2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Ik heb na 1 dag borstvoeding nu drie weken later nog last van enkele druppe ...
Ja ik word er echt niet goed van. Ik voel ze gewoon leeglopen. Heb 5 bh's in omloop die ik iedere dag ook alle 5 moet gebruiken omdat ze nat worden. Terwijl ik geregeld mijn kompressen wissel. Grr

4 jaar geleden

Wat doen jullie bij een voorkeurshouding? Krijg de indruk dat haar hoofdje veranderd aan 1 kant... ik leg ze veel op haar buik ( niet om te slapen alleen) ofwel op men borst maar toch als ze alleen slaapt ligt ze steeds met haar hoofdje naar links... wil niet dat haar hoofdje vervormd 😱

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Wat doen jullie bij een voorkeurshouding? Krijg de indruk dat haar hoofdje ...
Weet niet watvoor bedje je hebt? Wij hebben een cosleeper, iedere keer als ze opnieuw in bedje wordt gelegd haar hoofd een andere kant op draaien. Het matrasje dan lichtjes schuin leggen, zodat ze niet zo makkelijk de andere kant op draait zelf.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Weet niet watvoor bedje je hebt? Wij hebben een cosleeper, iedere keer als ...
Momenteel in haar wiegje naast mij. Later is het een bedje met aerosleep

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Momenteel in haar wiegje naast mij. Later is het een bedje met aerosleep
Probeer tijdens t voeden naar de kant te voeden die niet haar voorkeur heeft zodat ze haard hoofdje wel moet draaien. Ook inderdaad bedje iets schuin tegen t makkelijk omdraaien van t hoofdje. Wij hebben een zijslaaper sua dan is t gewoon om en om dat is ideaal want ze kan niet zelf terugdraaien

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Zijslaapkussen

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Misschien een heel belachelijke vraag. Maar ik ben het ondertussen beu.. 😂 ...
Ik gebruik herbruikbare zoogcompressen van little lamb, 2 setjes. Evengoed regelmatig verwisselen maar lekt niet door hier

4 jaar geleden

Probeer tijdens t voeden naar de kant te voeden die niet haar voorkeur heef ...
Zou dit ook met rolletje werken? In materniteit deed ik dit al maar dan was ze ingebakerd.. nu heeft ze dit minder graag en durf ik niet meer met het rolletje werken achter haar rug omdat ik schrik heb dat ze op haar buik rolt of zou dit niet veel kwaad kunnen en eventueel zelfde effect als matrasje iets schuin leggen? Is omdat ze nog in haar wiegje slaapt

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Zijslaapkussen
Bij een voorkeurshouding zorgen dat je de baby via de niet voorkeurshouding benaderd. Bij mijn zoontje was rechts voorkeur, dus bed zo geplaatst dat hij altijd links moest kijken om ons te zien. Op de commode zo leggen dat hij naar links moet kijken, en dit doe je ook met de box, in de auto etc. Ook met voeden de niet voorkeurshouding (met borstvoeding wissel je zoiezo) speeltjes ook zo leggen dat het vanuit de niet voorkeurskant benaderd moet worden. En het zijligkussen gebruiken. Ook een kinderfysio inschakelen, deze geeft je tips en oefeningen die ook heel fijn en goed zijn met een voorkeurshouding. Mijn zoontje heeft met ongemak en verdriet nog steeds voorkeur voor rechts maar ligt nu heel goed links zonder dat ik hem daartoe "dwing" puur door dit aan te houden

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Reageer ik op een andere naam maar wel op jou bedoeld. Heb even een screenshot gemaakt ervan.

4 jaar geleden

Weet iemand een dunne slaapzak waar mijn dochtertje met maat 56 al in mag? Ik hoef niet zo'n duur inbakerding, ze wilt lekker kunnen bewegen maar trapt de deken steeds af en gaat zweven... Ze is 4 weken

4 jaar geleden

Reactie op Jann89

Ik gebruik herbruikbare zoogcompressen van little lamb, 2 setjes. Evengoed ...
Ik heb toevallig twee setjes besteld. Hoop ze morgen te hebben. Kan je daarmee wel op je zij slapen?

4 jaar geleden

Weet iemand een dunne slaapzak waar mijn dochtertje met maat 56 al in mag? ...
Ik heb er een van de Hema maat 50-62. Past prima en lekker dun voor warme dagen.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Misschien een heel belachelijke vraag. Maar ik ben het ondertussen beu.. 😂 ...
De tip van mijn kraamverzorgster was: Nûby Zoogkompressen. Echt een geschenk uit de hemel. Ik lek ook enorm... deze blijven droog en vangen tot 100ml op!

4 jaar geleden

Ik heb die van puckababy 0-3 maanden. De armen en beentjes zijn gewoon vrij (mijn zoon steekt z’n vingertjes er zelfs uit bij de hals, zoveel dat hij beweegt😂) is wel een beetje prijzig 40 euro maar wel erg fijn voor je kleintje vooral omdat ze dan ook nog steeds kunnen bewegen ook al zijn ze ingebakerd. Je hebt ook op wehkamp gewone wikkeldoeken van 14 euro per stuk 0-3 maanden

4 jaar geleden

Ik heb een slaapzak van jollein gekocht op bol.com. Is van een soort hydrofiele stof. Mijn zoon zit nu tussen maat 56 en 62 in en hij past hem prima. Dus misschien een optie om te proberen?

4 jaar geleden

Toevallig wilde ik precies dezelfde vraag stellen!

4 jaar geleden

Iemand tips voor een baby van 5 weken die in het begin zo gulzig drinkt waardoor hij zich meermaals verslikt... Na 10 slokken begint hij rustig te drinken maar die eerste slokken zijn zenuwslopend.. Ik gebruik nog de avent fles anti colic (veel last van krampjes) met de pasgeborene speen

4 jaar geleden

Reactie op Tvisser88

Iemand tips voor een baby van 5 weken die in het begin zo gulzig drinkt waa ...
Dan denk ik Johannes brood Pitmeel. Maak je het iets dikker van.

4 jaar geleden

Reactie op Tvisser88

Iemand tips voor een baby van 5 weken die in het begin zo gulzig drinkt waa ...
Op zij voeden, dus met zijn rug tegen jouw buik en samendringen geven. Dan valt de melk eerst meer in t wangetje. Verder de Brown ipv aventfles kan helpen. Wij hebben ze allebei en de dr Brown drinkt meneer echt rustiger uit.