2359 Reacties

4 jaar geleden

Ook al is hij rustig, word hij niet weer onrustig als je hem in iemands armen hebt gelegd? En bij hoeveel weken heb je dat gedaan? Wat ik misschien ergens eerder getypt heb is dat ik mijn baby niet kan delen qua vasthouden en aanraken. Nu heb je ook de Corona erbij wat bij mij angsten meebrengt, schoonfamilie die boos is omdat niemand hem mag vasthouden PLUS nu zijn overprikkelend gedrag in aanwezigheid van mensen. Alles bij elkaar maakt het erg lastig maar ik moet ook zeggen dat het mij geen reet boeit dat mensen hem willen vasthouden, voor mij hoeft het niet 😴

4 jaar geleden

Bericht was voor @gekkie90

4 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Bij ons hielp het enorm om te werken aan een duidelijk slaapritme met vaste ...
Wij hadden altijd problemen met onze dochter in de nachten... en bij mijn moeder en schoonmoeder sliep ze altijd door. Achteraf... door psycholoog uitgelegd... bleek dat ze zich daar niet veilig genoeg voelde om wakker te worden en zich te uiten waardoor ze het thuis inhaalde. Bachbloesem was bij ons de lifesaver bij haar. Ze sliep niet elke nacht door... maar toch zeker 4 nachten. En als ze wakker werd was het even toestoppen en dan was het goed. Daarvoor was het dan 4-6 keer op een nacht met huilen, krijsen, gillen tot hysterie. Rondje acupunctuur. Probeer het eens. Wij vonden het achteraf heel erg dat wij er zo laat achtergekomen zijn dat zoiets zou werken. Zijn bij onze dochter de druppels op, en is er weer een spannende tijd(bijvoorbeeld Corona) dan vraagt onze dochter zelf om naar de mevrouw te gaan van de druppels. Die van ons kon het tijdens de lockdown tijd van de Corona zelfs middels een recente foto.

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Ik weet even niks meer. Vorige week zaterdag ook op bezoek geweest, toen de ...
Het enige wat ik kan adviseren is een belletje naar de plaatselijke acupuncturist. Vraag of ze voor zo’n klein mannetje al iets kunnen betekenen. Bachbloesem is op waterbasis en het zijn druppeltjes. Baat het niet, schaad het niet.

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Bedankt voor jullie reacties ❤️ Ik ga vandaag op zoek naar een andere speen ...
Volle maan is trouwens bij hoogsensitieve kinderen een grote prikkel. Als onze dochter een keer echt los ging ‘s nachts... hoefde we alleen te zoeken op maanstand... en Yep... volle maan!

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Wij hadden altijd problemen met onze dochter in de nachten... en bij mijn m ...
Dat klinkt zo sneu.. dat ze niet durfde wakker te worden. Bij ons is het andersom het lijkt alsof hij niet durft z’n oogjes dicht te doen alleen wanneer mijn man of ik erbij zijn dan voelt hij zich wel veilig. Om te bedenken dat mijn schoonvader laatst onze zoon in z’n maxi cosi in slaap wou schommelen (hij was toen ook onrustig) nou hij zou alles bij elkaar hebben gekrijst als onze zoon iemand anders zag dan z’n ouders

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Wij hadden altijd problemen met onze dochter in de nachten... en bij mijn m ...
Inmiddels is onze oudste een enorm goede slaper hoor! Ze valt zelfstandig in slaap en als er geen bijzondere dingen zijn slaapt ze van 20.00 tot 08.00 en tussen de middag vaak ook 2 uur. Maar dat is wel omdat we heel veel energie hebben gestoken in het slaapritme. Haar gevoeligheid merken we nu vooral in haar gedrag. Nog kan ze bijvoorbeeld heel aanhankelijk zijn of juist tegendraads als ik zelf niet lekker in mijn vel zit.

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Hoe doen jullie het met visite dan en hoe reageert ze erop?
In de eerste weken was ik juist heel blij om haar af en toe af te kunnen geven omdat ze soms echt tot rust kwam bij iemand anders dan mij of mn man die zelf af en toe radeloos waren na 1,5 uur rondlopen. Vanaf het moment dat we een goed ritme hadden hadden mensen pech als ze tijdens slaaptijd kwamen. Dan lag ze namelijk gewoon op bed. Vaak hadden we s middags een moment dat ze beneden sliep bij ons of in de draagdoek als we gingen wandelen. En op latere leeftijd letten we op haar grenzen die ze aangaf. In een drukke omgeving zit ze veel op schoot of dicht bij ons en voelt ze zich prettig dan gaat ze zelf op avontuur. Ook helpt het haar nu wanneer anderen haar het tempo laten bepalen. Gaat ze uit zichzelf naar iemand toe dan kan die persoon haar ook gerust optillen. Maar bij anderen zal ze gaan huilen.

