2359 Reacties
vor 4 Jahren
Reactie op Tessieste
Onze dochter is bijna 5 weken oud en komt nog in de nacht voor een flesje m ...
Ik geloof dat ik zou reageren met: gelukkig smeert mijn dochter sochtends wel al lekker haar eigen boterham zodat ik wat langer door kan slapen 😴
Maar lijkt mij echt helemaal niet gek. Elk kindje ontwikkeld zich op zijn/haar eigen manier. Mijn oudste sliep vanaf dag 1 snachts al 6 uur achter elkaar en wel langer als we haar niet wakker maakten. Tess (nu 3 weken) komt standaard zo rond de 3 uur, dus ik verwacht niet dat zij over 2 weken ineens 6 a 7 uur achter elkaar slaapt.
vor 4 Jahren
Reactie op Tessieste
Mijn moeder zei dat veel kindjes rond de 3 maanden door gaan slapen en dat was bij mijn zussen en vrienden ook eigenlijk altijd, dus het is helemaal niet gek dat ze niet doorslaapt
vor 4 Jahren
Reactie op itsxclaudia
Wat doen jullie met jullie babys die bijv maar 90ml mogen drinken en daar n ...
Hier merkte ik het ook. Ik heb nu een schema van 8-11-2-5-8-11 en die van 11 smorgens en 11 savonds opgehoogd naar 120. Daar neemt ze genoegen mee. En dan gaat ze ook lekker met een vol buikje slapen.
vor 4 Jahren
Reactie op Antoinet
Dat gaat om kv denk ik? Daar weet ik niks van, met bv kun je niet teveel ge ...
Ja klopt kv
vor 4 Jahren
Hier merkte ik het ook. Ik heb nu een schema van 8-11-2-5-8-11 en die van 1 ...
Ja de nachten gaan hier ook heel goed hoor. Sommige flesjes heeft ze juist moeite mee als ik haar wakker moet maken maar met sommige tijden dan heeft ze die 90ml zo op en als ik tussen door haar wil laten boeren gaat ze zelfs huilen omdat ze meer drinken wil
vor 4 Jahren
Reactie op Tessieste
Mijn zoon is 4,5 week en komt rond 23.30 en ook 3.30 hoor. Lijkt me echt volkomen normaal!!
vor 4 Jahren
Reactie op itsxclaudia
Ja de nachten gaan hier ook heel goed hoor. Sommige flesjes heeft ze juist ...
Als ze sommige flesjes van 90 mL niet op krijgt is het sowieso logisch dat ze later wat extra honger heeft toch? Omdat ze een bepaalde hoeveelheid per dag nodig heeft dacht ik?
vor 4 Jahren
Reactie op itsxclaudia
Wat doen jullie met jullie babys die bijv maar 90ml mogen drinken en daar n ...
Hier drinkt ons meisje van 2 weken en 3 dagen 120ml... bv jij zal 7 flessen geven van 90cc en hier 6 van 120cc.. hier is ze voldaan met haar fles en slaapt ook wel 4 a 5 uur na haar fles 🤗. Is soms een beetje zoeken. Hier gaf de vroedvrouw aan dat dat zeker geen slechte keuze was om te verhogen als ze hier nood aan heeft :).. nu als je drastisch moet verhogen en ze hebben nog niet genoeg is het beste eens een kinderarts te raadplegen om eventueel te veranderen qua voeding die meer verzadigd
vor 4 Jahren
Als ze sommige flesjes van 90 mL niet op krijgt is het sowieso logisch dat ...
Hier gaven ze ook aan als ze haar flesje van 90cc niet volledig opdrinken en zich vroeger melden je dan een fles van 120cc mag aanbieden. Maar hier voeden we wel op verzoek dus weet niet hoe dat werkt met een schema
vor 4 Jahren
Als ze sommige flesjes van 90 mL niet op krijgt is het sowieso logisch dat ...
Klopt maar ze geeft aan dat de baby juist niet genoeg heeft aan 90 haha dus dan is t slim om 1 of 2 flesjes hoger te geven
vor 4 Jahren
Klopt maar ze geeft aan dat de baby juist niet genoeg heeft aan 90 haha dus ...
Ja dat bedoel ik ook: als haar kindje een paar keer per dag de 90mL niet op krijgt, is het logisch dat het kindje die andere voedingen juist extra wilt toch? Want de voeding daarvoor had ze dan wat te weinig, dus nu wat meer geven moet dan toch ook kunnen?
vor 4 Jahren
Ja dat bedoel ik ook: als haar kindje een paar keer per dag de 90mL niet op ...
Ja het gebeurt niet heel vaak hoor dat ze hem niet op krijgt. Het gebeurd namelijk af en toe dat ze heel erg huilerig is en als ze dan een flesje krijgt is ze zo moe dat ze hem daarom niet op krijgt..
vor 4 Jahren
Reactie op jilleke
Hier drinkt ons meisje van 2 weken en 3 dagen 120ml... bv jij zal 7 flessen ...
Ja wij hebben 7 voedingen op 1 dag en met kv mag je natuurlijk niet te ver boven een aantal ml per dag komen..
vor 4 Jahren
Ja dat bedoel ik ook: als haar kindje een paar keer per dag de 90mL niet op ...
Klopt wat je zegt! Alleen ze drinkt de 90 wel op maar wil dan nog meer. Dat was bij Nikki ook en toen heb ik 2 flessen verhoogd na 120 en de andere 90 en nu is ze tevreden. Die van 90 zijn altijd leeg en die van 120 bijna altijd.
vor 4 Jahren
Reactie op itsxclaudia
Ja wij hebben 7 voedingen op 1 dag en met kv mag je natuurlijk niet te ver ...
Bij 6 voedingen met 120cc komt op hetzelfde neer hoor qua ml :) . Of idd 2 voedingen verhogen naar 120cc. Ze mogen niet te kort komen ook he. Hier zitten we goed volgens onze vroedvrouw en kinderarts. Momenteel weegt ze 3kg450
vor 4 Jahren
Wat ik me ook plots bedenk in verband met flesjes... De minimum en maximum per dag die wordt berekend met de formule 150/180 x gewicht: als je maximum bv. 700 is, gaat dat dan over het aantal milliliter zonder schepjes melkpoeder, of met? Dus een flesje van 120 ml zonder poeder, of +- 130 met poeder bij?
vor 4 Jahren
Reactie op Lotski
Wat ik me ook plots bedenk in verband met flesjes... De minimum en maximum ...
Ik reken zonder schepjes want de hoeveelheid vocht blijft t zelfde
vor 4 Jahren
Ons kleintje is nu 2weekjes en half en heb het zo moeilijk om men zwangerschap emotioneel af te sluiten... zijn er nog dames die dit ondergaan? Bij alles wat ik vast neem die te maken had met men zwangerschap of bevalling ( zeker van op het laatste) krijg ik de krip in men keel... nu ook een serie die ik aan het volgen was en nu voor de eerste x verder zet krijg ik het moeilijk... ookal ben ik dolgelukkig met de kleine