2359 Reacties

4 jaar geleden

Oke dan weet ik genoeg en hoef ik me geen zorgen te maken. Bedankt voor jullie reacties.

4 jaar geleden

Reactie op Atrep

Ik dacht zelf ook aan baby acne maar als ik het op zoek staat er dat het na ...
Hier ook met 6 weken!

4 jaar geleden

Ik werd vannacht wakker met mega keelpijn en ben wat kortademig (maar, met zo'n pijnlijke keel vind ik dat op zich niet gek). Nu wil ik helemaal geen paniekzaaier zijn en ik ben echt streng geweest met de richtlijnen. Mensen zijn allemaal gestopt met hun karretjes schoonpoetsen enzo, ik doe dat nog steeds actief en houd afstand van iedereen behalve mijn gezin. Toch vind ik het super spannend, want wat als ik wel iets heb opgelopen? Ik moet toch voor mijn dochter zorgen en dan krijgt zij het straks ook als het iets is...

4 jaar geleden

Ik hoest overig niet, koorts voelt niet zo maar ga zo even meten en voel me verder gewoon fit. Ook heb ik voor het eerst 2x goed geslapen in 5 weken (en al die maanden zwangerschap) doordat mijn partner de ochtenden heeft gedaan. Het is dus heel goed mogelijk dat mijn lichaam even van dat moment gebruik maakt en nu even wat klachten krijgt (gevalletje ziek tijdens vakantierust). Het voelt een beetje hetzelfde als dat je normaal niet rookt maar tijdens het stappen toch een paar rookt en de volgende ochtend wakker wordt met zo'n gekke keel, maar dan nu zonder gerookt te hebben 😂

4 jaar geleden

Water mag je je baby alrtijd bijgeven mer warme dagen.
Dankjewel 👍

4 jaar geleden

Ik hoest overig niet, koorts voelt niet zo maar ga zo even meten en voel me ...
Begrijp je zorgen. Hier ook ernstig last van hypochondrie... bij een steek in mn hoofd, keelpijn of 3x niezen denk je al gauw oohhh shit... maar probeer te relativeren... als je alle voorzorgsmaatregelen zelf streng opvolgt is de kans klein dat t Corona is en veel groter dat je lijf idd ff reageert of bijv allergische reactie geeft op pollen enzovoorts. Goed in de gaten houden en lief zij. Voor jezelf ;-)

4 jaar geleden

Onze zoon heeft sinds gisterenavond een soort van rode uitslag op zijn wangen, kin en in zijn hals. Vandaag is het minder rood, maar we zien wel nog steeds blaasjes/bultjes. Het doet me wat denken aan eczeem, maar ik heb geen idee. Iemand die dit kent of misschien een idee heeft van wat het kan zijn?

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Onze zoon heeft sinds gisterenavond een soort van rode uitslag op zijn wang ...
Ons dochtertje heeft sinds gisteren kleine bultjes op haar voorhoofd. Dit kunnen misschien warmte bultjes zijn?

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ons dochtertje heeft sinds gisteren kleine bultjes op haar voorhoofd. Dit ...
Kunnen warmte bultjes zijn of baby acne gaat vanzelf over! Mocht je het niet vertrouwen cb vragen.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ons dochtertje heeft sinds gisteren kleine bultjes op haar voorhoofd. Dit ...
Warmte-uitslag lijkt me ook wel mogelijk als ik het zo opzoek! Hij zat gisterenavond bij mij in de draagdoek, en denk dat dat het mogelijks heeft veroorzaakt. We zijn allebei nogal warmbloeding, dus da’s altijd een warme bedoening...

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Begrijp je zorgen. Hier ook ernstig last van hypochondrie... bij een steek ...
Oohh pollen zou ook goed kunnen inderdaad! Vroeger nooit last van gehad maar merk dat ik de laatste jaren steeds wat vaker hooikoortsklachten heb. Het is inderdaad vooral schrik, de kans is zo groot dat er niks is maar toch blijft het spannend in deze tijd met nog zo'n klein meisje...

