2359 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Hey mama’s. Mijn zoontje is 9 weken oud en is gister geprikt op bilirubine ...
Nee geen ervaring mee, ik ga wel donderdag bij het cb navragen of ik met de kleine naar de dokter zou moeten. Ik vind hem zelf niet meer geel maar als hij met zijn oogjes naar links of rechts kijkt zie je dat het oogwit nog geel is ... ben benieuwd. Weet niet of dit normaal is of dat het al helemaal weg moet zijn.
4 jaar geleden
Reactie op Prissje
Nee geen ervaring mee, ik ga wel donderdag bij het cb navragen of ik met de ...
Ja mijn zoon heeft dat ook aan zn oogjes, blijkbaar ook z’n huidje (ik zie dat zelf niet omdat ik hem dagelijks zie)
Het moet allang afgenomen zijn dat is mij vertelt. De dokter assistente zei dat het niet goed was dat z’n waarde omhoog is gegaan. Ik ben erg bang dat er iets ergs met hem aan de hand is
4 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Hey mama’s. Mijn zoontje is 9 weken oud en is gister geprikt op bilirubine ...
Ik ben van België en hier blijven we sowieso na de bevalling, drie nachten in het ziekenhuis. Mijn dochtertje werd daar al getest, wij zijn een nachtje langer moeten blijven omdat de waarde ook te hoog was. Ze moest toen 24uur onder een lamp en werd toen opnieuw getest, waarden waren veel beter. Thuis heb ik haar wiegje wel van in het begin aan het raam gezet en da was daar ook goed voor volgend de vroedvrouw.
4 jaar geleden
Wij leggen ons meisje altijd te slapen om onze borst omdat ze ergens anders bijna niet wilt slapen. ‘s Nachts slaapt ze tussen ons in, maar met mijn arm rondom haar om het veilig te houden. Als we haar wakker in de box of in haar bed leggen dan is ze nog uren wakker, waardoor ze oververmoeid geraakt en dus nog moeilijker in slaap kan geraken en begint te huilen en te krijsen. Heel af en toe slaapt ze wel eventjes in haar bed of box. Als we haar slapend in haar box of in bed leggen wordt ze 9 van de 10 keer wakker en dan moeten we haar ook uren troosten. Bij Kind en gezin zeiden ze dat we moeten proberen om haar rond 2 maanden (dus binnen 3 weken) in haar eigen bedje te laten slapen. Maar de osteopaat zei dat ons meisje een ‘trauma’ (is een zwaar woord, daarmee die ‘) heeft van de bevalling en dus in paniek is als ze ons niet meer voelt of ziet. En dat het nu nog niet erg is als ze niet in haar eigen bedje slaapt. Ik wil het proberen vol te houden om haar in bedje te leren slapen, ondanks het gehuil, want als ik haar troost met haar tutje en haar handje vast pak, slaapt ze wel eventjes. Maar ik zit met een dubbel gevoel omdat ik nu weet waarom ze zo huilt en dan vind ik het vreselijk om haar zo te laten liggen, ik zou zelf ook graag geknuffeld worden dan. Ze heeft ook nog verborgen reflux, maar daar neemt ze omeprazole voor en dat helpt wel goed. Ze is vandaag 6 weken, dus ze zit op de piek van huilen en krampen, maar als ik haar op mij te slapen leg, merk ik daar amper iets van. Ze is wel heel gevoelig voor bezoek want als we bezoek hebben gehad dat druk is, kan ze het ‘s avonds heel moeilijk hebben. Maar dat is wel normaal met de prikkelverwerking, maar dat heeft ze niet elke dag, soms slaapt ze heel de avond lang. Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
4 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Ja mijn zoon heeft dat ook aan zn oogjes, blijkbaar ook z’n huidje (ik zie ...
Of er wat aan de hand zou zijn weet ik niet. Mij was verteld dat als hij met 8 weken nog gelig zou zijn er idd bloedgeprikt ging worden, als de waarde dan te hoog waren moest hij alsnog onder de blauwe lamp ... maar hij is nog niet eerder geprikt dus ik weet dan niet of de waarde gelijk blijven of veranderen ... maar hoe gaat het nu verder dan? Neem aan dat je langs de dokter moet dan
4 jaar geleden
Fijn dat het goed gaat! Werken lijkt me echt spannend om weer te doen 🙈.
