2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Stephanie25
Ik ben sinds 4 dagen weer aan de pil en sinds 3 dagen is mijn melkproductie ...
Had gevraagd wanneer ik weer het beste mijn anticonceptie kon gebruiken en mij hebben ze aangeraden om nog niet aan anticonceptie te beginnen zolang ik aan BV doe. Dit indd omdat de hormonen kunnen zorgen dat de productie lager wordt of zelfs stopt.
4 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Had gevraagd wanneer ik weer het beste mijn anticonceptie kon gebruiken en ...
Bij mij werd dit gewoon voorgeschreven. Wel de mini pil maar ben nu dus toch de sjaak. Morgen maar ff boos opbellen naar de huisarts
4 jaar geleden
Reactie op JFL
Op 22 april bevallen van ons dochtertje. Is ons 2de kindje. Sedert een 4tal ...
Lijkt inderdaad een blaasontsteking, heb ik helaas regelmatig en het is behoorlijk irritant. Ik raad aan een kraamverband in te doen zodat je niet de hele tijd die 'broekplasangst' hoeft te hebben. Vooral snachts, dan kan je je mindset veranderen naar 'ach die paar druppels vangt het kraamverband wel op' en kan je tenminste normaal slapen...
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
De Sjaak? Weer zwanger?
Volgensmij bedoelt ze met haar productie 😜
4 jaar geleden
Ik heb misschien een rare vraag maar ben benieuwd of andere dat ook wel eens hebben (gehad). Als mijn zoontje gaat drinken (bv) dan drinkt hij eerst keurig 6 tot 10 minuten. Geen probleem en heel rustig. Vervolgens laat hij los en laat ik hem een boertje doen. Maar dan wil hij met geen mogelijkheid verder drinken. Hij doet zijn mondje open maar als ik hem dan aanleg is het huilen. Oké. Dan niet. Maar hij is nog niet tevreden.
Vervolgens lijkt hij een tijdje tevreden als we tegen hem praten en gekke bekken trekken. Dan kijkt ie ons heel geïnteresseerd aan. Op een gegeven moment issie daar klaar mee, lijkt in slaap te vallen. Ik laat hem een beetje tutten. Hij valt een beetje in slaap, beetje wakker. Dan lijkt het alsof hij zich toch ineens bedenkt en niet wilt slapen.
Dan leg ik hem weer aan en drinkt hij weer rustig door (10 minuten ofzo) en valt in slaap.
Een echte rollercoaster aan emoties. Haha. Maar ik vraag me zo af of ik het wel goed doe. Zodra hij klaar is met iets moet hij ook flink huilen. Ik vind het nogal verwarrend of is dit normaal gedrag voor een baby die de wereld steeds een beetje meer ontdekt? (Hij is 9 weken oud)
4 jaar geleden
Hoeveel ml geven jullie je kind van 7/8 weken? En doen jullie dit op vraag van je kind of houden jullie je aan een ritme?
Wij hadden een ritme ontwikkeld waarmee hij om de 4u de fles kreeg, maar sinds een paar dagen vraagt hij soms na 2u soms na 3u al om een fles. Maar ik twijfel dan of ik hem dan wel de 150ml kan geven die we normaal om de 4u geven, dit omdat we dan op meer voedingen komen dan 5 per dag en hierdoor krijgt hij ook meer ml binnen dan mag volgens zijn gewicht
4 jaar geleden
Hoeveel ml geven jullie je kind van 7/8 weken? En doen jullie dit op vraag ...
Ik heb nu hetzelfde.. Hij krijgt nu om de 4 uur 120ml, maar merk ook dat hij nu sneller hongerig is dan normaal. Ben nu aan het proberen 150ml te geven om de 5 uur en dat gaat er prima in. Mijn zoontje is nu 6 weken en weegt 5145 gram.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
De Sjaak? Weer zwanger?
Hahaha neeee niet zwanger alsjeblieft zeg😅 bedoelde me productie die dus stopt
4 jaar geleden
Zijn hier nog mensen met een baby die altijd wild met zijn/haar armpjes op en neer zwaait voor en tijdens het huilen? Elke arm om beurten. Vraag me af of het gewoon een teken van onrust is, of misschien iets anders?
Het gaat best goed met ons, maar ik vind het nog steeds moeilijk om te herkennen wat er nu net is. Ik heb de neiging om snel te denken dat hij honger heeft, bijvoorbeeld. Dan hoor ik tijdens het huilen ‘nèh’, maar even vaak ook huiltjes die anders klinken. Op zo’n momenten weet ik het niet zo goed.
Morgen gaat mijn lief terug werken. Onze zoon is dan vier weken. Ik kijk er niet naar uit. Voor hem zorgen zal wel lukken, maar we hebben meer dan 8 weken samen thuisgezeten. We zijn intussen een echt team wat voor hem zorgen betreft. En ik ben bang dat ik zijn signalen misschien fout interpreteer. Een versoepelde maatregel zegt dat grootouders terug op hun kleinkinderen mogen passen mits ze tot geen risicocategorie behoren, waardoor mijn mama mogelijks écht mag langskomen en hem voor het eerst kan pakken. Maar ‘t is dubbel na zoveel weken de maatregels volgen. Al zou haar steun met momenten zeer zeker welkom zijn.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Zijn hier nog mensen met een baby die altijd wild met zijn/haar armpjes op ...
Ja onze baby zwaait ook heel veel met de armen tijdens het huilen. Lijkt wel of ze dan boos is.
Soms vind ik het ook moeilijk en weet ik niet wat ze wil of waar ze last van heeft.
Dan heeft ze gedronken en een schone luier en dan soms zo erg huilen dat ik haar niet kan troosten..
Ik denk dat ze last heeft van buikkrampjes maar ook dat weet ik niet zeker.
Erg moeilijk om soms te begrijpen wat zo'n kleintje wil...
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Ik heb misschien een rare vraag maar ben benieuwd of andere dat ook wel een ...
Hier doet die het ook wel eens ik probeer dan een speentje te geven, deze pakt hij dan gelijk ( houd hem in de houding voor de bv) dan laat ik hen tot rust komen en na 30 seconden ofzo pak ik het speentje weer weg en bied ik hen de borst aan. Vaak pakt die dan de borst wel weer en drinkt hij nog even. Nou drinkt hij hier zoiezo gemiddeld 10 minuten.
4 jaar geleden
Mijn zoontje van nu 5 weken lag afgelopen week bij mijn man op schoot (tegen zijn benen aan met benen omhoog) toen ik weg liep volgde hij mij en draaide zo zijn schoot af. Nu vandaag bellytime op de bank waar ik uiteraard bij zat. Draaide meneer zo om naar ze rug. Nu is de bank natuurlijk niet helemaal vlak maar vind het toch nog al snel 🙈
4 jaar geleden
Wat doen jullie met jullie babys die bijv maar 90ml mogen drinken en daar niet genoeg aan hebben... 😅
Merk nu dat ons kindje al 2 dagen een paar keer per dag om extra vraagt en anders hysterisch wordt
4 jaar geleden
Onze dochter is bijna 5 weken oud en komt nog in de nacht voor een flesje meestal vaste tijd om 3.30. Laatste flesje krijgt ze om 22.30. Ik krijg van sommige in mijn omgeving de vraag; slaapt die van jou nog niet door? Ik word hier onzeker van en vraag me af of ik de enige ben met een dochter van bijna 5 weken die nog niet door slaapt?