2359 Reacties

4 jaar geleden

Hoe vaak kleding jullie ze trouwens om als er geen spuug of poep oid op de ...
Dan laat ik het haar lekker aanhouden tot ze gaat badderen of het wel vies wordt. Ga haar niet ‘onnodig’ lastig vallen met modeshows 😜😘 Tess is overigens pas op dag 3 voor het eerst in bad geweest. En we gaan haar vandaag (dag 5) weer lekker badderen. Maar ook dat doe ik liever niet te vaak ivm uitdrogen van haar huidje. Inmiddels heeft ze door de spuitluiers wel al haar derde pakje aan 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Jenn104

Dan laat ik het haar lekker aanhouden tot ze gaat badderen of het wel vies ...
Hahaha gelukkig, ik voelde me al schuldig dat ze nu nog het pakje aan heeft dat ze zondagavond al aan heeft gekregen na een lekkere spuitluier 😂. Denk dat ik haar bij de volgende verschoning even een schoon broekje aan doe, broekje moet sowieso uit dus kan er net zo goed een andere aan 😜. Rosan is ook pas gister voor het eerst in bad geweest, dus dag 4. Eind deze week mag ze nog een keer 'schoon', maar dan gaan we met haar douchen. Kraamverzorgster vroeg wat we liever wouden en ik denk dat ik het fijn vind om beide een keer onder begeleiding te doen

4 jaar geleden

Wij doen haar 1x per dag helemaal nieuwe kleding aan van top tot teen. Ook al spuugt ze diezelfde dag weer op haar shirtje gaan we haar niet weer omkleden. Omkleden vind ons kleine meisje echt niet leuk dus ik probeer dar echt te beperken. En hoe vaak jullie?

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Wij doen haar 1x per dag helemaal nieuwe kleding aan van top tot teen. Ook ...
Ik doe het tot nu toe gewoon wanneer het vies is. Met melk knoeien niet gelijk want dan blijf ik bezig, maar ze heeft 2x een spuitluier gehad en is nu 4 dagen oud, dus heeft gewoon 3 setjes aangehad 😅

4 jaar geleden

Ik doe de typische 'nieuwe moeder probeert baby comfortabel rechtop te houd ...
Gelukkig maar! Kan dat iig niet meer in de weg zitten!

4 jaar geleden

Ik doe het tot nu toe gewoon wanneer het vies is. Met melk knoeien niet gel ...
Ja dus dat is ook ongeveer iedere dag 1x nieuwe kleding toch.. Ik vond het voordat ik moeder was ook raar dat baby's in hun gewone kleding sliepen ipv een pyjama. Maar nu snap ik waarom 😅

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja dus dat is ook ongeveer iedere dag 1x nieuwe kleding toch.. Ik vond het ...
Ja ik zit er ook echt niet op te wachten om haar elke keer een pyjama aan te moeten doen 😂. Zij zelf ook niet denk ik, ze heeft zo'n hekel aan omkleden/verschonen/alles wat erop lijkt

4 jaar geleden

Reactie op gekkie90

Soms zit er zelfs nog een boer dwars van de vorige voeding. En dat ze spuge ...
Het wil ook nog wel eens helpen om de baby op schoot te zetten in een soort zithouding waarbij je vasthoudt onder de okseltjes waarbij je met je ene hand het hoofdje stabiel houdt en met de andere vingers op het ruggetje klopt. Je moet dan de baby niet echt tillen maar wel het bovenlichaampje goed lang maken. Wil ook nog wel eens goed helpen bij boertjes.

4 jaar geleden

Eens in de 2 of 3 dagen, mits idd geen spuug, melk of poep, maar dat is op heden nog niet gebeurd, behalve melk, maar dat kwam omdat.mijn borst heftig aan het lekkenl was 🤣 ze zeggen ook wel babies worden niet vies verder 🙈 sowieso onnodig aan en uit kleding maak je niemand gelukkig mee! Op je vraag met zijligging: ik gebruik een kussen achter haar rug zodat zij stevig ligt en ik makkelijk mijn borst klein kan maken zodat ze makkelijk aan kan happen. Is ze helemaal overstuur dan probeer ik haar eerst wat te kalmeren met ssssh geluidjes en beetje dansen en wanneer ze wat rustiger is leg ik haar aan. Als ze aan de borst trouwens heel wild gaan doen, dat is om de toeschiet reflex weer te doen starten. Ik heb mijn tepel in posities gezien waar ik hem liever niet in zag...maar dat schijnt normaal te zijn en vooral niet leuk..

