2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
En de hielprik dan?
Hielprik zal hier ook thuis zijn hoorde ik van de kraamverzorgster
4 jaar geleden
Hier bij ons is de regel als ze overdag netjes 6 flesjes heeft ongeveer 3 u ...
Zo voeden wij ook maar dan met bv en dit werkt voor mij echt perfect! Zo kom ik ook aan mijn rust. Laatste keer voeden tussen 11/12 uur en dan komt ons meisje pas 5u/half 6 weer😍 ze is nu 2 weekjes oud!
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Bij onze eerste dochter werd die thuis gedaan door cb. Maar nu dus wel thui ...
Ligt eraan hoe het per regio geregeld is wie hem doet volgens mij.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Bij onze eerste dochter werd die thuis gedaan door cb. Maar nu dus wel thui ...
Hielprik werd door de CB gedaan thuis en morgen (3 weken later) moet ik naar daar gaan voor de andere controles.
4 jaar geleden
Weet iemand eigenlijk zit met de eigen bijdrage voor je kraamhulp?
Wij hebben bijvoorbeeld recht op 43 uur en morgen laatste dag kraamhulp. Alleen wij hebben dus minder uren nodig gehad als die 43 uur.
Hoe zit dit betalen wij toch die 43 uur of de werkelijke uren?
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Wij hebb ...
Volgens betaal je de uren waar je eem contract voor hebt. Dus de 43 waar je de eigen bijdrage over betaald. Wij hadden het minimaal aantal uur en stuurde haar eerder weg. Onze kraamhulp gaf dan aan of we nog een taakje hadden, want we moeten wel de eigen bijdrage betalen over die 3 uur.
4 jaar geleden
Oh jeetje, hier heb ik net de eerste luier gehad die normaal te verschonen ...
Hey Jellybeantje!
Ik heb wat tips voor de kloof...
Eerste dagen had ik ook last, maar sinds ik de Zoogkompressen van Nuby gebruik en de tepelcreme van Nuby heb in nergens meer last van. Echt een aanrader!!!!!!!
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Wij hebb ...
Ik had indicatie voor 45 uur. Vandaag op dag 7 afgesloten jn plaats van 8 op 41 uur. Ik hoef dus alleen die 41 te betalen.. hjn declareren ook maar 41 uur. Dus de werkende uren betaal je
4 jaar geleden
Ik had indicatie voor 45 uur. Vandaag op dag 7 afgesloten jn plaats van 8 o ...
Oké Dankje 😊
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Goh ja, de uitleg die we in het ziekenhuis kregen was gewoon veel schematis ...
Om die reden ben ik na mijn keizersnede ook al na 24 uur naar huis gegaan. In die 24 uur zoveel meningen gehoord! Thuis 9 dagen Kraamzorg gehad en dat was echt top’
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Ja zullen ze dat huis bezoek nu nog doen.. zou het namelijk fijn vinden als ...
Bij ons geen huisbezoek, telefonisch contact gehad toen onZe dochter 2 weken was. Partner was erbij op de speaker.
Vandaag eerste afspraak ze is nu 4 weken. En zoals bij veel dingen is er max 1 persoon toegestaan
4 jaar geleden
Pffft, Rosan pakt ineens de borst niet meer goed? Ik geef snachts bv in zijligging en dit deed ze steeds super. Nu is het alsof ze de borst niet meer te pakken krijgt en ze begint dan heel gefrustreerd te doen... Ik ben vannacht voor zittend gegaan maar dit doet echt veel meer pijn door de hechtingen... Wel steeds liggend geprobeerd met behulp van vriend, maar het wou echt niet. Daarna wou zittend ook erg lastig, mogelijk omdat ze nog zo gefrustreerd was van het niet aanhappen... Ik vind liggend bv geven juist heel fijn dus hoop dat iemand de gouden tip heeft. Ik zal het zo ook met de kraamverzorgster bespreken.
4 jaar geleden
Pffft, Rosan pakt ineens de borst niet meer goed? Ik geef snachts bv in zij ...
Heeft ze toevallig geen last van boertjes? Als hier meneer heeel onrustig is aan de borst zitten er (veel) boertjes dwars of af en toe zelfs krampjes dus moet hij poepen. Ik merk iig dat ik de laatste tijd liggend de 1e borst geef, daarna laat boeren en daarna weer de andere borst geef. Meestal moet hij daarna ook boeren, dan leg ik hem nog een keer aan en dan valt hij weer in slaap 😊 hopelijk is dit de oplossing en heb je er iets aan!
4 jaar geleden
Reactie op gekkie90
Heeft ze toevallig geen last van boertjes? Als hier meneer heeel onrustig i ...
Ze laat echt bijna geen boertjes, ze heeft 2x heftig gespuugd de eerste 2 dagen maar verder echt amper een boer gehoord... Scheten laat ze wel als de beste, dus darmkrampjes zou best kunnen inderdaad. (gister werd het eerste badje een bubbelbad 😂). Heeft jouw zoontje dan ook al voor de 1e borst een boer dwarszitten? Want hier heeft ze het gelijk bij de eerste borst al, dus tussendoor boeren is dan geen oplossing helaas...
4 jaar geleden
Ze laat echt bijna geen boertjes, ze heeft 2x heftig gespuugd de eerste 2 d ...
Soms zit er zelfs nog een boer dwars van de vorige voeding. En dat ze spugen kan ook duiden op dat de boertjes niet goed los komen. Ja het is wat met die boertjes 🙈 en met darmkrampjes krijg je ze ook heel moeilijk aan de borst.
Ik heb het geluk dat hier de boertjes wel goed eruit komen, weet niet hoe je ze er probeert uit te laten? Hier werkt het goed als je hem in een zithouding neer zet en dan langzaamaan van voor naar achter bewegen. Maar zo heeft iedere baby weer z’n eigen manier van boertjes kwijt kunnen 😊
Het is af en toe flink zoeken met een baby!
4 jaar geleden
Reactie op gekkie90
Soms zit er zelfs nog een boer dwars van de vorige voeding. En dat ze spuge ...
Ik doe de typische 'nieuwe moeder probeert baby comfortabel rechtop te houden en klopt zachtjes op rug' houding, ik zal het eens proberen hoe jij het zegt! Het spugen de eerste 2 dagen was echt vruchtwater, ze snurkte ook heel heftig. Dat is na die 2e keer spugen helemaal weggetrokken gelukkig.
4 jaar geleden
Hoe vaak kleding jullie ze trouwens om als er geen spuug of poep oid op de kleertjes zit?