2359 Reacties
4 jaar geleden
Djévano heeft hier een regeldag denk ik. Hij komt om de 1 a 2 uur ipv 3 uur, hij heeft wel 1 keer 1.5 uur liggen slapen maar duurde een uur voor hij in slaap viel.
Nou merk ik dat hij nu steeds zo'n 5 minuten aan de borst drinkt ipv 10 minuten en dat hij de hele dag huilerig is en tijdens het voeden onrustig.
Is dit typisch iets voor een regeldag? Ik kan het me niet meer herinneren van de eerste.
4 jaar geleden
Mijn dochter van 4,5 week poept eens in de 5 a 6 dagen. Op het eind krijgt ze veel last van buikkrampjes en spugen. Zodra ze gepoept heeft merk je direct het verschil. Hebben jullie tips om de ontlasting natuurlijk te stimuleren? Ze krijgt bv en zodra de ontlasting komt is het wel gewoon dun.
4 jaar geleden
Reactie op stefanie1991
Mijn dochter van 4,5 week poept eens in de 5 a 6 dagen. Op het eind krijgt ...
Ons meisje poept nagenoeg iedere dag maar als ik het idee heb dat ze het kwijt moet dan temperatuur ik vaak tijdens de luierwissel. Dit wil nog wel eens ervoor zorgen dat ze poept
4 jaar geleden
Hoi mommy's!
Mijn dochter is nu bijna 9 weken en slaapt boven bij mij op de slaapkamer in haar wieg, nu hoor ik van mensen om mij heen om haar juist beneden te laten slapen overdag zodat ze aan alle geluiden went, ik merk dan alleen dat ze door de geluiden niet slaapt, maar ik wil wel dat ze aan alle geluiden went zodat ze niet bij elk geluidje wakker wordt en wij vervolgens op onze tenen moeten gaan lopen. Hoe doen jullie dat? Alle tips zijn welkom😊
4 jaar geleden
Reactie op stefanie1991
Mijn dochter van 4,5 week poept eens in de 5 a 6 dagen. Op het eind krijgt ...
Bij borstvoeding zie je vaker dat kindjes meer dagen tussen poepluiers hebben zitten. Is normaal en niet erg (tenzij de kleine er buiten de krampjes veel meer pijn bij heeft en de ontlasting hard is). Als er maar genoeg plasluiers blijven komen is er niets om je zorgen over te maken en ook weinig aan te doen. Dit is voor nu het ritme van haar stoelgang. Mijn kleine is nu 6 weken. Eerder elke dag paar poepluiers en toen opeens 10 dagen ertussen en daarna 7 dagen ertussen (dat was gister).
4 jaar geleden
Reactie op Girl123
Hoi mommy's!
Mijn dochter is nu bijna 9 weken en slaapt boven bij mij op de ...
In de kraamweek ging de kraamverzorgster al expres rond zijn bedje stofzuigen als hij lag te slapen. Nu slaapt hij overal en wordt nergens wakker van. Ik stofzuig nog steeds als hij ligt te slapen. Dus ik zou denk ik gewoon beginnen met normaal praten als hij ligt te slapen.
4 jaar geleden
Reactie op Girl123
Hoi mommy's!
Mijn dochter is nu bijna 9 weken en slaapt boven bij mij op de ...
Bij ons ligt hij ook op onze kamer en ik loop overdag regelmatig door de slaapkamer om iets op te ruimen of zo, stofzuig idd ook boven als hij ligt te slapen, maar we letten er ook altijd op dat we hardop praten boven, ook als we savonds naar bed gaan. Je gaat automatisch fluisteren, maar dat hoeft helemaal niet
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Tot nu toe hebben we elke keer als er bezoek is geweest een huilende baby. ...
Hier hou ik hem lekker bij me als hij wil drinken(borstvoeding) of onrustig is/huilt. Als hij rustig en tevreden is vind ik het niet erg dat hij even bij iemand anders zit. Verder gewoon dezelfde ritueeltjes doen die je normaal ook doet (ook qua slapen). Dus neem evt reiswieg/wipstoel/draagzak mee. En voor jezelf, zorg dat je zo relaxed mogelijk bent en geen stress hebt. Dan komt het helemaal goed 😄
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Ik neem altijd men babynestje mee, daar zit zijn eigen geur aan en toen ik die nog niet had nam ik altijd een gebruikt T-shirt o.i.d. mee zodat hij daarop/daarmee kan slapen, heeft hij toch een vertrouwde geur.
Vorige week bij mijn schoonouders heb ik hem op de bank gelegd (in hetbabynestje) en er met een donkere doek een soort tentje overheen gebouwd zodat hij en minder licht had en minder prikkels. Het zag er heel vreemd uit, maar hij heeft wel ruim 3 uur achter elkaar geslapen
4 jaar geleden
Reactie op Holamama
Geen echte tips maar ik herken het van onze oudste. Zie het voor jezelf als uitproberen en stel je erop in dat hij het niet lang vol houdt en dat je misschien geen uren op visite zal kunnen. Ik heb ook wel eens huilend in de auto terug naar huis gezeten omdat ik zo'n zin had om er even uit te zijn maar ons kleine meisje enorm overstuur was. Dan kun je soms beter maar gewoon weer naar huis gaan. Mijn ervaring is dat het vanzelf beter gaat als ze ouder worden.
4 jaar geleden
Stinken de poep en de scheetjes van jullie baby's ook zo? Het stonk eerder echt minimaal maar tegenwoordig is het echt vreselijk. Vooral haar poep, ik kan best wat hebben maar wordt echt misselijk van de geur ineens...
4 jaar geleden
Stinken de poep en de scheetjes van jullie baby's ook zo? Het stonk eerder ...
Hier gek genoeg stinken de scheetjes wel, maar de poep niet. Soms verwacht ik een poepbroek omdat hij zo stinkt en is er niets om een andere keer verrast te kunnen worden door een poepbroek.
4 jaar geleden
Jij bent toch ook over gegaan naar flesvoeding? Dan schijnt het inderdaad erger te worden. Ik ben ook al gewaarschuwd 🙈
4 jaar geleden
Haha, zijn poep lijkt nu al een tijd op mosterd en plakt heerlijk. De geur is wat aan de zurige kant, maar ik vind het doenbaar. Qua scheten vind ik dat hij bijna niet moet onderdoen voor mij. Met momenten twijfel ik of ik het misschien onbewust was, maar dan bleek hij het toch te zijn. 😂
4 jaar geleden
Hier ook de protjes wel maar de poep amper!
Dan zit hij te protten en denk 'aiai, dat ruikt naar ne goeie volle pamper!' en is er niets te vinden in zijn pamper 😂 maar stinken dat hij dan kan doen, niet normaal!