2359 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is erg overstuur wanneer wij op bezoek gaan, wij blijven dan ook nooit lang bij mensen. Zodra we dan terug thuis zijn, blijft hij huilerig en onrustig alsof hij moet “bijkomen” Hij is van 6 april. Is het misschien te vroeg om op bezoek te gaan of is hij misschien wat prikkelbaarder dan andere baby’s? Heeft iemand hier ervaring mee of herkent iemand dit probleem? Wij zijn sinds ongeveer 16.00 thuis en we zijn nog steeds bezig om hem rustig te krijgen.. 😞

4 jaar geleden

Oh ja, en mijn zoontje heeft moeite om z’n speentje in z’n mond te houden. Hij kauwt er meer op dan dat hij zuigt en ook al zuigt hij wel dan nog valt de speen er vaak uit waardoor wij de speen er constant weer terug in z’n mond moeten doen wat erg frustrerend en vermoeiend voor ons is.. Heeft iemand hier tips of adviezen qua speentjes etc?

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Oh ja, en mijn zoontje heeft moeite om z’n speentje in z’n mond te houden. ...
Heb je al een speen van Bibs geprobeerd? Die zijn zacht van binnen dus niet schadelijk voor het gebit...maar wel groter. Ik dacht altijd dat die speentjes een mode statement waren, maar onze kraamhulp adviseerde ze omdat ze vaak beter in het mondje blijven zitten dan een speentje van bijvoorbeeld avent of Bibi.

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Mijn zoontje is erg overstuur wanneer wij op bezoek gaan, wij blijven dan o ...
Dit lijkt inderdaad op overprikkeling helaas. Baby’s zijn heel erg gevoelig voor nieuwe indrukken en raken super snel overprikkeld.. de ene baby sneller dan de ander... Je zal waarschijnlijk van alles al geprobeerd om hem te kalmeren dus tips heb ik niet echt. Wat wij doen als het voorkomt is dat de uitspreken naar elkaar wie het meeste energie heeft en die gaat zich ermee bezig houden zodat onze zoon niet steeds opnieuw een prikkel moet verwerken. Ik wikkel onze zoon in en probeer hem vanuit zijn wiegje te troosten of wiegen op de arm tot hij in slaapt valt. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Wij hadden dit ook met ons eerste dochtertje. Was heel snel overprikkeld. 1 dag oppas bij opa en oma en ze was de hele nacht overstuur. 1 nachtje bij opa en oma en we hadden drie dagen pech. Bij ons bleek uiteindelijk dat ze hoogsensitief is. Osteopaat hielp iets, uiteindelijk bachbloesem gekregen via de acupuncturist (ze prikken je kindje niet met naalden) maar doen een biosensor test. Dit hielp bij onze dochter heel goed. Wij kramen pas bij die tip na ruim 2 jaar slapeloze nachten... bel voor advies en misschien dat ze dat al bij jullie baby kunnen doen. (Ze stellen dan vragen aan het onderbewuste van je kindje, ze hoeven niet te kunnen praten)

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Onze eerste was ook enorm snel overprikkeld en is nog steeds niet dol op drukte en kan van de leg zijn na een drukke dag. Wij hielden zoveel mogelijk een ritme vast ookal gingen we op visite. Dus rijden op slaaptijden en ook op tijd weer weg. Niet altijd gezellig... maar liever dat dan een totaal overstuur kind.

