2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Kuona

Mijn zoontje van 2 weken krijgt volledige borstvoeding en op aanraden van k ...
Ik deed het ook eerst met een lepeltje tot ik hem een keer vergeten was. Sindsdien drup ik het in z’n mondje, er zal altijd wat naast vallen maar om en na bij komt die aan z’n vitamines hoor.

4 jaar geleden

Ik ben blij dat meerderen wel met die vraag zaten. 😅 Mijn lief belde daarstraks naar de vroedvrouw en vroeg het nog eens voor de zekerheid. Zij zei dat het gaat over de hoeveelheid MET schepjes, zoals we eigenlijk bezig waren.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik ben blij dat meerderen wel met die vraag zaten. 😅 Mijn lief belde daa ...
Hier gaven de verpleegkundigen aan dat het gaat om zonder schepjes....

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik ben blij dat meerderen wel met die vraag zaten. 😅 Mijn lief belde daa ...
Hier zei de vroedvrouw ook dat we moeten rekenen Met schepjes. 👍

4 jaar geleden

Lekker verschillend allemaal, het maakt dan ws niet zo heel veel uit, anders had iedereen wel hetzelfde gezegd

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Oké, nu voel ik me stom. We hebben altijd gerekend met de hoeveelheid ml da ...
Jaaaa dit vraag ik me ook al 6 weken af!! Nergens te vinden echt gek. Maar ik ben maar gaan rekenen MET schepjes, want dat is uiteindelijk de hoeveelheid substantie die de baby krijgt.. echter hebben we het nu los gelaten en maak ik steeds een fles van 120ml en biedt die 5 of 6 keer aan.. ligt eraan of hij die tussen 18.00 en 23.00 nog vraagt..

4 jaar geleden

Reactie op Znb91

Jaaaa dit vraag ik me ook al 6 weken af!! Nergens te vinden echt gek. Maar ...
Of de maximale aanbevolen hoeveelheid met of zonder schepjes is weet ik ook niet. Maar wij rekenen mét de schepjes. Dat is de uiteindelijke hoeveelheid. Zo rekende de kraamhulp ook en bij het consultatiebureau verduidelijken ze bij elk gesprek over hoeveel ml + hoeveel schepjes we spreken. Geen verwarring op dat gebied dus. Ook maakt rekenen met de schepjes het makkelijker om in te schatten hoeveel van een flesje hij op heeft als hij de fles niet leeg drinkt.

4 jaar geleden

Onze baby huilt echt iedere avond vanaf een uur of 19.00 tot een uur of 21.00 a 22.00 tot de volgende voeding dus.. ontroostbaar maar wel met een paar momenten ertussen dat ze wel even stil is. Zou dit dan haar huil uurtje zijn of wat zou dit kunnen zijn... Erg vervelend want dan is net mijn partner thuis en overdag en in de nacht gaat alles goed

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Onze baby huilt echt iedere avond vanaf een uur of 19.00 tot een uur of 21. ...
Zou zomaar kunnen! Dat is hier ook de onrustige periode. Ze wil dan niet slapen in bed, box of wandelwagen. Enige dat werkt, is haar bij een van ons op de borst leggen. Dan is ze rustig en slaapt als een roosje 🥰.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Hier ook! Mn vriend heeft ook al gezegd dat hij zn dag anders zal moeten inplannen 🤭

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

The same... Zou typisch zijn voor baby's dat ze in de avond hun huiluurtje hebben. Geraakt meestal ook pas getroost bij ons op de buik/ in de armen. Maar niet in 1 2 3 hoor. Wat ook helpt is de app "baby sleep". We laten dan het geluidje van een stofzuiger afspelen en onze meid komt daar heel rustig van. Klinkt wat vreemd, maar is wel handig!

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Kunnen het krampjes zijn? Savonds kan ook prikkelverwerking zijn. Kraamzorg gaf hier als tip overdag af en toe ook volledige rust te hebben, wij hebben normaal namelijk standaard de radio aan bijvoorbeeld. Dit is voor ons niks, maar voor een baby veel prikkels.

4 jaar geleden

Ik heb om half 11 een afspraak bij de vroedvrouw. Dat wil zeggen dat ik rond 10 uur stilaan met de auto moet vertrekken. Mijn lief is hem nu zijn fles aan het geven. De laatste dagen heeft hij vaak na 3 uur weer honger. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Hopen dat hij slaapt en daar een fles geven? Voor vertrek een kleine fles? Vind het echt moeilijk om te bepalen wat je nu best doet. Ik wil ook geen krijsende en hongerige baby op de achterbank natuurlijk...

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik heb om half 11 een afspraak bij de vroedvrouw. Dat wil zeggen dat ik ron ...
Wij hebben gister de fles met bv gegeven voordat we weg gingen met de kleine.... En hij hield het netjes 3 uur vol... moet wel eerlijk bij zeggen in de auto slaapt die als een roos en dat houdt die ook even erna nog vol.

4 jaar geleden

Reactie op JFL

The same... Zou typisch zijn voor baby's dat ze in de avond hun huiluurtje ...
Ja klopt dit doen wij ook via YouTube dat geluidje. Heel apart

4 jaar geleden

Kunnen het krampjes zijn? Savonds kan ook prikkelverwerking zijn. Kraamzorg ...
Ja krampjes heeft ze wel last van maar ik heb het idee dat het in de avond niet zozeer krampjes zijn want van een beetje wandelen in je armen en een geluidje via YouTube kalmeert ze meestal wel iets

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik geef vlak, voordat ik uit huis ga nog even voeding. Ookal heeft ze pas gedronken.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik had dit gisteren ook. Had om half 2 een afspraak en hij moest dan precies drinken. Heb hem kwart voor één voeding aangeboden, toen dronk hij ongeveer de helft. Toen we thuis kwamen weer een flesje aangeboden met de helft van wat ik normaal geef. Is perfect gegaan.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

In de auto slapen ze toch wel, dus ik zou net iets eerder weggaan en dan daar de volledige fles geven zodat hij zijn ritme niet op de kop hoeft te gooien 😉

4 jaar geleden

Goedemorgen mama's, wat smeren jullie in de plooitjes? Mijn dochter heeft er nogal wat. Ik krijg ze moeilijk schoon en droog, en nu met het warme weer zweet het helemaal zo snel. Vind het niet superfris ruiken. Iemand een tip?