2359 Reacties
4 jaar geleden
Heeft er iemand van jullie ervaring met een baby met een koemelkallergie? Ik denk dat ons meisje dat heeft en onze buurvrouw denkt dat ook. Ze heeft ze al een paar keer horen huilen als ze ontroostbaar is.
4 jaar geleden
Heeft er iemand van jullie ervaring met een baby met een koemelkallergie? I ...
Koemelkallergie is niet specefiek een symptoom. extreem veel huilen kan er onderdeel van zijn maar kan ook bijv iets heel anders kunnen betelenen. Koemelkallergie wordt maar bij 3% gediagnosticeerd van de verdenkingen bij vele andere zijn t andere oorzaken van de klachten. Je zou even de huisarts of consultatiebureau moeten inschakelen en laten onderzoeken dmv testen. Alleen aan de hand van huilen kan het niet vastgesteld worden. Als je er echt aan denkt zal ik zsm hulp inschakelen.
4 jaar geleden
Heeft er iemand van jullie ervaring met een baby met een koemelkallergie? I ...
Beste kan je indd even naar de huisarts bellen/gaan. Ons zoontje heeft verdenking van koemelkallergie en heeft nu speciale dieetvoeding. Zijn door het consultatiebureau doorgestuurd naar de arts omdat zij dachten dat 't dit weleens kon zijn. Hij wordt nu binnenkort onderzocht omdat het indd bij de meeste niet direct een koemelkallergie is, maar iets anders.
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Iemand ervaring met de nutrilon verzadiging? Hebben de indruk dat hij soms ...
Denk dat het met de temperatuur van t water te maken heeft. Heb het hier ook soms dan is de fles net te koud om t goed te kunnen oplossen. Ik maak m nu iets warmer en dan ga ik verschonen en daarna de fles dan is hij iets teruggekoeld en precies goed
4 jaar geleden
Gisteren zijn we bij het CB geweest en ons kleine meisje moet nu fysio krijgen omdat ze een voorkeurshouding heeft. We moeten haar ook vaker op haar buikje gaan leggen om haar nek spieren goed te trainen.
Ze vind dit nooit leuk en moet altijd huilen.
Iemand hier tips voor om het voor haar toch wat leuker te maken en ze haar nekje goed kan trainen?
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Gisteren zijn we bij het CB geweest en ons kleine meisje moet nu fysio krij ...
Wij leggen ons meisje nog wel eens op haar buik op de bank terwijl je zelf voor de bank op de grond gaat zitten. Dan zit je enigszins op dezelfde hoogte met je gezicht en kan de kleine je dus aankijken als ze haar hoofd optilt.
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Onze zoon vind er ook niks aan. Maar als ik hem een beetje help vind ie zichzelf echt geniaal. Dus ik begon met mijn hand onder zijn borst en toen kon die omhoog komen. Wij juichen en hij kei trots. Nu kan die het helemaal zelf.
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Wij lopen ook bij de fysio voor een ernstige voorkeurshouding. Op de buik liggen vind ons zoontje ook niks. Wat bij ons helpt is buik op buik. Als wij hem op onze eigen buik en borst leggen doet hij erg veel moeite om omhoog te kijken.
4 jaar geleden
Wij lopen ook bij de fysio voor een ernstige voorkeurshouding. Op de buik l ...
Is dat ook voldoende qua oefenen, eigenlijk? Wou dat binnenkort eens vragen aan de kinderarts.
Als onze zoon op onze buik ligt, doet hij bijna niet anders dan zijn hoofdje omhoog doen en rondkijken. Leggen we hem plat op een deken op de grond, dan vindt hij het precies niet zo leuk en doet hij amper moeite.
4 jaar geleden
Wij lopen ook bij de fysio voor een ernstige voorkeurshouding. Op de buik l ...
Ja als ze een boer moet laten dan doet ze haar hoofdje wel zelf alle kanten op maar inderdaad zelf op de bank of dekentje vind ze helemaal niks
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Is dat ook voldoende qua oefenen, eigenlijk? Wou dat binnenkort eens vragen ...
Volgens mij hebben veel kindjes hier "last" van, die van ons namelijk ook. Ik leg hem nu vaak op zijn buik op bed en ga dan tegenover hem liggen met mijn hoofd ook bijna plat op het matras en dan wil hij mij heel graag aankijken
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Is dat ook voldoende qua oefenen, eigenlijk? Wou dat binnenkort eens vragen ...
Ons zoontje heeft al een ernstige afplatting en ligt altijd in een banaan vorm naar rechts met zijn hoofd, heel onnatuurlijk . In ons geval is alleen tummy time niet voldoende. We hebben veel verschillende oefeningen en zorgen overdag dat de rechterkant zo min mogelijk belast is. Verder oppakken altijd vanuit zijn linker zij, veel oefenen met omrollen en rek en strek oefeningen om zijn nekje sterker te maken.
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Ja als ze een boer moet laten dan doet ze haar hoofdje wel zelf alle kanten ...
Misschien proberen met een rolletje eronder? Een dekentje of handdoek oprollen en dan haar met de borst en armpjes erop leggen. Het zwaartepunt ligt dan wat hoger en dan is het wat makkelijker voor ze. Mijn zoontje vind het dan ook minder erg en doet dan sneller zijn hoofdje omhoog.
4 jaar geleden
Reactie op Jann89
Vind ze het niet lekker om op jouw borst te liggen? Dan gaan ze vanzelf ook ...
Dit vind ze vaak alleen fijn als ze net haar flesje opheeft 😋
4 jaar geleden
Misschien proberen met een rolletje eronder? Een dekentje of handdoek oprol ...
Heb het vanmiddag 1x geprobeerd met een rolletje van een handdoek. Ging inderdaad al iets beter! Bedankt
4 jaar geleden
Rosan wordt snachts nog 2x wakker voor een voeding (rond half 3 en 6. Ze drinkt dan 30 mL en valt weer in slaap. Ik probeer haar elke keer wakker te houden zodat ze toch wat meer drinkt omdat dat in de kraamweek moest. Ze is inmiddels al 5 weekjes en ik hoor al dat er baby's zijn die gewoon doorslapen. Zou ik kunnen stoppen met het wakker houden en haar gewoon terugleggen wanneer ze weer in slaap is gevallen?