2359 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Helaas mevrouw, er is vandaag echt geen plek meer en het is niet levensbedr ...
Hoe gaat het nu met je zoontje? Heb je nog een afspraak gekregen deze avond?

4 jaar geleden

Pffff heb even wat tips nodig: ik voer Gwendolyn voornamelijk op ons bed, dan valt ze lekker in slaap en hoef ik haar niet slapend de trap op te tillen, ze is nu 11 weken en al goed op gewicht zeg maar, maar mijn rug en polsen willen gewoon niet. In ieder geval, ze ligt dan prinsheerlijk in ons bed te slapen, maar ik wil haar uit veiligheid in haar eigen bedje hebben, maar het moment dat ze haar eigen bedje raakt is ze klaarwakker 🥴 ik verwarm hem al met een kruikje omdat we zo'n verdomd airosleep matras hebben waar ik knettergek van word (schoonouders he..) want die blijft stikkoud. Maar dan nog, gelijk wakker. Iemand tips hoe we haar weer terug in slaap krijgen? Wil haar niet constant in slaap wiegen , idem, rug en polsen, maar wil haar ook uit verstikking gevaar niet op ons bed laten liggen. Rollen doet ze gelukkig nog niet maar wil haar sowieso niet aanleren dat ons bed haar bed is 🤷‍♀️ ze slaapt heel goed op haar eigen bedje trouwens, nachten van 22/23 tot 6:30, dus daar ligt het niet aan, ze slaapt er ook al zins de geboorte. Ik weet dat ze nu ongeveer na elk slaapje ..90 minuten wakker is/hoort te zijn, maar als ze dan al op ons bed slaapt... 🤷‍♀️ sorry warrig verhaal, ik heb dus tips nodig dat ze na haar voeding in dr eigen bedje verder slaapt 🥴

4 jaar geleden

Reactie op RVB-24

Pffff heb even wat tips nodig: ik voer Gwendolyn voornamelijk op ons bed, d ...
Gaat ze dan ook heel erg huilen of niet? Onze zoon wordt dan ook vaak wakker met wegleggen, maar dan blijven we of er even bij staan of geven hem een kus zeggen welterusten en lopen weg. Moeten dan soms nog een paar keer even terug omdat hij dan bijv z'n speen wil, maar soms dan maakt hij een half uur wat kreetjes die we negeren omdat het gezellige kreetjes zijn en dan valt hij vanzelf weer in slaap

4 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Gaat ze dan ook heel erg huilen of niet? Onze zoon wordt dan ook vaak wakke ...
Hier gaat het ook zo inderdaad. Overigens heb ik snachts een keer gehad dat ze echt niet wou dat ik haar weglegde, toen heb ik een mini beetje van de fles (snachts blijft vrijwel altijd iets over) in haar bed gegeven. Staat even niet zo fijn, maar heb haar bed schuinstaan dus kon zo die fles in haar mond stoppen en doordat het zo weinig was en ze schuin staat was het niet nodig om te boeren maar viel ze wel gelijk in slaap. Je raakt haar dan namelijk verder niet meer aan

4 jaar geleden

Reactie op RVB-24

Die aerosleep bovenkant kan je er afhalen he? Je hebt het matras zelf en daarop dat Matje met die gaatjes (de daadwerkelijke aerosleep). Aerosleep Matje heb je nog niet nodig zolang ze nog niet zelf draait.

4 jaar geleden

Eerste menstruatie na bevalling (bij mij via keizersnede): ervaringen? Ik ben vorige donderdag dwars door de Nuvaring heen beginnen bloeden, en sinds eergisteren is het best wel veel. Een heel maandverband vol om de x aantal uren. Was het bij jullie ook langer en heftiger die eerste keer?

