2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Shelly25

Hallo allemaal, ik heb een vraagje mijn baby is nu 5,5 week oud en drinkt ...
Ons kleintje van 2 weken en drinkt al 6 flessen van 120 is hetzelfde als 7flessen van 90... hier vinden ze het ok dus denk dat het voor jou kleintje al zeker goed zal zijn ☺️ en ook als je kleintje tevreden is zou ik me zeker geen zorgen maken hoor

4 jaar geleden

Reactie op Headvillage

Ik heb er 1 van Flow knuffel. Heeft geen licht maar geluid waaronder ook ee ...
Ja is idd ook met hartslag geluid zoals in de baarmoeder. Is echt een wonder knuffel he? Om hen tot rust te brengen

4 jaar geleden

Morgen komt er bij ons voor het eerst kraambezoek in de tuin en we willen d ...
Voor kraambezoek in de tuin gaat onze dochter in de kinderwagen naar buiten. Als ze zonder kinderwagen naar buiten gaat is dat maar heel kort en meestal wikkel ik haar dan in een dik deken en laat haar even zien.

4 jaar geleden

Reactie op -babygirl-

Voor kraambezoek in de tuin gaat onze dochter in de kinderwagen naar buiten ...
In de kinderwagen zien ze hem nog niet en ik wil al helemaal niet dat ze boven de kinderwagen gaan hangen. Vervelend toch dat we over deze dingen na moeten denken.

4 jaar geleden

Iemand enig idee of baby acne/hormoonvlekjes ook op de romp voorkomen? Mijn zoontje zit vandaag ineens helemaal onder de rode vlekken op zijn buikje en zij

4 jaar geleden

Iemand enig idee of baby acne/hormoonvlekjes ook op de romp voorkomen? Mijn ...
Dit lijkt mij geen acne, want dat zijn meer pukkeltjes dan vlekken zou ik denken. Hormoonvlekjes ken ik niet...

4 jaar geleden

Iemand enig idee of baby acne/hormoonvlekjes ook op de romp voorkomen? Mijn ...
Onze baby had het over heel zijn lichaam. Alleen schoonhouden met water en droogdeppen

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ja is idd ook met hartslag geluid zoals in de baarmoeder. Is echt een wonde ...
Ja is echt heel fijn

4 jaar geleden

Onze kleine is bijna 4 weken en ik moet overdag echt meeslapen anders ben ik te moe in de nacht. Hebben anderen dit ook of hoe doen jullie dit?

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Onze kleine is bijna 4 weken en ik moet overdag echt meeslapen anders ben i ...
Ben wel moe op sommige dagen maar niet dat ik per se moet gaan slapen overdag. Maar daar is niks mis mee toch? Lekker doen

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Ik merk dit ook. Niet per se iedere dag, maar wel vaak. Merk vooral dat ik niet wakker wordt van de eerste hongersignalen als ik zo moe ben. Ik ga dus geregeld mee slapen smiddags.

4 jaar geleden

In de kinderwagen zien ze hem nog niet en ik wil al helemaal niet dat ze bo ...
Waarom doe je er geen Regenhoes overheen? Dan kunnen ze hangen wat ze willen 😜

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Mijn man doet zins de geboorte al de nachten, hebben dat zo afgesproken zodat ik kan bijtanken. Ze krijgt dan afgekolfte melk of kunst

4 jaar geleden

Reactie op Babymama123

Ik ga smiddags eigenlijk altijd mee, de kraamzorg gaf dit ook als tip, ga zo lang mogelijk smiddags mee al is het maar om lekker te liggen. Snachts geeft mijn man het flesje en kolf ik ondertussen, ik wil zo snel mogelijk van die kolfbeurt af, maar dat kan nog niet omdat ik overproductie heb en ik anders gelijk koorts heb van een borstontsteking (ervaring mee)

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Ik ga smiddags eigenlijk altijd mee, de kraamzorg gaf dit ook als tip, ga z ...
Ik haak even in op je overproductie. Had hier ook last van (kolfde ruim anderhalve liter per dag) en ben toen begonnen met salie thee en vsm Phytolacca op advies van lactatie kundige. Zit nu rond de 800 ml per dag en kan er s nachts wel een uur of zeven tussen houden. Weet niet of je er wat aan hebt 😉

4 jaar geleden

Ik haak even in op je overproductie. Had hier ook last van (kolfde ruim and ...
Dat is wel een goede, zal ik eens proberen want hij krijgt nog 2 of 3 bv per dag, dus ik weet niet wat ik er mee aanmoet, vries nu heel veel in zodat hij nog heel lang 1 flesje bv kan krijgen... Ik kolf nu elke 6/7 uur, heb het langzaam afgebouwd, maar ik ga savonds altijd rond 10 uur naar bed (echt een ochtendmens) en dan red ik het niet tot de volgende morgen... Ik laat er elke week een uurtje meer tussen zitten als dat lukt en dat gaat tot nu toe aardig... Kolfde eerst om de 3 uur 300cc en nu om de 6 uur 300/320 cc, dus het neemt wel af... (in de kraamweek, op de 4e dag, moest ik een keer kolven om te kijken of ik wel genoeg had omdat Job heel ongedurig was, toen kolfde ik al 100cc)

4 jaar geleden

Hier zitten we inmiddels op 60/40 kunst/borst. Ik heb gisteravond de laatste borstvoeding gekolfd en denk dat ik het kolven wel even blijf volhouden. Ik geef 1 nachtvoeding live borst, smiddags ook nog 1 maar die wil ik over op kunst. Sochtends en savonds wil dan gaan kolven en dat zij dan kunstvoeding krijgt. Per kolfsessie heb ik 2 volle flesjes melk dus dan kan ze uiteindelijk dagelijks een flesje borstvoeding krijgen waardoor ze die voordelen nog wel ervaart.

4 jaar geleden

Ik ben sinds 4 dagen weer aan de pil en sinds 3 dagen is mijn melkproductie zwaar vermindert!!😭 iemand hier ook last van!?

4 jaar geleden

Morgen komt er bij ons voor het eerst kraambezoek in de tuin en we willen d ...
Ik heb hem bij het eerste tuinbezoek een mutsje, vestje en dekentje aangedaan omdat het toen ook maar een graad of 15 was. Hij was pas een kleine 2 weken oud toen. Heb het toen kort gehouden omdat ik de wind te koud vond. Ik wilde het ook eigenlijk niet die dag omdat ik al bang was dat het te koud was. Bij het tweede bezoek was het 21 graden en had ik hem in zijn gewone kleertjes met een dekentje bij me. Toen hield hij het goed vol en bleef op temperatuur.

4 jaar geleden

Op 22 april bevallen van ons dochtertje. Is ons 2de kindje. Sedert een 4tal dagen heb ik zo'n "plasdrang". Het voelt net alsof ik de hele tijd zou moeten plassen, maar uiteindelijk moet ik soms slechts een paar druppels plassen... Dus ik probeer het wat te negeren en maar na een 2tal uur te gaan, maar dat is een vreselijk gevoel. Schrik dat ik het dan plots in mijn broek doe. Zijn er nog mama's met dit probleem?