2359 Reacties

4 jaar geleden

Ons meisje wilt sinds een paar dagen amper eten. Of ze drinkt om het uur kleine beetjes. Ze huilt ook enorm veel en zoekt veel met haar mondje. Ik geef haar eerst een tutje maar als ze da niet wilt weet ik dat ze echt honger heeft. Sinds 2 dagen drinkt ze elke keer 30 of maximum 60 .. Daarvoor dronk ze soms 90. Ze is ook onrustiger gedurende hele dag en ze slaapt veel minder. Normaal slaapt ze in de voormiddag 4 uur en in de namiddag (na het clusteren) soms 5 of 6 uur aan een stuk. Vanmorgend moest ik naar Kind en gezin dus kon ze niet slapen, maar in de namiddag heeft ze ook maar al bij al 2 uurtjes geslapen. Ook de arts van Kind en gezin vond dat ze veel huilt. Ze had daarstraks 30 gedronken en ik wou in de douche en ik zei tegen mijn partner van als ze nog honger heeft kan je tot dat uur nog de rest geven en dat heeft ze ook gedaan en ze had overgegeven. Ik heb daarnet een kwartier rond gelopen met haar, of het voelde toch aan als een kwartier, en ze viel toen bijna in slaap. Ik ben beginnen Wenen omdat ik ten einde raad ben. Morgen ga ik naar Kind en gezin bellen want door het gehuil heb ik die vrouw niet altijd goed verstaan en zeker door dat mondmasker. Ze zei ook wel dat de eerste 6 weken moeilijk zijn ..

4 jaar geleden

Ons meisje wilt sinds een paar dagen amper eten. Of ze drinkt om het uur kl ...
Ze is vandaag 4 weken en ze valt constant in slaap als ze moet eten ..

4 jaar geleden

Ze is vandaag 4 weken en ze valt constant in slaap als ze moet eten ..
Kan het zijn dat ze teveel moeite moet doen met drinken? Wij hadden nl ook dat ze eerst genoeg dronk en in ene werd dat minder en viel ze in slaap tijdens het drinken. En kwam ze ook steeds vaker dat ze honger had. Nu hebben we een andere speen die iets sneller loopt qua druppel en gaat het goed. Wij hebben nu de dr Brown smalle fles met de difrax S speen.

4 jaar geleden

Hier is onze dochter(3,5) de afgelopen dagen ook erg onrustig geweest met drinken. Wij gebruikte de prematuurspeen... en zijn de 1 speen weer gaan gebruiken. Dit ging wel een stuk beter. Ze stikte vanavond alleen bijna omdat ze te gulzig dronk... dan maar even de frustratie van de prematuurspeen). Vriendin van mij heeft hetzelfde als jij nu vertelt met haar dochtertje van 6 weken. Onrustig, strijd om voeding binnen te krijgen, weinig slapen, vaak om voeding vragen. Zij is bij de kinderarts geweest en die gaf het advies om de voeding af te houden tot na 3 uur. De baby dan toch in handen nemen om haar uit die oververmoeidheid te halen omdat ze in de armen(of in draagzak) de geborgenheid meer voelen en dan beter slapen. Bij hun ging het na een dag al meteen beter. Soms is op verzoek voeden niet bij elk kindje de beste optie.

4 jaar geleden

Weet iemand of het kan dat er in je borstvoeding niet meer voldoende voedingsstoffen zitten? Ik heb het idee dat elke keer na een flesje borstvoeding hij heel lang onrustig blijft en blijft smakken en na een flesje kv is dat veel minder

4 jaar geleden

Reactie op Jasje

Hier is onze dochter(3,5) de afgelopen dagen ook erg onrustig geweest met d ...
Ik leg haar nu na elke voeding op mijn borst als ze slaapt. Na een half uurtje ofzo probeer ik haar in de box te leggen waar ze nu al 2 keer in heeft geslapen vandaag. Ze heeft voeding gehad om 5:30 uur en nu terug om 9:00 uur en beide keren 80 gedronken terwijl ik 100 aanbood, dus ik ben tevreden. We gebruiken wel nog de 0 speen op het flesje zolang ze nu zo verder blijft drinken. We hebben wel gemerkt dat haar nieuw tutje veel beter is (hetzelfde merk als haar flesje) en daardoor kan ze haar zuigbehoefte bevredigen want dat zat er ook sowieso bij, niet alleen honger. Ze had eerst een ander merk van tutje maar dat was precies toch niet haar ding. Soms denk ik dat ze qua ontwikkeling wat voor staat want zo’n gedrag is inderdaad typisch voor een baby van 6 weken (sprongetje en regeldag) en Febe begint ook al aan haar tandvlees te komen en begint te kwijlen dus ik denk dat er al een tandje zit aan te komen. Bedankt voor de steun en de raad! :)

4 jaar geleden

Kan het zijn dat ze teveel moeite moet doen met drinken? Wij hadden nl ook ...
Dat dacht ik ook eerst, maar na een nacht waken en haar constant troosten met haar tutje heeft ze vandaag al 2 keer 80 gedronken met 3,5 uur tussen. Ik denk dat ze gewoon oververmoeid was .. Bedankt voor je steun en raad!

