2359 Reacties
4 jaar geleden
Nu bijna 5 weken na de bevalling wil ik toch weer mondjesmaat mijn eigen oude kleren weer aan gaan doen. Broeken hoef ik nog niet te proberen, die willen nog niet... maar wat nog erger is, zijn mijn onderbroeken. Al vroeg in de zwangerschap moest ik aan de zwangerschapsonderbroeken, mijn buik begon nogal laag en daardoor rolde mijn oude onderbroeken naar beneden en sneden dan in mijn buik(zo ergens rond de start van mijn schaamstreek). Ook vanaf week 8 had ik al zwangerschapsbroeken nodig. Nu ben ik niet van plan om de gehele zomer met die hoge warme zwangerschapsonderbroeken rond te lopen... maar gewone onderbroeken snijden nu in mijn losse onderbuik “vet”. Iemand adviezen wat voor onderbroeken ik nu aan kan schaffen zonder het gevoel te krijgen dat ik in een Michelin carnavalspak wordt gehesen?
4 jaar geleden
Reactie op Kyaratb
Ach vervelend! Over 4 weken weet je het zeker als je ook via de eliminatie ...
Het zit in de familie, dus heel verrassend moet het ook niet zijn maar toch verwachtte ik het niet...
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Nu bijna 5 weken na de bevalling wil ik toch weer mondjesmaat mijn eigen ou ...
Ik heb lage onderbroeken van Zeeman, maar met een breed stuk kant vooraan i.p.v. een rek. Dat rolde/rolt bij mij niet naar beneden en snijdt niet (ben daar ook gevoelig aan). Misschien is dat een optie?
4 jaar geleden
Reactie op stefanie1991
Temperatuur wel maar hij staat buiten en er zit chloor in. Zwembad wordt n ...
Vanaf 3 maanden mag je met de baby op babyzwemmen. In het zwembad daar zit ook chloor in. Dus ik zou wachten( dat doe ik ook) tot 3 maanden. Het is nog een teer huidje. En ik zou wel echt zeker weten dat het water echt schoon is. Doormiddel van een pomp ivm infectiegevaar
4 jaar geleden
Ik lees dat veel moeders hun kind in bed leggen en dergelijke wanneer die begint te gapen, etc. Is het erg als ik dit niet doe? Ze valt gewoon lekker in de box of op mij in slaap. Kind kan eigenlijk overal wel slapen hier in huis en ik vond dat wel makkelijk, overdag dutjes en snachts daadwerkelijk in bed...
4 jaar geleden
Ik lees dat veel moeders hun kind in bed leggen en dergelijke wanneer die b ...
Natuurlijk is dat niet erg. Ik leg onze zoon ook niet in bed overdag. Als ik merk dat hij moe wordt, doe ik hem terug in de draagdoek. Of ik probeer hem nog eens in de wieg te leggen (vaak geen succes). Of ik houd’m rustig op mijn borst. Als hij maar rustig kan slapen. Hier gaat hij enkel ‘s avonds naar bed/de co-sleeper.
4 jaar geleden
Als jou kindje goed slaapt in de box is het prima toch?! Onze dochter slaapt erg licht waardoor ik 1 slaapje in bed heb ingesteld, ook voor mijn eigen rust. Maar het is niet verplicht ofzo..
4 jaar geleden
Reactie op stefanie1991
Temperatuur wel maar hij staat buiten en er zit chloor in. Zwembad wordt n ...
Gisteren toevallig overlegd met het CB hierover omdat wij over 3 weken n weekendje weg gaan (met zwemparadijs). Als je zelf de 22 weken kinkhoest vaccinatie heb gehad is je kindje tot 3 maanden beschermd tegen de meest voorkomende infecties. Natuurlijk moet je opletten met chloorwater in dr ogen en mond, maar ik was ook niet van plan t golfslagbad in te gaan 🤣 zo'n peuterbadje mag gewoon, wel goed afspoelen erna.
4 jaar geleden
Als ze daar goed slaapt lijkt me dat geen probleem. Onze kleine meid slaapt niet meer in de box en als ze in slaap valt dan is het niet zo lang omdat onze andere dochter van 21 maanden haar wakker maakt. Daarom leggen we haar voor haar rust in de wieg overdag als het lukt
4 jaar geleden
Natuurlijk is dat niet erg! Mijn zoon heeft de 1e weken overdag vooral in de box of in zijn kinderwagen geslapen, maar ik merk nu dat hij alles om zich heen beneden veel te interessant vind. Daardoor zijn het alleen nog hazenslaapjes. Nu leg ik hem om te 'spelen' in de box, 's ochtends slapen in de kinderwagen zodat ik kan wandelen / boodschappen doen en 's middags probeer ik hem in bed te leggen. Dan slaapt hij vaster en heb ik wat langer de tijd om zelf wat te doen. Lukt niet altijd omdat hij niet altijd wil of omdat ik met hem weg ga, dat is ook oké.
4 jaar geleden
Dankjulliewel voor de reacties! Dan blijf ik het lekker zo doen, ik vind het heerlijk om haar bij me in de woonkamer te hebben overdag 😊. Weet niet wat Rosan nu heeft, ze drinkt steeds 5 a 10 ml en valt dan weer in slaap.... Ben al vanaf 11 uur bezig en ze heeft nu 40 ml op
4 jaar geleden
Dankjulliewel voor de reacties! Dan blijf ik het lekker zo doen, ik vind he ...
Ze zal wss wel weer wakker worden als ze honger heeft 😊 teken dat ze nu even wat meer slaap nodig heeft. Ons meisje kan dat soms ook eens hebben sinds een aantal dagen. Dan stop ik gewoon en laat ze lekker slapen en komt ze gewoon wat later 🤷
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Ze zal wss wel weer wakker worden als ze honger heeft 😊 teken dat ze nu ev ...
Ja alleen wel gek dat ze net moest huilen, duidelijke honger signalen afgeeft en dan dit😂.
4 jaar geleden
Reactie op stefanie1991
Weet iemand wanneer een baby in een warme hottub (37 graden) mag? Betreft ...
Onze zoon (7 weken) is afgelopen maandag even in de jacuzzi geweest. Ook chloorwater. Goed opgelet dat hij geen water inslikte en daarna met hem onder de douche geweest om het chloor water af te spoelen.
4 jaar geleden
Reactie op jilleke
Misschien betekende het huilen iets anders?
Zou kunnen, maar over het algemeen maakt ze heel duidelijk wat ze wilt en dit leek echt op honger, maar goed, kind heeft gegeten 😂