2359 Reacties
4 jaar geleden
Hebben de mams die ook bv geven last van hun tepels.. doet bij mij echt wel goed pijn dat aanhappen. Als ze eenmaal de milkshake op gang heeft voelt het alleen nog heel gevoelig, maar geen pijn meer. Ik dacht dat dit de eerste 2 weken ofzo er een beetje bij hoorde. Maar de kraamzorg blijft maar zeggen dat het absoluut geen pijn hoort te doen 🤔
Mijn oudste heb ik 9 maanden bv gegeven en had ik dit ook. Na het even doorbijten voelde ik er niks meer van. Ik zeg ook steeds moet ff eelt op m’n tepels krijgen 😂 maar begin nu dus wel een beetje te twijfelen of ik het wel goed doe...
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Hebben de mams die ook bv geven last van hun tepels.. doet bij mij echt wel ...
Als je het ook herkend van de oudste en je had bij hem/haar niet constant kloven of ontstekingen dan zul je het echt niet verkeerd hebben gedaan! En als de kleine stevig aanhapt vond ik dat bij de eerste ook goed gevoelig. Ik heb altijd gehoord dat dat ook pijnlijk mag zijn als het gevoel daarna maar weg trekt.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Gebruik je nu net tepelhoedjes door de kloven of gebruikte je die al. Mijn ...
Ik had al een kloof en de andere tepel is afgeplat, daarvoor gebruik ik ze. Wel heb ik nu op de andere borst ook een kloof, dus waarschijnlijk is het tepelhoedje te klein...
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Ja dat klunzig heb ik ook nog wel moeite mee.
Het broekje en sokjes gaat go ...
Hahaha ik ben ook echt mega klunzig met alles met lange mouwen. En dan staat er een kraamverzorgster naast je die het binnen 2 minuten kan en je partner die al 2 jongens heeft dus het ook binnen 2 minuten kan en een kind dat aankleden haat dus heerlijk tegenspartelt terwijl jij nog zo je best doet 😂. Ach, ik probeer er maar gewoon om te lachen. Het is ook gewoon moeilijk allemaal. Wat mij wel helpt is beseffen dat die kleding echt superrekbaar is, dat scheelt al heel veel
4 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Als je het ook herkend van de oudste en je had bij hem/haar niet constant k ...
Net een kleine piranha 🤣 maar het trekt gedurende het voeden gewoon weg. En had en heb nu wel kloofjes, maar dat trok ook gewoon weg. Ik denk zelf dat m’n tepels even moeten wennen. Fijn om te horen dat jij het ook gevoelig vond en dat pijn wel mag!
Merk toch dat je in die eerste periode beetje onzeker blijft 😅
4 jaar geleden
Hahaha ik ben ook echt mega klunzig met alles met lange mouwen. En dan staa ...
Ik denk dat wij over een paar weken het ook in 2 minuten kunnen joh 💪
4 jaar geleden
Reactie op -babygirl-
Om die reden ben ik na mijn keizersnede ook al na 24 uur naar huis gegaan. ...
Wow, dat had ik echt niet gekund... Ik kon amper uit bed de tweede dag en heb op een gegeven moment via mijn infuus ook nog pijnstilling gekregen die snel werkte omdat ik tegelijk heftige rug-en maagpijn had en er van begon te hyperventileren. Wij zijn op de zesde dag naar huis gegaan, en qua herstel had ik dat echt nodig. Maar inderdaad, op vlak van al die verschillende meningen en adviezen...
Wat het aandoen van propere kleren betreft (zag de vraag passeren): hij draagt gemiddeld twee dagen hetzelfde, tenzij hij echt veel melk heeft teruggegeven en de hele boel kletsnat is. Een plekje van opgedroogde melk vind ik helemaal niet erg. De rest is dan ook nog echt proper. Pamperaccidenten hebben we nog niet gehad!
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Heb ik ook! Bij mij laat die soms los waardoor die meerdere keren aan moet happen en daardoor heb ik tepelkloven en blijft het gevoelig, wat bij mij de oplossing is is een tepelhoedje gebruiken! Daardoor kan hij net wat makkelijker aanhappen en blijven mijn tepels wat meer gespaard.
(Hij heeft moeite met aanhappen omdat het nog een klein jochie is en mijn borsten tegenover hem enorm zijn haha)
4 jaar geleden
Hoi allemaal!
Even een vraagje voor moeders die geheel afkolven.. hoe va ...