4 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Gaat ze dan ook heel erg huilen of niet? Onze zoon wordt dan ook vaak wakke ...
Niet echt huilen maar heel actief en trappelen enzo, maar echt niet slapen. Na kwartiertje gaat ze dan echt hard huilen, ze wilt dr speen ook niet, ze is nooit zo van spenen geweest helaas @ Marina, die topper ligt er ook niet op, vind dat al helemaal een onding en snap niet hoe dat ooit lekker kan liggen 🤷‍♀️ Heb nu voor volgende week afspraak gemaakt bij de osteopaat, eens zien of ze niet verborgen reflux heeft ofzo

4 jaar geleden

Reactie op RVB-24

Heeft ze een slaapzak aan? Onze zoon slaapt door als wij hem slapend in de wieg leggen sinds hij een slaapzak aan heeft. Had hiervoor ook het idee dat hij het niet prettig vond om van een warme arm naar het Koude bedje te gaan.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Eerste menstruatie na bevalling (bij mij via keizersnede): ervaringen? Ik b ...
Eerste menstruatie hier ook langer en heftiger (geen keizersnede). Schijnt normaal te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op RVB-24

Niet echt huilen maar heel actief en trappelen enzo, maar echt niet slapen. ...
Ons kindje houd ook niet van spenen. Inderdaad jammer want als ze dan huilen en zelfs bij je zijn en nog huilen is het jammer dat ze dan der speentje niet willen. Bij ons helpt het enige dan die stomme white noise baby via YouTube

4 jaar geleden

Reactie op EricaR

Heeft ze een slaapzak aan? Onze zoon slaapt door als wij hem slapend in de ...
Geprobeerd, vind ze helemaal niks 😂 ze is lekker eigenwijs 😂 @itsclaudia , ook geprobeerd, vind ze ook al niks 🥴 krijg er grijze haren van ondertussen

4 jaar geleden

Even een vraagje. Onze dochter heeft vaak ontzettend koude handjes 's nachts. Ze slaapt met een slaapzak. Haar temperatuur is prima en in haar nekje is het gewoon warm. Alleen die handjes.. meer ervaringen hier mee?

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Even een vraagje. Onze dochter heeft vaak ontzettend koude handjes 's nacht ...
Hier ook. En dr neusje ook.. kkmt doordat de handjes een uiteinde zijn zeg maar en daar stroomt t blied als laatste heen. Doordat de rest van dr lichaam eerst lekker verwarmd wordt kan t zijn dat handjes voetjes en neusje kouder zjjn dan de rest. Niks ergs dus😊

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Hoi, mijn zoontje van 4,5 week heeft dit ook! Verder ook gewoon warm in nekje

4 jaar geleden

Reactie op EricaR

Eerste menstruatie hier ook langer en heftiger (geen keizersnede). Schijnt ...
Ik hier vorige week maandag behonnen en t is nu nog heftig aan de gang. Schijnt inderdad normaal te zijn zo weer de eerste keer.. bahbah

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNora20

Heb dit destijds nagevraagd en is normaal gelukkig 😃 Moet ook zeggen dat ik altijd koude handen heb, terwijl ik het voor de rest gewoon warm heb

4 jaar geleden

In reactie op het onderwerp menstruatie: ja, eerste keer heftig en veel meer bloeden dan gebruikelijk. De tweede keer was gelukkig weer meer zoals ik gewend was. Onze dochter is 11 weken geleden middels een keizersnede geboren.

4 jaar geleden

Heb dit destijds nagevraagd en is normaal gelukkig 😃 Moet ook zeggen dat i ...
Gelukkig!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Zorgen maak ik me niet, maar ik lijk wel leeg te lopen. 😶

4 jaar geleden

Reactie op RVB-24

Wat bij ons heel erg helpt is naast haar gaan zitten buiten haar gezichtsveld (nooit oogcontact maken met kinderen die moeten gaan slapen is mijn ervaring van mijn eerste) met een hand op haar buikje en wat druk geven. En als ze heel onrustig is neurie ik stille nacht ( ik weet het... kerst duurt nog lang maar had en heeft bij allebei mijn meiden succes). 9 van de 10 keer gaan dan bij mijn dochter haar ogen weer dicht. Ik probeer vaak weg te gaan op het moment dat ze zich over begint te geven en niet pas als ze slaapt om te vermijden dat ik haar wakker maak. En als je echt wil dat ze even slaapt is het dan een idee om haar even op bed te laten liggen zonder kussens en dekens op bed zolang ze niet rolt? Heeft ze in ieder geval even haar rust gepakt zonder steeds bij je te zijn.