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Heb je al een speen van Bibs geprobeerd? Die zijn zacht van binnen dus niet ...
Echt? Ik zou denken dat juist grote spenen moeilijk te pakken zijn.. ik gebruik nu van Phillips avent heb daar 2 varianten van en allebei vallen er steeds uit. Heeft dit iets met borstvoeding te maken misschien? Ik wilde een “pinkvormige” speen kopen van de Kruidvat die speen met zo een gat erin Hij is nog steeds super onrustig. Ik heb hem vandaag 8 keer gevoed Ipv de normale 6x! Zware zware kut zooi dit

4 jaar geleden

Reactie op mars1012

Dit lijkt inderdaad op overprikkeling helaas. Baby’s zijn heel erg gevoelig ...
Wij hebben inderdaad al van alles geprobeerd. In z’n bedje slapen doet ie ook niet. Alleen op onze borst en zodra we hem neer leggen begint hij te huilen soms zelfs krijsen. Hij slaapt nu al weet ik veel hoelang bij ons in bed tussen ons in of op onze borst. Dat is de enige manier dat wij zelf als ouders ook een beetje slaap krijgen

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Wij hadden dit ook met ons eerste dochtertje. Was heel snel overprikkeld. 1 ...
Waar kun je zo een test laten doen? Moet ik dit gewoon bij het consultatiebureau aangeven? Ik moet zeggen dat ik van mezelf een erg gevoelig en prikkelbaar persoon ben wat betreft het aanvoelen van energie van mensen en de aanwezigheid van hoeveelheid mensen. Zou bijna denken dat het erfelijk is sjonge jonge

4 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Onze eerste was ook enorm snel overprikkeld en is nog steeds niet dol op dr ...
Wanneer is dat overgegaan bij jullie? Als mensen bij ons thuis komen dan is onze zoon gewoon rustig. Maar zodra we bij anderen zijn is het 1 grote puinzooi

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Echt? Ik zou denken dat juist grote spenen moeilijk te pakken zijn.. ik geb ...
Kan het zijn dat je kindje misschien een regeldag heeft? Moet zeggen dat onze dochter vandaag ook een paar keer eerder kwam hoor, misschien door het zweten en meer plassen door de warmte. Ze moeten voor de bibs spenen hun mondje iets verder open doen, maar zijn niet hard van binnen dus gaan er makkelijk in, maar blijven door de grote beter zitten. Je kan ze alleen niet met een sopje schoonmaken omdat ze hol zijn. Maar dat is het enige. En ze komen dus in superleuke kleurtjes 😂

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Waar kun je zo een test laten doen? Moet ik dit gewoon bij het consultatieb ...
Is ook erfelijk... de eerste die het uitsprak bij ons was een soort van paragnost (je gaat ook naar externe factoren kijken, bij ons dan de wateraders op haar kamertje), daarna was het de acupuncturist. Wij wisten het toen al wel zonder diagnose. Als baby veel huilen, weinig slapen, super alert. Onze dochter sliep hooguit een half uur tussen voedingen door en in de nacht misschien vier uurtjes in totaal). Uiteindelijk zijn we bij een slaapkliniek geweest op haar 2,5 omdat het slapen zo slecht ging (4tot 6 keer per nacht wakker) en daar heeft een kinderpsycholoog het vastgesteld. Ze slaapt pas echt door sinds Corona tijd.

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Echt? Ik zou denken dat juist grote spenen moeilijk te pakken zijn.. ik geb ...
De bibs speen bootst ook een borstvorm na waardoor het makkelijker is en ze geen uitslag om de mond krijgen. Ik raad ze echt aan, hier is het een lifesaver! En het moet een fijne grote speen (wel voor de juiste leeftijd uiteraard) zijn. Probeer zelf maar eens een klein smintje op dezelfde plek in je mond te houden terwijl je zuigt en doe daarna hetzelfde met een dik pepermunt, met het grote pepermunt zal het makkelijker gaan.

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Kan het zijn dat je kindje misschien een regeldag heeft? Moet zeggen dat on ...
Ik weet even niks meer. Vorige week zaterdag ook op bezoek geweest, toen deed hij ook zo vervelend en hij heeft 3 dagen lang gehuild en vervelend gedaan, slecht geslapen en had een hele andere ritme qua voeding. Hebben we aan gewerkt en tot gister was het goed. Vanmiddag op bezoek geweest en het is weer puinhoop. Dat word geen bezoek meer voor ons hier 🙄 En mijn man had het toevallig gister nog over over het vasthouden van onze zoon (niemand heeft hem nog vastgehouden of aangeraakt) nou echt als hij zo prikkelbaar is wil ik dat al helemaal niet hebben