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Ook al is hij rustig, word hij niet weer onrustig als je hem in iemands arm ...
Ik kan me goed voorstellen dat het in coronatijd extra lastig is om je zoontje af te geven als je het zelf al moeilijk vindt om hem te delen. En als dat nu nog niet prettig is moet je het ook niet doen. Als hij ouder is over een tijdje is het wel verstandig om eraan te werken dat je hem af kan geven en daar zelf ook gerust in bent. Wanneer jij uitstraalt dat je angstig bent als hij bij een ander is zal hij dat overnemen en op termijn minder de wereld durven te gaan ontdekken. En dat vertrouwen hebben ze wel nodig om te kunnen groeien

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Is misschien een gevoelig onderwerp maar hoelang na jullie bevalling hadden ...
Mij is verteld dat het weer kon vanaf 6 weken na de bevalling omdat het vloeien dan wel gestopt is en de hechtingen geheeld. Zelf heb ik iets langer gewacht, vond het toch wel weer spannend ofzo. Maar gelukkig viel het alles mee!

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ze hadden bij ons aangeraden na 6 weken. Maar langer dan 4 weken hebben we het niet kunnen rekken 😂. Het is nog wel steeds wat pijnlijk (aankomende dinsdag 6 weken geleden bevallen)

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ben ik ook benieuwd naar. Ik bloed niet meer maar wel slijmverlies en er zit nog steeds een hechting in mijn penirium (volgensmij zeg ik dit fout haha). Ik ben bang dat dat ervoor zorgt dat het nog strakker zit waardoor het pijn gaat doen.

4 jaar geleden

Ben ik ook benieuwd naar. Ik bloed niet meer maar wel slijmverlies en er zi ...
Wel hier 3 weken geleden bevallen. Ook geen bloed meer maar wel veel slijm en soms heel soms nog wat bruin. En hier zie je ook nog goed de hechtingen van 2 knipjes en een scheur.. maar weet niet tot hoeverre deze al goed genoeg hersteld zijn. Zo spannend allemaal goe dit zal voelen.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Ze hadden bij ons aangeraden na 6 weken. Maar langer dan 4 weken hebben we ...
Ja wel denk ook niet dat wij de 6 weken halen 🙈,, vind het behoorlijk lang. Maar heb wel schrik idd dat het pijnlijk zal zijn en het verlangen daardoor een volledig andere invulling zal krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Wij hebben het 4 weken na de bevalling voor het eerst weer gedaan. Wel met glijmiddel en condooms (ik laat in juni een spiraaltje plaatsen). Maar ik had niet zoveel schade, alleen mijn kleine schaamlip is gescheurd en ietsje verder naar beneden ingescheurd. Dat was zo genezen. Vanbinnen had ik alleen wat schaafwondjes. Het was eigenlijk helemaal niet zo gevoelig maar ik was wel erg gespannen. De tweede keer daarna gedaan met 6 weken en toen voelde ik helemaal geen verschil meer vergeleken met voor de bevalling.

4 jaar geleden

Ons werd verteld. Geen sex voor 6 weken vanwege infectiegevaar, dit vanwege de wond in de baarmoeder. Verder heb ik er niet naar gevraagd.

4 jaar geleden

Wij hebben het 4 weken na de bevalling voor het eerst weer gedaan. Wel met ...
Wel hier al eens geprobeerd zonder penetratie om te kijken wat dit deed met men lichaam 🙈 en dat valt heel goed mee maar voor de penetratie zelf heb ik schrik mss idd goeie tip glijmiddel en condooms te gebruiken

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ja wel denk ook niet dat wij de 6 weken halen 🙈,, vind het behoorlijk lang ...
Ik was vooraf ook wat gespannen. We hebben het nu 3 keer geprobeerd, en mijn vriend is gelukkig heel geduldig en lief. Het is absoluut nog niet zoals het ooit was. Maar we kunnen in ieder geval weer intiem zijn. Moet wel zeggen dat we het ook nog met condoom gedaan hebben ivm eventueel infectiegevaar en dat ik net met de pil gestart ben. Schuurt nog net even iets meer zeg maar.

4 jaar geleden

Misschien een heel belachelijke vraag. Maar ik ben het ondertussen beu.. 😂. Ik geef borstvoeding, en mijn borsten lekken zo enorm veel. Als ik links geef, loopt rechts leeg, en andersom. Ik heb al lekschalen besteld om eens uit te proberen. Ik gebruik bijna een volledige doos zoogcompressen op een dag, heb nu ook wasbare besteld. Begint een beetje duur te worden.. Maar nu is het ook nog eens zo dat ik alleen plat op mijn rug kan slapen. Ga ik namelijk op mijn zij liggen is alles nat. Mijn bh, pyjama, lakens. Ik word er echt niet goed van. Heeft iemand tips voor me?

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Misschien een heel belachelijke vraag. Maar ik ben het ondertussen beu.. 😂 ...
Ik heb na 1 dag borstvoeding nu drie weken later nog last van enkele druppels... laat staan als ze zo erg lekker als bij jou. Jeetje