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Warmte-uitslag lijkt me ook wel mogelijk als ik het zo opzoek! Hij zat gist ...
Als hij gister in de draagdoek heeft gezeten zou ik ook denken aan warmteuitslag. Is ook precies het gedeelte waarmee hij dan lekker tegen je aan gekleefd zit 😜

4 jaar geleden

Gisteren was onze zoon zijn fontanel een beetje ingedeukt, maar na een fles trok het - zoals ik had verwacht - weer weg. Een uur geleden heeft hij een fles gehad, en nu net zie ik weer dat zijn fontanel is ingedeukt. De vroedvrouw zei dat het geen kwaad kon zolang hij goed drinkt en plast (zeer zeker het geval), maar vind het wel raar dat hij het nu zelfs na een voeding heeft. Niet dat ik me zorgen maak, maar vind het wel opvallend? Hebben sommige van jullie baby’s dat ook met dit weer?

4 jaar geleden

Mijn meisje is vandaag veel aan t slapen vandaag. Ontlasting lijkt wel dunner geen koorst drinkt goed. Reden om zorgen te maken of niet?

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Gisteren was onze zoon zijn fontanel een beetje ingedeukt, maar na een fles ...
Bij mijn zoontje is de fontanel ook best vaak wat ingedeukt. Ik was op internet gaan zoeken. Ik kwam tegen dat het geen kwaad kan en dat de fontanel ingedeukt kan zijn, bol kan staan of normaal. Zolang het zich maar afwisselt is het niet erg. Als de fontanel alleen maar ingedeukt is dan zou hij uitgedroogd kunnen zijn. Hier wisseld het per moment heel erg, hij drinkt goed en plast goed.

4 jaar geleden

Reactie op IrisSchippers

Mijn meisje is vandaag veel aan t slapen vandaag. Ontlasting lijkt wel dunn ...
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken als ze goed drinken, een wakkere indruk maken en voldoende plasluier geven. Maar bij twijfel altijd bellen!

4 jaar geleden

Reactie op IrisSchippers

Mijn meisje is vandaag veel aan t slapen vandaag. Ontlasting lijkt wel dunn ...
Mijn zoon van 8 weken slaapt ook best veel op een dag, maar hij drinkt goed, groeit goed en is heel alert tussen de voedingen door. Hij is één keer 3 uur achter elkaar wakker en verder ongeveer een uur net voeden. Verder krijgt hij rond 5 uur een fles en daarna moet ik hem om 22:00/22:30 wakker maken voor de laatste fles, daarna slaapt hij weer door tot half 6, zolang hij goed groeit en tussendoor alert is maak ik me geen zorgen.

4 jaar geleden

ik heb een vraag over het eten. Ik geef borstvoeding en de kleine man komt gewoon goed aan. Vorige week 2 regeldagen gehad nu komt hij 7 keer per dag ipv 8 keer zoals hij lange tijd gedaan heeft. Over het algemeen is het een tevreden mannetje en slaapt hij gewoon tussen de voeding door op zijn speelmoment na. Plas luiers heeft hij ook wel bij elke voeding niet altijd echt dik en vol maar vaak 1 tot denk 3 plasjes erin. Vandaag even moeten kolven en nu dronk hij maar 60 ml en daarna nog een klein beetje uit de tiet. Terwijl hij zo'n 2 weken geleden 150 weg dronk. Hij is wel gewoon rustig en tevreden na deze voeding. Zou hij genoeg binnen krijgen ? Ik ben niet snel onzeker qua bv maar nu even wel :(

4 jaar geleden

Reactie op Prissje

ik heb een vraag over het eten. Ik geef borstvoeding en de kleine man komt ...
Was dat vergeleken met dezelfde tijd? Ik heb wel eens begrepen dat kinderen met borstvoeding het ene moment op de dag meer of minder drinken dan een ander moment.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Gisteren was onze zoon zijn fontanel een beetje ingedeukt, maar na een fles ...
Ons zoontje heeft ook ook vaak een ingedeukte fontanel.. Had dit ook even nagevraagd bij cb en die gaven ook aan dat zolang hij goed plast en poept dit geen kwaad kan. Ik Let daar dus ook maar telkens op ☺