2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Als je me dit gister had gevraagd had ik gedacht onzin... maar vanmiddag he ...
😬 succes!! Hopen dat het meevalt en ze er gauw aan went mocht het vaker via de fles gaan.
4 jaar geleden
Onze zoon heeft het snel warm in de draagdoek. Vorige week was het binnen zo’n 20 graden, maar ondanks weinig laagjes was hij serieus aan het zweten. Ik moet seffes even de stad in om documenten bij de mutualiteit binnen te brengen en heb geen zin in gedoe met de koets, maar ik vrees dat hij het te warm gaat hebben. Hij draagt nu een romper met korte mouwen, en daarover een luchtig katoenen broekje en shirt met lange mouwen.
Hoe doen jullie dat?
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Onze zoon heeft het snel warm in de draagdoek. Vorige week was het binnen z ...
Misschien is proberen een romper met lange mouwen en een broekje? Dan heeft hij geen meerdere lagen aan
4 jaar geleden
Vraagje!
Hoe doen jullie het met naar buiten gaan? Het is nu mooi zonnig weer maar er word afgeraden baby's het eerste jaar in de zon te houden
-Smeren jullie iedere dag alles in met zonnebrand?
-In de wagen wil ook nog wel eens een zonnestraaltje op de baby zn huid komen, is dit erg?
Heb weinig hulp van familie e.d. dus ik hoop via jullie wat wijzer te worden ❤
-Wanneer je de baby in de draagzak hebt zit zijn hoofdje en handjes ook in de zon, hoe doen jullie dit?
- Kwa kleertjes, gebruiken jullie lange mouwtjes en lange broekspijpen om te beschermen tegen de zon of liever alleen een rompertje tegen de warmte?
-En dan nog een laatste vraag! Hebben jullie ervaring met airco's om het hagelijker te maken voor de baby's tijdens tophitte?
4 jaar geleden
Reactie op Jann89
Vraagje!
Hoe doen jullie het met naar buiten gaan? Het is nu mooi zonnig w ...
Hey,
Wij lopen elke dag sowieso een stuk met de kinderwagen. We smeren hem goed in van te voren. Mocht er een zonnestraal op z’n hoofdje komen is dit niet meteen een ramp als je maar niet de hele dag in de volle zon gaat zitten. Wij hebben ook van die zonnehoedjes gekocht voor hem bij de Hema. We kleden hem ook gewoon koel aan dus niks langs, tenzij je iets langs bent wat heel luchtig is dan zou het kunnen.
Airco’s heb ik geen ervaring mee met baby’s.
4 jaar geleden
Reactie op Jann89
Vraagje!
Hey, ik ben ook alles nog een beetje aan het uitvogelen hoor.
Ik smeer haar ieder uur opnieuw in. Ik verbrand zelf erg snel, dus bij iedere ronde doe ik haar mee.
In de tuin leg ik haar naast me in de kinderwagen. Kap naar beneden ivm warmte, maar wel het zonnescherm omlaag. Alles ingesmeerd en alleen een rompertje aan. Ik meet iedere verschoning haar temperatuur.
Als we wandelen met de kinderwagen doe ik haar wel lange kleertjes aan. Luchtig, dat wel. Dan kap omhoog en parasol erboven. Niet te lang wandelen met de hitte, want al die warmte gaat onder die kap zitten.
In de draagzak handjes insmeren ook. Zonnehoedje op. En wel weer oppassen ivm de warmte.
Airco wordt volgens mij afgeraden.
4 jaar geleden
Ik heb eerlijk gezegd hier nog nooit baby’s ingesmeerd met zonnebrandcrème, en ze zijn nog nooit verbrand. Gewoon zorgen dat ze in de schaduw zitten. Ook altijd gezorgd voor bijvoorbeeld hydrofiele doeken (kun je in de draagzak bijv om de beentjes heen doen, zodat ze niet in de zon hangen) en een zonnehoedje. Als ik zelf zonnebrandcrème smeer ga ik meestal al zweten en voelt totaal niet prettig, en daarom smeer ik het ook niet op een baby. Maar voor mezelf zet ik ook eerder bijvoorbeeld een hoed op en zoek de schaduw op, dan dat ik mezelf insmeer. Met de zon moet ik sowieso altijd opletten (heb rood haar) maar ik verbrand vrijwel nooit, omdat ik vooral in de schaduw blijf. Dit leren we onze kinderen ook aan, als de zon heet is (en vooral tussen 12 en 3), in de schaduw spelen. En zorgen dat ze iets van petjes/uv-kleding aanhebben 😊. En met deze voorzorgsmaatregelen verbanden zelfs onze kinderen niet, ondanks dat ze toch buiten spelen (hebben ze gelukkig wel de huid van papa en worden ze bruin ipv rood)
4 jaar geleden
Reactie op Jann89
Vraagje!
Baby huid kan idd nog niet tegen zo’n, daarom is insmeren altijd verstandig. Wij smeren op t moment dat we naar buiten gaan en we niet in volledige schaduw zitten. Thuis onder de zonwering (uv wering) smeer ik niet en over de kinderwagen hebben we een uv werend doek dus dan ook niet. Op alle andere momenten worden alle blote stukken huid ingesmeerd. Dus handjes, hoofdje (ook haar). Qua kleding vind ik warmte belangrijk om
In de gaten te houden maar als het niet te warm is kies ik wel voor bijv lange mouwen eomper en dun broekje ter bescherming.
Let overigens op met hydrofiele doeken enzo tegen zon, het houdt de zon wel tegen maar vervangt insmeren meestal niet. Ik smeer daarom liever teveel dan te weinig. Daarnaast gaan we een uv werend hoedje bestellen om te zorgen dat hoofdje en nekje minder snel in aanraking komen met zonlicht
4 jaar geleden
Reactie op Jann89
Vraagje!
Op de andere vragen heb je al antwoord gehad, dus ik reageer alleen op de airco. Wij hebben airco op de bovenverdieping, want daar wordt het heel erg warm (plat dak). Ik zet de airco aan voordat Teun naar bed gaat en zet hem uit zodra hij erin ligt. Dit in overleg met het consultatiebureau
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Hoe doen andere moeder dat die bv op verzoek geven met afspraken? We moeten ...
Ik voed dan gewoon als ik daar ben als ze net op dat moment honger heeft. Maar als je het niet prettig vind om buiten de deur te voeden dan zou ik van tevoren kijken of ze dan wil.
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Dit vind ik ook lastig. Heb bij mijn af afspraak de borst eerder aangeboden en dit pikte hij ;). Wel was ik daardoor iets te laat maar dat zullen ze vast vaker meemaken.
Toen ik daar was stond er overigens een lvl4 moeder (moeder met 4 kinderen) staand borstvoeding te geven voordat ze naar binnen geroepen werd 😁👌
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Ik voed op verzoek. Daar kijken ze bij het consultatiebureau niet van op. Na een inenting een slokje voor troost vinden ze daar ook volstrekt normaal. En met de oudste, toen er nog andere kinderen kwamen, kregen we van de peuters ook heel lieve reacties als ik in de omkleed ruimte voedde.
Succes.