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Wanneer is dat overgegaan bij jullie? Als mensen bij ons thuis komen dan i ...
Bij ons hielp het enorm om te werken aan een duidelijk slaapritme met vaste slaapmomenten in haar eigen bed voor zoveel mogelijk rust. Na een maand of 3 werd ze bij ons rustiger. Maar nog steeds (20 maanden) is het een gevoelig kind. Rond de geboorte van haar zusje heeft ze 2 nachten gelogeerd bij opa en oma en toen ze weer thuis was heeft ze van alle indrukken een halve nacht overgegeven. Gevoelige kinderen zijn ook zeer gevoelig voor hoe jij je voelt dus voel jij je niet op je gemak of gespannen omdat je je zorgen maakt of de baby niet enorm gaat huilen dan reageren ze ook heel gespannen. Ik voelde me een hele slechte moeder omdat onze dochter bij mij niet altijd rustig werd en bij een ander soms wel. Maar ze pikte gewoon heel erg onze gemoedstoestand op. Haar naar bed brengen en troosten deed bij ons ook degene die zelf het meest rustig was.

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Is ook erfelijk... de eerste die het uitsprak bij ons was een soort van par ...
Dan zijn jullie er lang mee bezig geweest. 👏🏼 Lastig hoor, frustrerend voor het hele gezin

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties ❤️ Ik ga vandaag op zoek naar een andere speen. Mijn zoon is weer terug de oude “de volle maan” is vertrokken uit ons huis, transformatie van mens naar wolf is voorbij😂 Als je je kindje niet stil kunt krijgen en niet kunt troosten, dat is zo erg je gaat twijfelen een jezelf! Ik weet dan nooit hoe ik hem kan helpen.. Nu hij zichzelf weer is voel ik me weer zelfverzekerd 🌞

4 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Bij ons hielp het enorm om te werken aan een duidelijk slaapritme met vaste ...
Hoe doen jullie het met visite dan en hoe reageert ze erop?

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Hoe doen jullie het met visite dan en hoe reageert ze erop?
Jeetje wat lastig zeg! Ik moet zeggen dat onze oudste dat ook meer had, wat prikkelbaarder en meer spugen ‘s nachts als we ergens waren geweest. (Was met onze 2e trouwens ook nog wel) Ik denk uiteindelijk dat het ook wel er aan ligt hoe je zelf er op reageert. Je bent voor de eerste keer moeder, doe je alles wel goed, gaat het met de kleine wel goed enz enz. En ik denk dat je onbewust zelf ook best wel veel spanning meedraagt. We hebben nu onze 4e kindje (toevallig ook van 6 april 😄) en we hebben echt serieus totaal nergens last van als we met ons gezin ergens op bezoek zijn geweest. Ik moet wel zeggen dat ik onze baby alleen uit handen geef als hij zelf ook rustig is, anders ligt hij toch alleen maar te huilen en wil hij bij mij drinken of is hij moe haha. Heb jij zelf niks aan en een baby ook niet natuurlijk. Maar we staan er nu zoveel relaxter in als 5 jaar terug met onze oudste. Dan is natuurlijk ook de ene baby de andere niet. Maar ik merk wel dat ons zoontje onze relaxtheid oppikt en sowieso al veel prikkels om zich heen is gewend door onze 3 andere kinderen. Hier is voor een baby eigenlijk (vooral overdag) nooit rust in huis. Probeer iig te doen wat voor jullie goed voelt en volg je moedergevoel! Niks is verkeerd want je probeert altijd het beste voor je baby te doen. En hoe anderen daar over denken moet je gewoon schijt aan hebben 😉

4 jaar geleden

Is misschien een gevoelig onderwerp maar hoelang na jullie bevalling hadden jullie alweer seks met jullie partner? Maar dan met penetratie? Vanaf wanneer is dit weer veilig