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Weet iemand of het kan dat er in je borstvoeding niet meer voldoende voedin ...
Theoretisch zou het moeten kunnen, maar het is echt heel zeldzaam. Zo lang jij zelf voldoende voedingsstoffen eet en gezond bent zou er in je borstvoeding ook voldoende voedingsstoffen moeten zitten. Kv valt veel zwaarder dan bv, mogelijk dat daar het verschil zit.

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Ja dat kan zeker! Mijn moeder gaf borstvoeding aan mijn broer, die bleef huilen. Dachten dat het een huilbaby was. Heeft mijn opa uiteindelijk een nacht opgepast op mijn moeder, die was kapot en mijn vader deed niks, dus had opa er ongevraagd een fles ingestopt met kunstvoeding... en raad eens, stil. Mijn moeder heeft toen haar borstvoeding laten testen op voedingsstoffen(waar geen idee, maar Google weet het vast) en er bleek niet genoeg voedingsstoffen in te zitten.

4 jaar geleden

Stinken de poep en de scheetjes van jullie baby's ook zo? Het stonk eerder ...
Oh, gisteren was ik nog alleen gewaarschuwd, maar nu zijn de stink luiers gearriveerd hoor 🤢

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Het kan, maar de kans dat er ook echt te weinig voedingsstoffen in zitten is heel klein wanneer je zelf gewoon normaal eet en drinkt. Een meer aannemelijke kans is dat je voeding nu wateriger is door de warmte. Je lichaam regelt dat vanzelf zodat je kindje sneller weer voor een voeding komt.

4 jaar geleden

Mijn dochter van 9 weken maakt iedere x dutjes overdag van 40/45min en wordt dan wakker en gaat dan huilen, ik troost haar dan in bed/wagenbak om de 5min en dat 2 a 3x dan valt ze uiteindelijk weer in slaap, een enkele keer haal ik er uit bed als het troosten in bed niet lukt. Ik vindt dit zo lastig en of ik hier zo goed aan doe, het maakt mij erg onzeker. Komt dit bekend voor bij iemand en hoe pakken jullie het aan?

4 jaar geleden

Reactie op Girl123

Mijn dochter van 9 weken maakt iedere x dutjes overdag van 40/45min en word ...
Baby's hebben een slaapcyclus van 45 minuten. Dus het is logisch dat ze dan wakker kan worden. Ze slapen dan heel licht en worden makkelijk wakker. Het klinkt mij dat je het prima aanpakt!

4 jaar geleden

Hier gisteren ook zo een dagje gehad terwijl ons meisje zo rustig is normaal en goed slaapt. Schijnt normaal te zijn af en toe eens zo een dagje of periode vanaf 3 weken. Is hier de 2 de keer. Tot ze eens goed slapen is het precies de morgen erna stukken beter.. courage en komt goed meid! Niet twijfelen aan jezelf!

4 jaar geleden

Wow, vanavond een avond zonder krampjes gehad ❤️❤️

4 jaar geleden

Rosan heeft volgensmij ook een groeispurt, jeetje wat een honger ineens 😂

4 jaar geleden

Iemand ervaring met overstappen van nutrilon standaard naar nutrilon speciaal voor buik krampjes? Normaal drinkt onze meid al haar flesjes leeg van 120 of 150ml en sinds ik overgestapt ben drinkt ze ze niet meer leeg....

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Iemand ervaring met overstappen van nutrilon standaard naar nutrilon specia ...
Wij zijn toen overgestapt van gewoon naar omneo met onze oudste. En de omneo is wat dikkere voeding. Dus misschien zit ze wat eerder vol of moet ze veel moeite doen waardoor het vermoeiend voor haar is.

4 jaar geleden

Ik weet niet of het al benoemd is, maar zou het geen spruw kunnen zijn? Laat ze tijdens de voeding ook los? Kan inderdaad ook een fase zijn hoor, maar spruw is altijd wel goed om even uit te sluiten

4 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Wij zijn toen overgestapt van gewoon naar omneo met onze oudste. En de omne ...
Ja ik zag het inderdaad op de verpakking dat deze voeding dikker is. Moet straks naar het consultatiebureau dus gelijk even vragen want ze drinkt echt heel veel minder als normaal...