2359 Reacties
4 jaar geleden
Pffff na 7 weken er pas achterkomen dat ons kleine meisje verborgen reflux heeft. Voel mij zo schuldig dit niet eerder doorgehad te hebben 😢
4 jaar geleden
Reactie op Tjitsv
Hebben jullie kindjes ook erg last van baby acne ? ik weet niet of het zo e ...
Die van ons ook. In zijn nekje waren het trouwens warmtebultjes...
4 jaar geleden
Reactie op Headvillage
Pffff na 7 weken er pas achterkomen dat ons kleine meisje verborgen reflux ...
Wat waren de klachten van je meisje? Je moet je niet schuldig voelen is al iets die heel moeilijk te vinden is. Als mama doe je altijd het beste voor je kind maar je kan niet alles weten...
4 jaar geleden
Reactie op Headvillage
Niet schuldig over voelen, sowieso hebben alle baby’s dat wel, alleen de een ontwikkelt echt klachten en de ander groeit er makkelijker overheen. Hier moet ik ook zorgen dat hij goed boert enz. Ik denk dat het beste is om je kindje gewoon sowieso wat meer hoog te houden en niet te veel plat laten liggen. (Zodat het niet omhoog kan stromen en meer gaat irriteren)
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Wat waren de klachten van je meisje? Je moet je niet schuldig voelen is al ...
Standaard huilt ze na elke fles. Ik dacht eerst dat ze te weinig voeding had dus heb ik dit verhoogt. Dit drink ze met gemak op.
Maar ik kan haar niet neerleggen op haar rug dan begint ze gelijk te huilen.
Ze smakt veel waardoor ze veel speeksel krijgt ( alsof je moet overgeven) moet dan boeren en begint dan te krijsen en de hik.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Wij moeten tegen 11 uur naar Kind & Gezin. Het is dan +- 10 graden buit ...
Ik loop elke dag met de hond en haal en breng stiefzoontjes van/naar school. Kijk goed hoe warm jij het uit de wind vindt, want dat scheelt al heel veel. We kennen allemaal wel dat we lekker in de zon willen zitten maar door het briesje toch een jas over ons t-shirt aan doen. De baby heeft dat briesje niet, dus dan kan het al snellerook weer te warm zijn... Bij twijfel tussen wel of geen jas (ze heeft een hele dikke wollen) deed ik gewoon een trui aan bij dr
4 jaar geleden
Reactie op gekkie90
Niet schuldig over voelen, sowieso hebben alle baby’s dat wel, alleen de ee ...
Ja dat doe ik allemaal al. Zelfs na 3 uur komt komt er melk omhoog wat helemaal zuur ruikt. Vannacht heeft ze blijkbaar ook gespuugd in haar slaap en hier heeft ze met haar wang ongelegen. Dus is nu helemaal rood
4 jaar geleden
Reactie op Headvillage
Standaard huilt ze na elke fles. Ik dacht eerst dat ze te weinig voeding ha ...
Hmmm een beetje vergelijkbaar met hier daarom ik je eens vroeg naar de klachten.. zijn ook verhoogd qua voeding maar ze is zeker ‘s avonds en ‘s nachts enorm ongemakkelijk als je haar na haar fles en boertje weer plat legt en ook veel de hik na een boer. Echt krijsen doet ze nu wel niet. Nu heeft ze sinds gisteren wel een soort groggel op haar borst waardoor ik denk/dacht dat haar ongemak daarvan komt. Straks komt onze vroedvrouw langs ik ga dit toch eens aanhalen. Is een moeilijk te stellen diagnose ee verborgen reflux zelfs artsen doen er soms wel lang over om deze diagnose te stellen dus jezelf zeker niet schuldig voelen!!
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Stelt me misschien wat geruster. Maar ze niest wel al sinds de geboorte .. ...
Hier ook een meisje dat haast non stop verkouden lijkt, maar ze ademt goed, drinkt goed, etc. Ze niest alleen veel en klinkt soms vanbinnen 'vol', net als je zelf wel eens hebt dat het echt wat dieper zit zegmaar. Ze is inmiddels 20 daagjes jong, dus ik zou me er niet te veel zorgen om maken
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
En een refluxkussen? Waardoor ze wat hoger ligt? Of op haar zij? Dat moest ...
Ze slaapt dus alleen op haar buik. Een redluxkussen ken ik niet, ga ff zoeken.
4 jaar geleden
Reactie op Headvillage
Je schuldig voelen hoeft sowieso niet! Ik begreep net van het cb dat naast dat alle baby's in meer of mindere mate reflux hebben, er pas na een week of 6 ook echt zuur bij komt. Pas dan merk je vaak echt of je kleintje er veel last van heeft. Onze eerste had verborgen reflux en ons tweede meisje van nu 2 weken hebben we ook het hoofdeinde van het bedje van omhoog omdat ze haar voeding ook omhoog komt zodra ze ligt. Daarnaast had onze kraamzorg als tip om een een elastisch hoeslaken van de wieg om een voedingskussen te doen zodat er een nestje ontstaat waarbij ze geborgen ligt in de box en niet helemaal plat. Hier ligt ze heerlijk in!
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Hmmm een beetje vergelijkbaar met hier daarom ik je eens vroeg naar de klac ...
Haar voeding komt zelf na 3 uur nog omhoog. Soms loopt er wat uit haar mond en ruikt echt heel zuur. Hier is ook iemand van het CB langs geweest en zei dat ze bijna alle punten heeft van verborgen reflux. Naast alles wat wij al deden nog 1 extra en dat is johannesbroodpitmeel in haar voeding zodat het niet zo makkelijk naar boven kan komen en zij hopelijk minder last ervan heeft.
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Hmmm een beetje vergelijkbaar met hier daarom ik je eens vroeg naar de klac ...
Oja ook als ze een boer laat gaat ze huilen. Gisteren heeft ze bijna 2 uur achterelkaar gehuild tegen krijsen aan nadat er weer voeding omhoog was gekomen. Ze heeft er echt last van. Laat jij mij weten wat jullie vroedvrouw zei?
4 jaar geleden
Reactie op Headvillage
Haar voeding komt zelf na 3 uur nog omhoog. Soms loopt er wat uit haar mond ...
Ja hier kan ze ook tot 3 uur na haar fles nog terugkeren en echt zuur. Gisteren na een uur fles lag ze vredig en plots hoorde ik iets vanuit haar box en keerde heel haar fles uit ... echt zuur ocharme had ik compassie met haar :( direct badje in ... ja ik luister eens maar hier gaan ze nog niet snel over tot reflux ....
4 jaar geleden
Reactie op Headvillage
Ja dat doe ik allemaal al. Zelfs na 3 uur komt komt er melk omhoog wat hele ...
Ach wat sneu zeg! Dat is niet fijn, hopelijk komt er snel verbetering voor jullie!
Hier slapen ze wel beter trouwens op de buik, ik merk wel dat ze dan beter hun boertjes enz al kwijt kunnen. Weet niet of je dat doet en aandurft of al doet? Onze dochter van 2 heeft ook altijd op de buik gelegen omdat ze anders ook echt niet ging slapen en wakker werd van ongemakken.
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Stelt me misschien wat geruster. Maar ze niest wel al sinds de geboorte .. ...
Ik ben inderdaad ook van België!
Bij ons niest ons dochtertje ook al van in het begin regelmatig en ik kreeg hierrond weer een andere uitleg 🙈. Ze zeiden dat alle babytjes dit hebben door de vele nieuwe geuren, pluisjes, etc die ze nu ontdekken... in de baarmoeder kenden ze dit allemaal niet.. 🤭