Ik kolf op dit moment al zijn voedingen (we hebben spruw en wil het eerst overlaten gaan voordat we elkaar blijven besmetten) maar ik kolf gewoon als hij voeding moet krijgen en dan kolf ik de hoeveelheid die hij gaat drinken
4 jaar geleden
Heeft iemand hier een kind aan een korte lipband laten behandelen? Wij moeten volgende week en ik ben doodsbang
4 jaar geleden
Heeft iemand hier een kind aan een korte lipband laten behandelen? Wij moet ...
Ja mn oudste dochter had te kort lipbandje en tongriempje. Ik vond de ingreep erg meevallen. Gelijk daarna gevoed en oefeningen gedaan om het los te houden. Inmiddels is ze 3 en gaat alles helemaal goed. Ze weet er zelf niets van.
Heb zelf een keer een patiënt in de stoel gehad (werk in de tandheelkunde) en zijn moeder wilde het niet doen. Hij heeft er last van dat t niet gebeurd is en moet nu alsnog terwijl hij nu 18 is
4 jaar geleden
Reactie op Jenn104
Jen, het kan zijn dat je geen goede Zoogkompressen hebt. Zodra ik wisselde van merk had ik geen gevoelige tepels meer. Kijk ook goed naar het aanhappen, ze moeten de tepel ruim nemen. Dat zou echt geen pijn moeten doen....
4 jaar geleden
Reactie op Loress Moderator
Ja mn oudste dochter had te kort lipbandje en tongriempje. Ik vond de ingre ...
Pffft, ik heb het ook gehad en merk er nu ook niks van inderdaad, blij dat je de ingreep mee vond vallen. Had je dochter niet erg veel pijn?
4 jaar geleden
Heeft iemand hier een kind aan een korte lipband laten behandelen? Wij moet ...
Hier bij 2 van onze kinderen tongriempje gekliefd, waarvan nu meteen na de bevalling gedaan zodat hij meteen goed aan de borst kon drinken 😊 ze knippen gewoon met een soort van schaar en er komt een drupje bloed vanaf dus dat valt reuze mee!
4 jaar geleden
Reactie op Antoinet
Welke zoogkompressen gebruik je nu? Ik heb ook hele gevoelige tepels en als ...
Ik had dat ook zo erg. Kreeg er gewoon rillingen van, zo gevoelig. Ik gebruik nu de kompressen van Nûby. Bestel ze via bol.com. Ze absorberen zo fijn dat ik ze weinig wissel. Ben helemaal blij. Kreeg deze tip van mijn kraamverzorgster...
Ps: de tepelcreme idem dito van Nûby!
4 jaar geleden
Hoe vaak gaat jullie baby in bad? Elke dag, om de dag, 1x per week? En dan in een gewoon badje, in een tummy tub of mee onder de douche? En als je baby mee gaat onder de douche, doe je dat dan met z’n 2en of alleen?
En
Hebben nog meer van jullie last van dat je baby heel onrustig wordt van huid op huid? Elke keer als ik mijn dochter op mijn borst wil laten liggen (ook met kleren aan) blijft ze heel onrustig met haar hoofdje bewegen en ‘zoeken’. Net alsof ze geen fijne houding kan vinden? Dit irriteert haar zo dat ze gaat huilen. Het is net als met tummy time... doe ik iets verkeerd of zou ze het niet fijn vinden om op mijn borst te liggen? 😣 Dit maakt me zo vreselijk onzeker, omdat je van iedereen hoort dat een baby niks fijner schijnt te vinden dan op je borst liggen vanwege je hartslag.
4 jaar geleden
Hoe vaak gaat jullie baby in bad? Elke dag, om de dag, 1x per week? En dan ...
Dat van huid op huid herken ik! Rosan wordt bij mij ook erg onrustig dan, omdat ze de melk ruikt en dus denkt dat ze aangelegd gaat worden. Ze zoekt dan mijn tepel.
4 jaar geleden
Dat van huid op huid herken ik! Rosan wordt bij mij ook erg onrustig dan, o ...
Ik dacht eerst ook dat het daar aan lag, dus toen vond ik het nog niet zo erg dat ze het niet prettig leek te vinden, omdat het voor mijn gevoel een normale reactie was...
Alleen borstvoeding is bij mij niet gelukt, er komt geen druppel melk uit en bij mijn man is ze ook vaak zo onrustig, bij hem kan ze al helemaal geen melk krijgen 😅 Misschien dat ze niet lekker ligt of iets, maar ik krijg meteen het idee dat ze misschien niet goed aan mij gehecht is (hormonen!!) en daar raak ik dan weer verdrietig en onzeker van