4 jaar geleden

Reactie op RVB-24

Eens in de 2 of 3 dagen, mits idd geen spuug, melk of poep, maar dat is op ...
Dankjewel voor de tip! Ik gebruik tepelhoedjes, als het aanhappen niet soepel gaat begint ze helemaal met haar gezicht te schudden en dan schiet het tepelhoedje steeds los... Mijn borst moet ik dus ook niet klein maken, want dan schiet die ook los...

4 jaar geleden

Dankjewel voor de tip! Ik gebruik tepelhoedjes, als het aanhappen niet soep ...
Gebruik je nu net tepelhoedjes door de kloven of gebruikte je die al. Mijn vrouw heeft ook altijd gevoed met tepelhoedjes(1 tepel wilde dochterlief echt niet pakken, tot de tepelhoedjes)... maar die heeft nooit kloven gehad?

4 jaar geleden

Die van ons krijgt 1x per 24u in ieder geval een schone outfit. Wanneer ligt beetje aan handig moment. Hij spuugt best vaak wat dus als we bij elke keer spuug zouden verschonen dan moet hij 7 pakjes op een dag aan op een slechte dag 😂 daar gaan we niet aan beginnen dus we kijken gewoon naar hoe vies zijn z’n kleertjes en dan kleden we m om bij de eerst volgende luier wissel of doen extra wissel tussendoor. En natuurlijk lekker alles schoon na een badje, dat doen we 1 of 2x per week. Echt vies worden ze toch niet, althans, niets dat je niet met een washandje schoon kan maken ;-)

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Even een vraagje voor moeders die geheel afkolven.. hoe vaak op een dag kolven jullie af? En hoelang?

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Wij doen haar 1x per dag helemaal nieuwe kleding aan van top tot teen. Ook ...
Wij doen 1 keer per dag nieuwe kleding aan. Mocht ze echt nat of heel vies zijn kleed ik haar wel om. Nu is ze echt voor 10 dagen oud heel tevreden en vind ze omkleden totaal geen probleem. Ondanks dat wij nog een beetje klunzig zijn.

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Even een vraagje voor moeders die geheel afkolven.. hoe va ...
Ik kolf volledig af, ongeveer elke 3 uur, net zo vaak als Job komt om te drinken! Heb net borstontsteking gehad en dan moest ik alles leegkolven, ook snachts, maar nu geeft mijn man snachts het flesje en ik kolf ondertussen. Job komt snachts 1 keer dus kolf ik dan maar 1 keer.. Ik kolf meestal 10 tot 15 minuten, maar sowieso 10 minuten

4 jaar geleden

Tip voor huilende babytjes.. zet op youtube het vacuum cleaner baby aan en binnen notime slapen ze.. ( hier alle 3 wel altijd 👌😂

4 jaar geleden

Reactie op 1212girl

Wij doen 1 keer per dag nieuwe kleding aan. Mocht ze echt nat of heel vies ...
Ja dat klunzig heb ik ook nog wel moeite mee. Het broekje en sokjes gaat goed alleen ik vind het rompertje en het truitje nog heel moeilijk. Maar misschien ook niet zo gek ons kindje is vandaag pas 1 weekje oud. In het begin werd ik best onzeker omdat ik het niet kon maar toen zei mijn kraamhulp dat iedereen in het begin moeite heeft en met vaak doen het echt wel goed komt en straks geen moeite meer is

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja dat klunzig heb ik ook nog wel moeite mee. Het broekje en sokjes gaat go ...
Om die reden hebben wij in de hele kleine maatjes vooral omslagrompers... dan maar wat extra drukkers dichtklikken. Maar alles wat over het Hoofdje moet vinden wij sneu voor die mini’s.

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Om die reden hebben wij in de hele kleine maatjes vooral omslagrompers... d ...
Ja dat is een goeie. Alleen wij hebben die niet en om nu alle rompers die we hebben te laten liggen en nu nog nieuwe te kopen vind ik ook weer zoiets.. Hopelijk na een paar keer oefenen gaat het steeds beter

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja dat is een goeie. Alleen wij hebben die niet en om nu alle rompers die w ...
Het gaat echt beter na oefenen dat weet ik zeker! Ik moet bekennen dat wij wel meteen alle rompers hebben vervangen voor wikkelrompers omdat t veel makkelijker is voor onze baby die het uitkrijgt bij omkleden 🙈 sowieso hier alle kleertjes die niet makkelijk waren en over hoofd moeten gewoon ongedragen weggelegd voor de kledingbank of iemand anders. Ons kind krijgt alleen nog maar wikkelrompers en pakjes met knoopjes aan die makkelijk zijn 😂 dus tip voor alle mama’s to be en voor alle kleertjes die mensen nog moeten kopen; hoe makkelijker hoe fijner 😂