2359 Reacties

4 jaar geleden

Pffft, ik heb het ook gehad en merk er nu ook niks van inderdaad, blij dat ...
Nee pijn viel mee.. heb volgens mij wel eerste dagen zetpil gegeven

4 jaar geleden

Hoe vaak gaat jullie baby in bad? Elke dag, om de dag, 1x per week? En dan ...
De kraamhulp gaf het advies 2 keer per week in bad te doen. Babys worden niet echt vies. En het droogt het huidje anders uit. Ik merk ook al dat mijn dochtertje een huid heeft sie snel uitdroogt, gebruik daarom ook een vettende olie in bad. Wij hebben een gewoon badje en houden een temperatuur van 37 graden aan. Ook gaf ze het advies haar onder de douche mee te nemen. Zodat ze niet bang worden voor de douche. Mijn zoontje was tot 3 jaar echt enorm bang voor de douche. Douchen is het beste in het begin met zn tweeën. Zodat iemand de baby kan aangeven en erna gelijk kan aanpakken. Als je alleen bent kun je altijd wat doeken op de grond leggen en inwinkelen tot jij snel aangekleed bent.

4 jaar geleden

Ik dacht eerst ook dat het daar aan lag, dus toen vond ik het nog niet zo e ...
Als ze zo zoekt of hapt bij huid op huid, leg ik haar aan, ze wil dan echt drinken. Daarna bij huid op huid is ze helemaal zen. Bij flesvoeding kun je toch ook op verzoek voeden, of werkt dat anders?

4 jaar geleden

Het heeft in elk geval niets met haar hechting aan jou te maken, hoor! Dat is gewoon wat baby's doen! 💕

4 jaar geleden

Aahww, zo moet je het echt niet bekijken! Jij houdt ook veel van je partner toch? Kan me niet voorstellen dat je elke positie met hem lekker vindt knuffelen, waarom moet jullie kindje dat dan wel? 😉

4 jaar geleden

Reactie op Aapje4

Als ze zo zoekt of hapt bij huid op huid, leg ik haar aan, ze wil dan echt ...
Dat heb ik ook. Tenzij het er tussen de voedingen minder dan ongeveer 2uur zit, dan krijgt ze bij mij ff een speentje.

4 jaar geleden

Hoe vaak gaat jullie baby in bad? Elke dag, om de dag, 1x per week? En dan ...
Wij doen ons kindje om de dag in badje en dan lekker insmeren met body lotion 😊

4 jaar geleden

Reactie op Aapje4

Ik voed met flesvoeding ook op verzoek, maar geef wel bv met de fles, ik weet niet of het met kv ook op verzoek mag als ze sneller dan 3 uur komen?

4 jaar geleden

Reactie op Aapje4

Ik voed ook op verzoek, ze laat er eigenlijk altijd 4 uur tussen zitten. Wanneer ik met haar huid op huid wil gaan liggen is dat meestal 1 of 2 uur na haar voeding...

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Ik voed met flesvoeding ook op verzoek, maar geef wel bv met de fles, ik we ...
Volgens mij mag dat wel. Je mag er alleen vanuit gaan dat ze binnen 2u eigenlijk geen hing er kunnen hebben als ze de juiste hoeveelheid voeding hebben gekregen heb ik begrepen. Die van ons jammert af en toe ergens tussen de 1,5 en 2,5u na de voeding. Als t dan niet de luier is, geen krampjes lijken te zijn en t met wat liefde en aandacht niet over gaat dan voeden we gewoon of een hele fles (na 2,5u) of een 30cc flesje (als t eerder is).

4 jaar geleden

Reactie op Antoinet

Ik voed met flesvoeding ook op verzoek, maar geef wel bv met de fles, ik we ...
Bjj kunstvoeding mag je ook op verzoek. Mag dan tussen de 2 en 4 uur tussen zitten. Wij voeden op tijd omdat t zo makkelijker is om een soort schema in te bouwen als de kinderen zo naar school gaan en dan is om de 3 uur voeden de standaart. Gaat heel goed hier

4 jaar geleden

Tot Hoe lang hebben jullie snachts eigenlijk het mutsje nog op bij jullie babys. En het kruikje om het bedje voor te warmen voor de nacht?

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Tot Hoe lang hebben jullie snachts eigenlijk het mutsje nog op bij jullie b ...
Mutsje heb ik maar 1,5 week gedaan, hij kon zich heel goed warm houden, kruik wat langer want we merkte dat hij wakker werd van het koude bedje.. Dan had hij lekker warm bij ons gelegen, ging hij slapend zijn bedje in en werd hij wakker omdat zijn bedje koud was, toen hebben we een hele tijd tijdens het voeden een kruik in zijn bedje gelegd en zodra hij erin ging de kruik eruit, werkte heel goed. Nu hebben we sinds een week geen kruik meer, dus die hebben we ongeveer 3 weken gebruikt

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Bij de eerste heb ik hem afgelaten toen ze zichzelf steeds goed op temperatuur hield halverwege de nacht. De eerste keer is altijd even uitproberen. En met de kruik heb ik toen gekeken wat mezelf lekker leek om voor te verwarmen. Onze dochter is van september en als ik het zelf frisjes vond boven heb ik nog lekker het bedje voorverwarmd en anders liet ik het zitten

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Mutsje 2 nachten.. Ze houd zich goed warm dus hoefde het niet meer

4 jaar geleden

Hier lag in nacht 1 het mutsje al af 🙈 bleven hier nooit op het hoofdje zitten ofzo. En kruik hebben we eigenlijk niet eens gebruikt omdat meneer toch bij ons in bed lag. En zichzelf goed warm kan houden. Sowieso zweet hij super snel 🙈 Maarja met kindje nr 4 ben je er allemaal wat makkelijker in 😂

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Mutsje 10 dagen (zo lang we kraamhulp hadden). Daarna nog een keertje bij t buiten wandelen maar inmiddels heb ik alle mutsjes onder in de la gegooid en komen ze er niet meer uit. Kruik hebben we tot een week geleden ongeveer gebruikt. Deden m de laatste week alleen savonds bij z’n vieren en dan verwarmden we m niet meer tot de ochtend. Nadat we t een keer vergaten en meneer nog prima op temperatuur was lekker gelaten. Gebruik m nu alleen nog voor voorverwarmen van handdoek enz

4 jaar geleden

Reactie op Jenn104

Hahaha ja bij mij ook 🤣 en genoeg melk voor een heel weeshuis. Haar hoofdj ...
Jaaa dat had ik ook haha! Maat nu na 6 weken en een hoop salie thee moet ik zeggen dat me melk productie redelijk afgestemd is op wat mn jochie drinkt! (Eindelijk! Haha)

4 jaar geleden

Leuk topic!! Ik heb (zoals nog mama’s hier blijkbaar) wel geprobeerd om borstvoeding te geven maar dit is jammer genoeg niet gelukt. Ik heb 3 dagen bv gegeven en daarna overgeschakeld op flesjes omdat mijn dochtertje al veel te veel was afgevallen en ik daar zelf heel onzeker van werd. Nu een vraag aan de mama’s met flesjesvoeding, welk merk geven jullie? Wij zijn gestart met Nutrilon maar ze heeft nu wat moeilijke stoelgang. De vroedvrouw was hier daarnet en stelde voor om het nog even aan te kijken maar dan eventueel wel over te schakelen naar Nan.

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Leuk topic!! Ik heb (zoals nog mama’s hier blijkbaar) wel geprobeerd om bo ...
Ik heb gewoon zuigelingenmelk van albert heijn huismerk. Gelukkig gaat dat goed anders krijg je inderdaad de speciale voeding