden

Reactie op MandyM

Heeft je dochter er last van? Kan bij borstvoeding best wel zijn dat ze een ...
Nee heeft nergens last van denk ik,, ze laat wel continu scheetjes

4 jaar geleden

Reactie op MandyM

Heeft je dochter er last van? Kan bij borstvoeding best wel zijn dat ze een ...
Ik dacht juist dat bij borstvoeding ze makkelijker en dunnere poep hebben als bij kunstvoeding. Bij mijn beide kindjes herken ik het niet poepen ook echt niet, sterker nog.. hier standaard minimaal 2 spuitluiers per dag 🤣🤣 maar dat kan natuurlijk ook aan mijn kids liggen 😝

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Oh, hij moet daarvoor zelfs niet geslapen hebben. Op eender welk moment van ...
Mijn dochter plast ook echt vaak bij het verschonen, maakt inderdaad niet uit op welk moment ik verschoon 😂. Al is dat bij een meisje natuurlijk niet zo’n fonteintje 😂

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Hier wisten ze me te vertellen als ze in 3 dagen niet gepoept hebben het ni ...
Mijn dochtertje heeft de laatste poeppampers telkens om de drie dagen. Ik heb dit gisteren met de kinderarts besproken en zij vond dit niet persé een probleem als haar buikje maar niet hard zit en als ze er niet ongemakkelijk door is. Gisteren was het alweer geleden van zaterdag, kinderarts heeft overal gevoeld en vond dat ze zeker geen spanning op zat. Ze zei toen ook dat sommige kindjes drie pampers per dag hebben, andere om de drie dagen, zelfs 5 dagen kan normaal zijn, als ze er maar geen last v hebben.

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Nee heeft nergens last van denk ik,, ze laat wel continu scheetjes
Gelijkaardig hier! Weinig poeppampers, heel veel scheetjes... ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Jenn104

Ik heb destijds op gevoel afgebouwd en geen schema gevolgd. Lijkt mij dat a ...
Ik weet niet zo goed wat ik als heel veel spuug zou moeten zien, ik vind het heel veel maar misschien is het ook wel normaal... De fles extra heb ik net inderdaad gewoon gedaan! Mocht ik nou straks toch last krijgen, dan zet ik gewoon heel even de handkolf erop om de grootste spanning eraf te krijgen.

4 jaar geleden

Ik weet niet zo goed wat ik als heel veel spuug zou moeten zien, ik vind he ...
Het lijkt al snel veel, probeer maar eens 20ml water over het aanrecht gooien 😉 Zolang ze gewoon groeit en niet hongerig is, spuugt ze waarschijnlijk omdat ze teveel binnen heeft gekregen. Je kan eventueel ook nog proberen met je hand de ergste spanning eraf te masseren. Dan stimuleer je de productie niet maar haal je wel de spanning eraf.

4 jaar geleden

Reactie op Jenn104

Kipkep! Die zijn speciaal voor baby’s / kinderen 🙂
Held! Je hoort het darmen borrelen, voelt ook van alles in haar buik en ze was aan het persen en huilen. Ik leg d kipkep op haar buik en binnen 2sec was dit het resultaat!

4 jaar geleden

Held! Je hoort het darmen borrelen, voelt ook van alles in haar buik en ze ...
Haar darmen *. En over die hoeveelheid heb je gelijk. Cb heeft me andere voeding aangeraden, maar ze is pas 3 dagen aan deze, ik ga haar niet nu alweer laten aanpassen...

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Mijn dochtertje heeft de laatste poeppampers telkens om de drie dagen. Ik h ...
Is de ene arts buiten de ander waarschijnlijk. Mijn dochter heeft daar nu geen last meer van. Was de kinderarts hier die me zei zolang het niet langer dan 3 dagen duurt kan het geen kwaad. Maar bedankt voor je tip,, zo zou een mens wel rap ongerust zijn

4 jaar geleden

Reactie op rozekanarie

Voor degene die borstvoeding geven. Hoevaak voeden jullie gemiddeld per 24 ...
Ik voed mijn dochter 6 of 7 keer per 24 uur. Twijfelde of het wel genoeg was, ook omdat ze onder het 10e percentiel zat bij haar geboorte, maar ze is 300 gram in 10 dagen gegroeid dus ze doet het super!

4 jaar geleden

Held! Je hoort het darmen borrelen, voelt ook van alles in haar buik en ze ...
Dat tevreden koppie 😍🥰

4 jaar geleden

Reactie op MyrtheV

Ik geef het sinds dat hij 5 weken is ongeveer elke ochtend in een heel klei ...
Dan ga ik het toch eens toevoegen aan zijn gekolfde melk, voor mijn gevoel moet het dan beter helpen. Dank je wel!

4 jaar geleden

Haar darmen *. En over die hoeveelheid heb je gelijk. Cb heeft me andere vo ...
Dat zou ik ook niet doen, eerst even laten wennen aan deze. Overstappen kan altijd nog toch.

4 jaar geleden

Reactie op Jenn104

Dat zou ik ook niet doen, eerst even laten wennen aan deze. Overstappen kan ...
Zo dacht ik ook. Zo gek zou het ook weer niet zijn als haar maag gewoon even moet wennen, lijkt me niet bevorderlijk om dan allerlei verschillende voedingen te gaan proberen 😅

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Is de ene arts buiten de ander waarschijnlijk. Mijn dochter heeft daar nu g ...
Ik heb ook het gevoel dat ik me telkens wel zorgen maak over iets nu we een kindje hebben.

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Ik heb ook het gevoel dat ik me telkens wel zorgen maak over iets nu we een ...
Ja je gevoel veranderd wel he met mama worden? Maar vind het soms zo mysterieus dat elk ziekenhuis of elke arts toch wel een andere visie heeft 😅.. dan hoor ik soms van ‘ ah bij mocht dit nie en bij jou wel?’ Of ‘ja bij mijn eerste zeiden ze het zo en bij men 2de was het alweer anders 🙈’ denk nog steeds dat je eigen moederinstinct het beste is ... en als je geen goed gevoel hebt je er best gewoon even iemand bijhaalt om zeker te zijn.