...
Kijk er erg naar uit om weer te werken even uit de sleur en iets voor mezelf. Heerlijk
4 jaar geleden
Kijk er erg naar uit om weer te werken even uit de sleur en iets voor mezel ...
Oh, ik zou willen dat ik dat ook had. Zie er zo tegenop om weer te werken, terwijl ik eigenlijk een super toffe baan heb. Als ik er aan denk dat ik volgende maand weer moet werken kan ik wel huilen 😅 Super stom
VRIEND
4 jaar geleden
Hoihoi, Een vraag onze zoon van 8 weken drinkt niet uit de fles. Ik geef BV. Sinds dat hij 4 weken is geef ik af en toe een fles. Dit heeft hij altijd gedronken tot 2 weken terug. Toen ineens niet meer.
Ik probeer nu iedere dag een beetje te kolven en te geven maar hij pakt de fles niet. Hij sabbelt wel op de speen maar meer niet. Wat kan ik doen? Iedere dag 1x per dag proberen? Of iedere voeding? En kan dit meteen voor of na een BV.
Ik had gelezen dat het handig is om te oefenen wanneer hij niet hongerig is en ook in een rustige omgeving. Dit probeer ik..
ook: Verschillende houdingen heb ik geprobeerd. Warm/kamertemperatuur melk.. Gekoeld/ uit de vriezer.
Ik ga het sowieso nog vragen bij CB. maar ik maak mij onderhand ongerust.
Wie heeft tips??? En weet hoe vaak ik het mag proberen?
4 jaar geleden
Oh, ik zou willen dat ik dat ook had. Zie er zo tegenop om weer te werken, ...
Heel stom is het niet hoor! Ik heb ook soms dat ik denk bah werken.. maar ik ga nu starten met 3 uurtjes de eerste 3 weken en daarna 5. Als dat weer lekker in t rimte zit doe ik er weer een dag van 5 bij en dan ben ik klaar. Kan gelukkig zelf indelen dus dat is ook wel fijn.
4 jaar geleden
Reactie op Essssther
Hoihoi, Een vraag onze zoon van 8 weken drinkt niet uit de fles. Ik geef BV ...
Bij mijn oudste dochter exact hetzelfde probleem. Vanalles geprobeerd. Bij mij werkte de overgang naar de Difrax fles. Ineens pakte ze de fles weer en niets meer aan de hand. Dus dat zou je kunnen proberen.
4 jaar geleden
Heel stom is het niet hoor! Ik heb ook soms dat ik denk bah werken.. maar i ...
Dat zelf indelen is inderdaad fijn. Ik wilde graag twee dagen van 8 uur gaan werken, maar het minimum in mijn functie is 24 uur, dus drie dagen van 8 uur helaas. Soms wil ik gewoon helemaal stoppen, maar ben bang dat ik dan echt in een baby isolement kom en daar spijt van ga krijgen. We zullen wel zien als we weer begonnen zijn 😅
4 jaar geleden
Wij leggen ons meisje altijd te slapen om onze borst omdat ze ergens anders ...
Ik kan mijn kinderen ook niet laten huilen. Als hij huilt ga ik er heen. Waarom laten huilen? Ze zijn nog zo klein en als ze huilen hebben ze ons waarsch gewoon nodig. Doe haar in haar eigen bedje als jij er ook achter staat..doe wat goed voelt.. Succes!!
4 jaar geleden
Reactie op EricaR
Ik zou haar lekker bij je houden. Onze zoon sliep het liefst bij mij in de ...
Hoe oud is je zoontje?
4 jaar geleden
Dat zelf indelen is inderdaad fijn. Ik wilde graag twee dagen van 8 uur gaa ...
Ik bem 2 jaar thuis geweest town onze 2e geboren is. Nu week in als huishoudelijk hulp dus makkelijk te combineren
4 jaar geleden
Reactie op Glinnie
Bij mijn oudste dochter exact hetzelfde probleem. Vanalles geprobeerd. Bij ...
Hier gingen difrax en borst ook samen!